اخبار داغ

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی:

احتمال قطعی برق با عبور از سهیمه ۲۱۵ مگاواتی/پیش بینی وجود ۲۵۰۰ دستگاه غیرمجاز رمز ارز در خراسان شمالی

احتمال قطعی برق با عبور از سهیمه ۲۱۵ مگاواتی/پیش بینی وجود ۲۵۰۰ دستگاه غیرمجاز رمز ارز در خراسان شمالی
علیرضا علیخانی گفت: در صورتیکه در روزهای آتی با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق استان از سهمیه 215 مگاواتی تعیین شده برای استان عبور کند، استان دوباره با قطعی برق مواجه خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا علیخانی، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک، اظهار کرد: در ماه جاری، خراسان شمالی همانند سایر استان ها، خاموشی برق را تجربه کرد که اوج مصرف برق در استان به ۲۴۸ مگاوات نیز رسید.

علیخانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه طی چند روز اخیر، دمای هوای استان خنک تر شد، میزان مصرف برق استان از ۲۴۰ مگاوات به ۲۰۷ مگاوات کاهش یافت.

وی با اعلام اینکه وزارت نیرو میزان سهمیه مصرف برق هفتگی هر استان را تعیین و اعلام می کند، عنوان کرد: سهمیه سقف مصرف برق هفته جاری استان تا ۲۱۵ مگاوات تعیین شده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: از امروز ( ۱۹ خرداد ماه جاری) تا یک شنبه هفته آینده ( ۲۳ خرداد ماه جاری) که دمای هوا افزایش خواهد یافت، پیش بینی می شود که میزان مصرف برق در استان دوباره افزایش یابد.

علیخانی اعلام کرد: درصورتیکه میزان مصرف برق استان بیش از ۲۱۵ مگاوات بشود، خاموشی برق در استان دوباره تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ادارات و بخش خانگی، مشترکان پر مصرف برق استان هستند، خواستار شد: مشترکان خانگی استان سیستم سرمایشی کولر آبی خود را بر روی دور کند و سیستم سرمایشی گازی و اسپیلت خود را بر روی دمای ۲۵ درجه تنظیم کنند تا میزان مصرف برق استان در بخش خانگی مدیریت شود.

این مقام مسئول یادآور شد: برای مدیریت مصرف برق ادارات استان نیز با دستور استاندار خراسان شمالی، ساعت ادارات نیز به ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر تغییر یافت.

علیخانی در بخش دیگری از سخن خود به فعالیت دستگاه های رمز ارز به منظور تولید ارز دیجیتال اشاره و اعلام کرد: در بهار جاری ۷۶۴ دستگاه غیر مجاز رمز ارز در استان کشف شد که این دستگاه های غیر مجاز ضبط و برای صاحبان آنها جریمه نقدی سنگین شامل محکومیت پرداخت نقدی سه هزار تومان به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف برق اعمال شد.

وی گفت: پیش بینی می شود که با توجه به رشد بار مصرف برق در استان هنوز دو هزار و ۵۰۰ دستگاه غیر مجاز رمز ارز دیگر در استان فعالیت داشته باشند که با شناسایی آنها برق آنها قطع و جریمه سنگین نقدی برای آنها اعمال می شود.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین به صاحبان دستگاه های مجاز رمز ارز که مجوز فعالیت خود را از سازمان صمت استان دریافت کرده اند نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در استان از هفته گذشته برق این دستگاه های مجاز رمز ارز استان را قطع کرده ایم.

علیخانی یادآور شد: در قرداد با صاحبان این دستگاه ها، قطعی برق برای دستگاه های آنان طی سه ماه گرم سال قید شده است.

با این وجود، وی توصیه کرد: صاحبان دستگاه های غیر مجاز رمز ارز در استان نسبت به اخذ مجوز از سازمان صمت استان و استفاده برق مجاز از شبکه برق استان اقدام کنند.

وی همچنین افزود: تمامی صاحبان این دستگاه ها از پنل خورشیدی و یا سی اچ پی برای تامین برق سالانه خود استفاده کنند.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خاتمه درباره ارتقای شبکه برق استان را جمع و کابل های خود نگهدار نمره ۵۰ و ۷۰ را جایگزین آن کرده است تا مشکل افت ولتاژ برق منازل مرتفع شود.

علیخانی همچنین افزود: از هفته گذشته نیز عملیات ارتقای شبکه سیمی آلومینیوم شبکه فشار متوسط برق استان از نمره ۳۵ و ۷۰ به نمره ۱۲۰ در مناطق شهری استان آغاز شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه