اخبار داغ

روزی نیست که دغدغه‌ المپیکی ها را نداشته باشم؛

صالحی‌امیری: به هیچ فدراسیونی برای کسب مدال ابلاغی نداشته‌ایم/ برای اسپانسرینگ کسی حاضر به ریسک نبود

صالحی‌امیری: به هیچ فدراسیونی برای کسب مدال ابلاغی نداشته‌ایم/ برای اسپانسرینگ کسی حاضر به ریسک نبود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از موفقیت قهرمانان ایران در المپیک مطمئنم و روزی نیست که دغدغه‌ المپیکی ها را نداشته باشم.
[

به گزارش خبرنگار دانا شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری مسئولین کمیتۀ ملی المپیک با اصحاب رسانه به‌منظور بررسی وضعیت کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور سیدرضا صالحی‌امیری رئیس، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و سیدنصراله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به توکیو در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای این نشست اظهار داشت: سازماندهی انجام شده در ۳ قالب ستاد عملیاتی، ستاد فرهنگی و ستاد عالی برای هماهنگی‌ها صورت گرفته. همه فدراسیون‌هایی که در المپیک ۲۰۲۰ نماینده دارند، در اردوی داخل و یا خارج‌ازکشور به‌سر می‌برند و آمادگی حداکثری در همه تیم‌ها محسوس است. ارتباط دائمی و مستمر با تمامی فدراسیون‌ها به‌شکل روزانه در دستورکار تیم کمیته ملی المپیک در راستای رفع چالش‌های موجود قرار گرفته و وظیفه حمایت و پشتیبانی را مستمراً انجام می‌دهیم. تمام چیزهایی که برای حضوری آبرومندانه نیاز است محقق شد و هیچ محدودیتی تا امروز برای حضور مقتدرانه کاروان‌مان در توکیو بروز داده نشده.

,

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: علی‌رغم دشواری‌های تحریمی، حمایت دولت و سطوح عالی نظام را داشته‌ایم و تمام تلاش‌مان بر این است که با به‌کار گیری از تمام ظرفیت‌ها، در سال ۱۴۰۰ در توکیو نمایشی منجر به شیرینی کام ملت را داشته باشیم. مطمئنم قهرمانان‌مان در المپیک خواهند درخشید و به این موفقیت امیدوارم.

,

رئیس کمیته المپیک درباره توقع مدال از فدراسیون‌ها گفت: به هیچ فدراسیونی ابلاغی نداشته‌ایم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به خبرنگار دانا درباره اسپانسرینگ کاروان اعزامی ایران گفت: از ۳ اسپانسر معتبر موردنظر، با یک اسپانسر به توافق رسیده بودیم اما به‌دلیل شرایط کرونایی و تاخیر در برگزاری بازی‌ها، کسی حاضر به ریسک نبود. این فضای نامطمئن باعث تشکیک شرکت‌های سرمایه‌گذار شد و ما نتوانستیم تعهدی را رسماً بدهیم. دلیل اصلی این موضوع، تاخیر و شرایط برگزاری بود.

,

صالحی‌امیری درباره درآمدزایی از المپیک بیان کرد: همین‌قدر که صداوسیما آنتن زنده را دراختیار کمیته ملی المپیک گذاشته، متشکریم و استراتژی وفاق و هم‌گرایی را داریم.

,

صالحی‌امیری نیز درباره مبحث واکسیناسیون اظهار داشت: ۳ اتفاق باید همزمان شکل بگیرد؛ عوامل روان‌شناختی در گام نخست قرار دارد و این امر از مدت‌ها قبل صورت گرفته. کاهش فشارهای عصبی و روحی در‌ گام دوم با حمایت‌های مالی و معنوی پیش‌بینی شده و در گام سوم با بستری سالم در رویدادها و اردوها، توسط فدراسیون‌ها باید برای قهرمانان ایجاد شود که تا الان آمادگی حداکثری روحی-روانی وجود دارد. دائماً درحال رصد و دنبال‌کردن وضعیت فدراسیون‌ها و ورزشکاران هستیم و تا حدامکان به مسائل مالی، اقتصادی و حقوقی قهرمانان‌مان توجه شده، روزی نیست که دغدغه ورزشکاران را نداشته باشیم.

,

صالحی‌امیری گفت: درخصوص فعالیت های فرهنگی، ستاد فرهنگی کمیته ملی المپیک شکل گرفته. برنامه‌های ستاد فرهنگی خیلی گسترده بود و تصمیم داشتیم کاروانی فرهنگی به توکیو اعزام کنیم که هم اجرای ارکستر جهان‌پهلوان تختی و موسیقی‌های ملی و محلی و هم نمایش فیلم‌ها و نمایشگاه‌ها را شامل می‌شد. در داخل نیز با ۱۰ نهاد ملی هماهنگی داشتیم تا تغییر چهره شهرها به‌شکل المپیکی صورت بگیرد اما با شیوع کرونا محدودیت‌هایی پدید آمد. فعلاً ۴ برنامه توافق شده که در توکیو برگزار شود؛ نمایشگاه ایران زیبا و صنایع دستی، نمایش فیلم‌های ایرانی و توزیع هدایای ایرانی-اسلامی. در تهران نیز برنامه هفته فرهنگی را در تپه‌های عباس‌آباد داریم و در شبکه‌های مختلف صداوسیما نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت. تا ۳۰۰ بیلبورد نیز در سطح شهر تهران طی هفته جاری نصب خواهد شد.

,

صالحی‌امیری گفت: نوع ادبیات‌مان در بحث ورزش قهرمانی باید اخلاقی و پهلوانی باشد. وزارت ورزش‌وجوانان، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و فدراسیون‌های ما با اصحاب رسانه یک خانواده هستند. درکنار تمام کادرهای فنی، اجرایی و ورزشکاران، حضور مسئولین در این رویداد ضرورت دارد. تغییر دولت در نگاه ملی در منافع کشور تاثیر نخواهد داشت. پاداش‌ها و پاداش‌های پای سکو وظیفه نهادهای مسئول در ورزش است که پشتیبان قهرمانان خود در المپیک باشند. بخشی از تعهدات دولت به‌عنوان شخصیت حقوقی خواهد بود و تمام تعهدات انجام خواهد شد.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه