اخبار داغ

استاد دانشگاه امام حسین(ع) مطرح کرد؛

امیدآفرینی؛ کلید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰

امیدآفرینی؛ کلید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰
ابوذر یاسری گفت: هدف دشمن ایجاد یأس و نا امیدی است و برای مقابله با آن همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند باید امید را افزایش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت:هدف دشمن ایجاد یأس و نا امیدی است برای مقابله با آن همانطور که رهبر انقلاب فرموده اند باید امید را افزایش دهیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
ابوذر یاسری ادامه داد: پس ما باید تحلیل امید آفرین به مردم ارایه دهیم، برای تحلیل امید آفرین ابتدا باید ظرفیت های کشور را بیان کنیم؛ ایران از چند جهت؛ جغرافیا، مساحت، جمعیت، ذخایر، سرمایه و ... دارای برتری است.
,
 
,
وی افزود: محور دوم تحلیل امیدآفرینی این است که تجارب تاریخی که ایران داشته و در دنیا به لحاظ ابر قدرتی، تمدن سازی، علم، فرهنگ و هنر برتر بوده است را بدانیم و به مردم بازگو کنیم.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: ایران بیستمین کشور ثروتمند به لحاظ ذخایر طلا و ارز است، کشور آمریکا یا از ما کمتر است یا معادل ماست، برخی از دولت ها از جمله دولت فعلی در این فرصت ها یک سیاست اشتباه را پیش گرفت و  ۱۸ میلیارد دلار طلا را در بازار ریخت؛ این از همان سیاست های فقر است.
,
 
,
یاسری گفت: این موضوع افزایش فقر در جامعه ایجاد می کند، چون ما اطلاع کافی نداریم فکر می کنیم که این کار، کار درستی است، مردم هم فکر می کنند که چه اشکالی دارد؟ نیروی انتظامی در این رابطه دو فرد را دستگیر کرد چون طلا را برداشته بودند و حمل و نقل می کردند. سرمایه مالی ایران به این اندازه است. بخش اول موضوع ما ظرفیت هایی بود که ما در کشور داشتیم.
,
 
,
وی ادامه داد: ایران مطابق آنچه که انگلیسی ها و غربی ها ارائه می دهند که کلیپ و فایل آن در فضای اینترنت موجود و قابل رویت است؛ سه ابر قدرت در تاریخ از همه برتر هستند طبق آنچه که آن ها می گویند، اول بریتانیای کبیر، دوم امپراتوری روم، و سوم امپراتوری ایران. تنها امپراتوری و ابر قدرتی که توانسته است بر قریب نیمی از مردم جهان حاکمیت داشته باشد امپراتوری ایران است.
,
 
,
این مدرس دانشگاه  تاکید کرد: پس ایرانیان در مقطعی از مقاطع خودشان بزرگترین ابر قدرت طول تاریخ بوده اند و تا به امروز هم هیچ قدرتی تا به این اندازه از قدرت نتوانسته است که برسد که به لحاظ جمعیتی بر نیمی از مردم جهان مسلط باشد، انگلیسی ها بسیار تلاش کردند ولی نتوانستند، به همین ترتیب در زمان های گذشته رومی ها هم تلاش کردند ولی نتوانستند، اگر گستره امپراتوری بزرگ ایران را ببینیم، مرز شرقی ما هند و چین، مرز غربی ما اروپا و یونان، و مرز جنوبی ما مصر و لیبی و مرز شمالی ما روسیه بوده است.
,
 
,
یاسری گفت: دریای مدیترانه، سیاه، کاسپین، خلیج فارس و عمان کاملاً در حصار ایران قرار گرفته بود، پس اگر ما حرکت درستی انجام دهیم و روی پای خودمان بایستیم خواهیم توانست مجدداً به قدرت برگردیم و قدرت مان را احیا کنیم. 
,
 
,
وی ادامه داد: کهن ترین تمدن جهان از آن ایرانیان است که در منطقه جیرفت قرار دارد، قبلاً می گفتند منطقه بین النهرین که بین دو رود دجله و فرات قرار دارد اما قدیمی تر از بین النهرین، تمدن جیرفت است که در واقع اولین خط را بشر در جیرفت ابداع نمود.
,
 
,
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر تمدن شهر سوخته در زابل را ببینیم اولین انیمیشن، اولین جراحی جمجمه و اولین چشم مصنوعی جهان را دیرینه شناسان کشف کرده اند. در آن زمان این شهر به لحاظ بافت شهری و جمعیت و برنامه ریزی شهری اولین شهر در کل جهان بوده است و قدمت آن نزدیک به بیش از ۷ هزار سال تمدن ایران است.
,
 
,
یاسری بیان کرد: پس ایران قدیمی ترین تمدن جهان را داراست و هم پیشرفته ترین تمدن در زمان خودش بوده که برای قبل از اسلام است. در دوره  بعد از اسلام بسیار پیشرفته تر خواهد شد، رهبر معظم انقلاب می فرمایند، درست است که در تمدن های قبل از اسلام مثل تمدن تخت جمشی، جبارانی حاکم بودند و در واقع حاکمانی بودند که برخی از آن ها ظالم بودند اما نکته ای که وجود دارد و آقا می فرمایند این است که ما باید بین ظلم و تمدن تفکیک قائل شویم، لکن یک جنبه دیگر هم وجود دارد و آن این است که این بنا ها محصول سرپنجه هنر ایرانی است، محصول فکر راوی و روشن بین ایرانی در سال ها  قرن ها پیش از این است و این جنبه مثبت قضیه است. 
,
 
,
وی افزود: همه بناهایی که از لحاظ تاریخی چه در اینجا و چه در تخت جمشید، شیراز، اصفهان و در بقیه نقاط کشور وجود دارد از این قبیل است، درست است که جباران استفاده کردند اما خالق و آفریننده این مجموعه ها ذهن ایرانی است، سرانگشت هنرمند ایرانی است، روحیه بلند نظر ایرانی است، ابتکار و ذوق ایرانی است، این برای یک ملت افتخار است با این دید وقتی نگاه کنیم، می بینیم این ها مثبت است چه تخت جمشید و چه بقیه مناطق دیگر این ها را نشان دهید.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: رهبر انقلاب در مقایسه ای بین تمدن ایران با تمدن اروپا بیان می کنند: در دنیا از چیزهایی که جنبه  افتخار آمیز خیلی ندارد گاهی اوقات با عنوان مفاخر تاریخی استفاده می کنند آن کسانی که مفاخر تاریخی را ندارند برای خودشان خلق می کنند، ما این همه مفاخر تاریخی داریم، این همه چیزهایی که مایه مفاخر تارخی ملت ایران است اعتماد به نفس ملت ایران است، چرا این ها را نشان ندهیم.
,
 
,
یاسری گفت: پس برای افزایش مشارکت از گفتمان انقلابی و دارایی های ایران عزیز برای مردم بگویید؛ امیدآفرینی بزرگترین رسالت در آستانه انتخابات است و وظیفه ملی ایجاب می کند این امیدآفرینی با داشته هایمان به طور واقعی به مردم بازگو شود.
,
 
,
وی افزود: رییس جمهور آینده نیز در منسب ریاست جمهوری برنامه های خود را به گونه ای طرح ریزی کند که این داشته ها را در نظر بگیرید زیرا دولت فعلی این داشته ها و دارایی ها را نادیده گرفت و فقط چشم امیدش به غرب و مذاکره بود.
,
 
,
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطر نشان کرد: داشته هایمان ما را به خودکفایی و استقلال می رساند؛ هر گاه در طول این چهل و اندی سال از انقلاب از داشته هایمان فاصله گرفتیم ضربه خوردیم؛ این ۸ سال دولت فعلی تجربه خوبی برای آیندگان باشد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه