اخبار داغ

اسامی ۱۱۴ نامزد انتخابات شورای اسلامى شهر بجنورد منتشر شد

اسامی ۱۱۴ نامزد انتخابات شورای اسلامى شهر بجنورد منتشر شد
اسامی 114 کاندیدای تایید صلاحیت شده ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بجنورد برای دستیابی به 9 کرسی شورای شهر بجنورد اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی شهربجنورد 9 نفر اسـت و رأی دهـندگان در روز اخذ رأی فـقط اسامی تعداد حداکثر 9 نفـر را می توانند در برگ رأی بنویسند .هیأت اجرایی شهرستان مستقر در فرمانداری بجنورد در اجرای ماده ۵۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ انتشار اسامی تا دو روز، آماده دریافت شکایات انتخاباتی هستند .

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه