اخبار داغ

مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا؛

استارت بانوان هندبال ایران از ۲۰ خرداد/ رزمگر: 56 بازیکن به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت می شوند

استارت بانوان هندبال ایران از ۲۰ خرداد/ رزمگر: 56 بازیکن به نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت می شوند
اردوهای آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان ایران جهت شرکت در رقابت های آسیایی انتخابی جهانی از 20 خردادماه جاری آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از اعلام اسامی کادرفنی تیم ملی هندبال بانوان ایران، عزت الله رزمگر، مدیرفنی تیم ملی بانوان از برگزاری اردوی آماده سازی این تیم در هفته جاری خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر اعلام رزمگر، اولین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال بزرگسالان در قالب دو گروه از روز بیستم خرداد ماه به میزبانی باشگاه اشتاد سازه در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

,

مدیرفنی تیم ملی هندبال بانوان با بیان اینکه تیم ملی هندبال زنان آخرین بار در هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر کوموموتو ژاپن در سال 2018 شرکت کرد و ششم شد، بیان داشت: تیم ملی زنان بعد از آن مسابقات دیگر تشکیل نشد و هیچ اردو و تمرینی نداشته بنابراین با توجه به صلاحدید ریاست فدراسیون و همچنین کادرفنی در هر پست هشت نفر شامل ملی پوشان سابق، هندبالیست های منتخب مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک فصل گذشته و همچنین منتخبان تیم ملی جوانان به نخستین اردوی تیم ملی بانوان دعوت می شوند. در مجموع 56 بازیکن در قالب دو گروه 28 نفره در این اردو شرکت خواهند کرد که گروه اول از 20 تا 23 و گروه دوم از 23 تا 28 خرداد به این اردوی آماده سازی خواهند پیوست.

,

رزمگر افزود: در پایان مرحله اول ۲۸ بازیکن منتخب خواهیم داشت و در ماه های تیر و مرداد سال جاری ۴ مرحله اردوی اصلی و فشرده برای تیم ملی زنان برگزار خواهیم کرد. ذکر این نکته ضروری است که بازیکنی در تورنمنت آسیا حضور خواهد داشت که آماده ترین شرایط جسمی، روحی و ذهنی را داشته باشد و البته این آمادگی را در اردوها نشان دهد.

,

وی ادامه داد: در نهایت در شهریور ماه سال جاری بازی های تدارکانی را خواهیم داشت و امیدوارم لیست 18 نفره منتخبان تیم ملی بزرگسالان را در اواسط همین ماه اعلام کنیم.

,

کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی هندبال ایران افزود: مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۴ شهریور تا ۳ مهر ماه سال جاری به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد که در صورت حضور ۱۲ تیم ۶ سهمیه جهانی توزیع خواهد شد. اگر تعداد تیم‌های حاضر کمتر از ۱۲ باشد، همچون ادوار گذشته ۵ تیم سهمیه جهانی خواهند گرفت.

,

مدیرفنی تیم ملی هندبال در خصوص رقبای تیم هندبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: کره جنوبی، ژاپن، چین، قزاقستان، ازبکستان و کره شمالی که بعید می دانم این کشور در این مسابقات شرکت کند، تیم های سید یک آسیا هستند. بعد از این تیم های ایران، تایوان، هندوستان، هنگ کنگ، اندونزی و سنگاپور می توانند برای کسب دو مقام پنجم و ششم پا به پای هم رقابت کنند. البته تیم های جدید ورودی مثل قطر، کویت و افغانستان هم هستند که رقابت را برای کسب سهمیه رقابت های جهانی سخت تر از قبل می کنند اما تمام تلاش ما بر این است که کشورمان در بین پنج یا شش تیم اول آسیا قرار بگیرد و سهمیه جهانی را کسب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه