اخبار داغ

نایب‌رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان رضوی:

امکان رد صلاحیت کاندیدای شوراهای اسلامی تا قبل از انتخابات وجود دارد

امکان رد صلاحیت کاندیدای شوراهای اسلامی تا قبل از انتخابات وجود دارد
آذری گفت: بر اساس قانون تمامی فعالیت‌های کاندیدای شورای اسلامی در طول انتخابات توسط هیئت نظارت رصد شده و احتمال رد صلاحیت برای کاندیدا تا قبل انتخابات هم وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آذری، نایب‌رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای خراسان رضوی  در گفت‌وگو با صبح توس؛ با بیان اینکه بر اساس نظر اکثر سیاسیون و سیستم‌های نظارتی شوراها موفق عمل‌نکرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس قانون شوراهای اسلامی باید در زمینه پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، هنری، آموزشی و رفاهی در شهر فعال باشند تا روند این برنامه‌ها سرعت ببخشیده شود و فردی که در این عرصه قدم می‌گذارد باید با وظایف خود آشنایی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تأکید کرد: بر اساس اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و شهرداران در سال 96 هیئت‌های نظارت در تمام مدت انتخابات نظارت کامل بر روند تبلیغات و انتخابات خواهند داشت و احتمال رد صلاحیت برای کاندیدا تا قبل انتخابات هم وجود دارد.

,

آذری با اشاره به اینکه تاکنون چندین گزارش تخلفات انتخاباتی از کاندیدا به هیئت نظارت رسیده است ، تصریح کرد: برخی از کاندیدا برای رأی آوردن خود را به کاندیدای ریاست جمهوری متصل کرده یا از الفاظ و عناوین خاص استفاده می‌کنند که این ازنظر قانون تطمیع بوده و تخلف است .

,

نایب‌رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان یادآور شد : تاکنون چند مورد گزارش از تخلفات کاندیدای شوراها به هیئت نظارت ارسال‌شده است که در طول انتخابات به آن‌ها رسیدگی خواهد شد و تخلفات به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ارجاع می‌شود.

,

وی ادامه داد : در بررسی صلاحیت کاندیدا بر اساس قانون گزارش‌هایی از نهادهای اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه به‌صورت مستند گزارشات داده‌شده برای اینکه شبهه‌ای به وجود نیاید به‌عنوان تنها هیئت نظارت بررسی صلاحیت‌ها با حضور چند رابط از این مراجع انجام‌شده است .

,

آذری بیان کرد: تمام پرونده‌های کاندیدا در خراسان رضوی ازجمله قوچان با حضور این چند رابط بررسی‌شده و حتی در صورت وجود شبهه از مراجع استعلام مجدد گرفته می‌شد.

,

وی بیان کرد: انتظار ما از افرادی که رد صلاحیت شده‌اند این است مسئولیت‌پذیر باشیم آنچه اتفاق افتاده نتیجه کار خودشان بوده است.

,

نایب‌رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی در خصوص لیست‌های منتشرشده در فضای مجازی که منتصب به نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بوده نیز گفت: تمامی اسامی و لیست‌های شورای شهر قوچان منتصب به خودم را تکذیب می‌کنم ، من عضو هیئت نظارت استان هستم و نمی‌توانم در این زمینه ورود کنم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه