اخبار داغ

نویسنده برنامه عروسکی «قصه‌های ملسو» در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛

آموزش بهداشت و سلامت به کودکان در «قصه‌های ملسو»

آموزش بهداشت و سلامت به کودکان در «قصه‌های ملسو»
منصوره خراسانی نویسنده برنامه «قصه‌های ملسو» هدف نهایی و اصلی این برنامه را ترویج سبک زندگی در حوزه بهداشت و سلامت برای کودکان عنوان می‌کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها «قصه‌های ملسو» روی آنتن شبکه دو سیما خوش می‌درخشد. برنامه‌ای با محتوایی نو و متفاوت که مخاطب آن خردسالان هستند. ملسو که یک عروسک بانمک است از سیاره دیگری وارد زمین شده و داستان حول محور قضایای ملسو و خانواده‌ای که با آنان زندگی می‌کند می‌چرخد. «قصه‌های ملسو» با محتوای آموزش‌های پزشکی و بهداشتی برای بچه‌ها، ایده نو و بکری را برای کودکان به ارمغان آورده است. این برنامه آموزش‌هایی مانند مواجه با سرماخوردگی، اسهال، شب ادراری و ... که بسیاری از خردسالان مبتلا به این موارد هستند و نیاز به آشنایی با این بیماری‌ها دارند را به مخاطب ارائه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, این روزها «قصه‌های ملسو» روی آنتن شبکه دو سیما خوش می‌درخشد. برنامه‌ای با محتوایی نو و متفاوت که مخاطب آن خردسالان هستند. ملسو که یک عروسک بانمک است از سیاره دیگری وارد زمین شده و داستان حول محور قضایای ملسو و خانواده‌ای که با آنان زندگی می‌کند می‌چرخد. «قصه‌های ملسو» با محتوای آموزش‌های پزشکی و بهداشتی برای بچه‌ها، ایده نو و بکری را برای کودکان به ارمغان آورده است. این برنامه آموزش‌هایی مانند مواجه با سرماخوردگی، اسهال، شب ادراری و ... که بسیاری از خردسالان مبتلا به این موارد هستند و نیاز به آشنایی با این بیماری‌ها دارند را به مخاطب ارائه می‌کند., «قصه‌های ملسو»,

منصوره خراسانی نویسنده این برنامه درخصوص موضوع و محوریت این برنامه به خبرنگار دانا می‌گوید: مضمون و محتوای این سریال مربوط به سبک زندگی است که ما بیشتر در حوزه بهداشت و سلامت کار کردیم. در هر قسمت از برنامه به صورت تخصصی به یک موضوع بهداشتی پرداخته شده است. مثلا یک قسمت در مورد پرخوری بوده یا خواب به موقع و مسواک زدن و ... .

, منصوره خراسانی, خبرنگار دانا,

خراسانی ادامه می دهد: هدف نهایی اصلی این برنامه ترویج سبک زندگی در حوزه بهداشت و سلامت به کودکان است. امید دارم کودکان با دیدن این سریال نکات بهداشتی را آموزش ببینند و رعایت کنند تا از زندگی سالم‌تری برخوردار باشند.

,

, ,

خراسانی با اشاره به چگونگی خلق کاراکتر عروسک ملسو گفت: ایده این عروسک برای من نبود. ما یک شورای ایده‌پردازی داشتیم که دو سه ماه در آن شورای ایده‌پردازی همفکری کردیم. خانم عرفانی، خانم هاشم‌پور و آقای همازاده از اعضای این شورا بودند. در این شورا کاراکتر عروسک ملسو مطرح شد، در مورد رنگ عروسک، لباس‌های آن، ویژگی‌ها و ... صحبت کردیم تا ملسو به این شکلی که می‌بینید ساخته شد.

,

نویسنده برنامه «قصه‌های ملسو» افزود: این برنامه بیشتر مربوط به کودکان و خردسالان است. گروه سنی زیر ۹ سال بیشتر از آن استقبال می‌کنند و خیلی برای نوجوانان جذابیت ندارد. فکر می‌کنم با توجه به اینکه موضوع برنامه پزشکی و سبک زندگی است، کودکان ارتباط خوبی با آن برقرار کنند.

,

وی افزود: طنز سریال، ریتم و ترانه‌های آن، بازیگران و کارگردانی خوب سریال همه از عواملی هستند که می‌تواند این کار را ماندگار کند. امیدوارم کودکان بتوانند با کاراکتر ملسو روزهای خوبی داشته باشند و خاطرات قشنگ آن برای کودکان مانا باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه