اخبار داغ

گزارش؛

راه آهن در مرز یک سرمایه گذاری کلان ملی/ لزوم توجه به پروژه کرمانشاه-خسروی

راه آهن در مرز یک سرمایه گذاری کلان ملی/ لزوم توجه به پروژه کرمانشاه-خسروی
پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقلی در کشور محسوب می شود که در صورت تکمیل می تواند موانع زیادی را از سر راه صادرات بردارد‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی یکی از مهم ترین پروژه های حمل و نقلی در کشور محسوب می شود که در صورت تکمیل می تواند موانع زیادی را از سر راه صادرات بردارد‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

به دلیل آنکه از خسروی می توان به خارج از کشور متصل شد، قطعا پروژه مذکور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

,

مدت هاست که بحث در خصوص احداث این پروژه مطرح است. بر همین اساس نیاز است تا نگاهی جدی در سطح کلان به آن صورت بگیرد تا سود این پروژه هر چه سریع تر به کشور برسد.

,

اهمیت پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در سطح کلان

, اهمیت پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در سطح کلان, اهمیت پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در سطح کلان,

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: راه آهن، جاده و حمل و نقل هوایی به عنوان صنعت حمل و نقل تعریف می شوند که راه آهن یکی از مهم‌ترین این صنایع است که نقش بسیار زیادی در ارتباط میان استان کرمانشاه و  نقاط مختلف کشور دارد.

, مرصادنیوز,

وی افزود: همچنین از طریق راه آهن کرمانشاه-خسروی می‌توان به عراق و از آنجا به سوریه و سپس از طریق سوریه به دریای مدیترانه متصل شد.

,

حیدری خاطرنشان کرد: پروژه کرمانشاه-خسروی پروژه ای استراتژیک و در سطح کلان بسیار با اهمیت است اما متاسفانه در سالهای اخیر مورر کم توجهی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

,

, ,

وی عنوان کرد: چندبار درباره کم توجهی به پروژه مذکور از طریق تریبون مجلس تذکر دادیم و پیگیری های مختلفی انجام شد که قول دادند امسال اعتباراتی را اختصاص دهند و پروژه دوباره فعال شود.

,

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی با همکاری و موافقت سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را تخصیص دهد همچنین از محل اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی کرمانشاه مدنظر قرار گیرد.

,

حیدری خاطرنشان کرد: این پروژه در روابط بین ایران، عراق و سوریه بسیار اثرگذار است و باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

,

امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد

, امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد, امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد,

به گزارش مرصادنیوز، رسیدگی بیشتر به راه آهن کرمانشاه به دلیل مرزی بودن این استان می تواند برای کشور بسیار مطلوب باشد.

, مرصادنیوز,

در حقیقت هزینه برای راه آهن‌ کرمانشاه یک‌ سرمایه گذاری در سطح‌کلان‌است که بایستی در بحث بودجه ای به آن توجه ویژه ای صورت بگیرد.

,

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: امسال اعتباری برای پروژه راه آهن کرمانشاه در بودجه در نظر گرفته نشد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه مذکور متوقف شده باید پیگیری کنیم سال آینده بودجه ای در این راستا برای تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه اختصاص یابد.

,

, ,

رشیدی تصریح کرد: امسال پروژه راه‌آهن کرمانشاه جزو اولویت‌ها نبود هر چند که پروژه ای توسعه برای استان کرمانشاه است اما پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه از این نظر مهمتر است.

,

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی عنوان کرد: راه آهن به هر نقطه کشور متصل شود، خوب است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال این پروژه را از دسترس خارج کرده بودند و در بودجه به آن اعتباری تخصیص داده نشد که امیدواریم دولت بعدی به طور جدی آن را پیگیری کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه