اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد:

وعده واکسیناسیون ۳ماهه یک کاندیدای انتخابات؛ سنگ بزرگی برای نزدن/ ناکامی ۳۸ شرکت خصوصی در واردات واکسن کرونا!

وعده واکسیناسیون ۳ماهه یک کاندیدای انتخابات؛ سنگ بزرگی برای نزدن/ ناکامی ۳۸ شرکت خصوصی در واردات واکسن کرونا!
مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره دوم در رابطه با واردات واکسن گفت: می توان به شرکت های خصوصی و افراد اجازه داد تا واکسن را آزاد وارد کنند و در اختیار مردم بگذارند؛ قول می‌دهم رئیس جمهور شوم در عرض سه ماه همه مردم واکسینه شوند؛ این در حالی است که 38 شرکت که مجوز واردات واکسن گرفته اند، تاکنون به دلایلی بسیاری ناکام مانده اند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شامگاه سه شنبه شب (18 خرداد ماه 1400) محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی شبکه خبر در بخشی از اظهاراتش پیرامون موضوع واکسیناسیون گفت: بحث کرونا هم جدی است و باید واکسن تامین شود. نمی شود با قسم حضرت عباس و ... مشکل را حل کرد. می توان به شرکت های خصوصی و افراد اجازه داد تا واکسن را آزاد وارد کنند و در اختیار مردم بگذارند. قول می‌دهم رئیس جمهور شوم در عرض سه ماه همه مردم واکسینه شوند. برنامه هایی دارم که اکنون در مناظرات جای باز کردن آن نیست!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محسن مهرعلیزاده, محسن مهرعلیزاده, می توان به شرکت های خصوصی و افراد اجازه داد تا واکسن را آزاد وارد کنند و در اختیار مردم بگذارند. قول می‌دهم رئیس جمهور شوم در عرض سه ماه همه مردم واکسینه شوند. , می توان به شرکت های خصوصی و افراد اجازه داد تا واکسن را آزاد وارد کنند و در اختیار مردم بگذارند., قول می‌دهم رئیس جمهور شوم در عرض سه ماه همه مردم واکسینه شوند. ,

 

,

گرچه مهرعلیزاده برنامه هایش را در رابطه با تامین واکسن باز نکرد، اما همین سخن کوتاه وی به روشنی حکایت مشتی است که نمونه خروار است. این سخنان حاکی از آن است که این نامزد ریاست جمهوری تا چه اندازه از موضوع گسترده واکسیناسیون و ابعاد ناپیدای آن بی خبر است و تا چه اندازه در کسوت نامزد ریاست جمهوری ایران روی این پاندمی جهانی و مرگ آفرین تحقیق و تفحص کرده است.

,


چرا که اگر وی در چند ماه گذشته تنها به مرور تیتر روزنامه ها و رسانه ها بسنده می‌کرد، به این نکته واقف می‌شدکه خرید واکسن و واردات آن توسط بخش خصوصی تا چه اندازه موضوع پیچیده و پرمخاطره ای است؛ به ویژه اینکه این محصول قرار است برای تضمین سلامت مردم جامعه و به عنوان محصولی برای مقابله با بیماری استفاده شود.

,
,

 

,

توئیت جهانپور در پاسخ مهرعلیزاده 

, توئیت جهانپور در پاسخ مهرعلیزاده , توئیت جهانپور در پاسخ مهرعلیزاده ,

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، شب گذشته پس از خاتمه یافتن مناظره مورد بحث نسبت به ادعای مهرعلی زاده و نامزد دیگری که به موضوع واکسن ورود کرد،در صفحه توییتر خود نوشت:

, کیانوش جهانپور،, کیانوش جهانپور،,

«اظهار فضل نمایشی برای 4 تا رأیی که قطعا حاصل نخواهد شد و وعده و وعید پوشالی ناشی از عدم شناخت، دردی را دوا نخواهد کرد. کرونا و واکسن که هیچ، این بزرگواران اگر می‌توانند همین دو سه هفته ستاد انتخاباتی خودشون رو اداره کنند، واردات واکسن تقلبی و آمار کرونا بماند برای بعد!»

, «اظهار فضل نمایشی برای 4 تا رأیی که قطعا حاصل نخواهد شد و وعده و وعید پوشالی ناشی از عدم شناخت، دردی را دوا نخواهد کرد. کرونا و واکسن که هیچ، این بزرگواران اگر می‌توانند همین دو سه هفته ستاد انتخاباتی خودشون رو اداره کنند، واردات واکسن تقلبی و آمار کرونا بماند برای بعد!»,

 

,

, ,

 

,

جهانپور در توییت دیگری نیز نوشت:

,

«استحضار دارید جایی واکسن کرونا ده تا و صدتا و هزارتا نمی‌فروشد مگر در بازار سیاه و واکسن فیک و مافیای قاچاق!

, «استحضار دارید جایی واکسن کرونا ده تا و صدتا و هزارتا نمی‌فروشد مگر در بازار سیاه و واکسن فیک و مافیای قاچاق!,

برای روشن شدن مطلب، منتظر می‌مانیم نامزد مدعی فهرست مدعیان واردات واکسن مورد نظر خود، مستندات اصالت کالای ادعایی و پروفرم‌ها را ارائه کنند. دانستن حق مردم است!»

, برای روشن شدن مطلب، منتظر می‌مانیم نامزد مدعی فهرست مدعیان واردات واکسن مورد نظر خود، مستندات اصالت کالای ادعایی و پروفرم‌ها را ارائه کنند. دانستن حق مردم است!»,

, , ,

 

,

واردات واکسن در کشور ما انحصاری نیست

, واردات واکسن در کشور ما انحصاری نیست, واردات واکسن در کشور ما انحصاری نیست,

پس از هجمه سازماندهی شده "واکسن بخرید" که دامنه اش به فضای مجازی هم کشیده شد، در روز ششم فروردین ماه امسال سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهاراتی که خرید واکسن را انحصاری می دانستند با برنامه نوروزی «تهران ما سلامت» رادیو تهران سخن گفت.

,

وی با اعلام انتشار دومین فراخوان عمومی واردات واکسن کرونا در اول فروردین ۱۴۰۰ به خاطر اینکه بعضا گفته می شد واردات واکسن انحصاری شده می گوید: هیچوقت واردات واکسن ما انحصاری نبوده است. بخشی از واکسن های مورد استفاده ما توسط دو موسسه رازی و پاستور ساخته می شود و بخشی از واردات واکسن هم توسط برخی شرکت های خصوصی انجام می گیرد ولی توسط وزارت بهداشت خریداری می شود. در رابطه با واکسن کرونا هم انتشار فراخوان اول با هدف استفاده از هیات امنای ارزی انجام شد که این مجموعه دولتی بوده و توان محدودی دارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم از توان همه شرکت های خصوصی که در این کار تجربه دارند استفاده کنیم.

, دومین فراخوان, عمومی واردات واکسن کرونا در اول فروردین ۱۴۰۰, واردات واکسن انحصاری, هیچوقت واردات واکسن ما انحصاری نبوده است. بخشی از واکسن های مورد استفاده ما توسط دو موسسه رازی و پاستور ساخته می شود و بخشی از واردات واکسن هم توسط برخی شرکت های خصوصی انجام می گیرد ولی توسط وزارت بهداشت خریداری می شود. در رابطه با واکسن کرونا هم انتشار فراخوان اول با هدف استفاده از هیات امنای ارزی انجام شد که این مجموعه دولتی بوده و توان محدودی دارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم از توان همه شرکت های خصوصی که در این کار تجربه دارند استفاده کنیم.,

 

,

شانه ساز: صدور معرفی نامه واردات واکسن برای 38 شرکت‌ خصوصی

, شانه ساز: صدور معرفی نامه , شانه ساز: صدور معرفی نامه , واردات واکسن , برای 38 شرکت‌ خصوصی,

, ,

محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در روز 10خرداد ماه سال جاری گفته است: «پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سعی کردیم زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کنیم و در این زمینه همراهی مناسبی در صدور معرفی نامه به شرکت‌ها داشته ایم. حدود ۳۸ معرفی نامه به شرکت‌های خصوصی برای واردات واکسن کرونا صادر شده و سفرای ایران در برخی کشورها، تذکر دادند که صدور این تعداد معرفی نامه برای شرکت‌های خصوصی به دلیل مراجعات مکرر این شرکت‌ها، قیمت واکسن کرونا در دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد!با این وجود تا امروز هیچ کدام از معرفی نامه ها و رایزنی های بخش خصوصی منجر به نتیجه و واردات واکسن نشده است »

, محمدرضا شانه ساز, محمدرضا شانه ساز, «پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سعی کردیم زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کنیم و در این زمینه همراهی مناسبی در صدور معرفی نامه به شرکت‌ها داشته ایم. حدود ۳۸ معرفی نامه به شرکت‌های خصوصی برای واردات واکسن کرونا صادر شده و سفرای ایران در برخی کشورها، تذکر دادند که صدور این تعداد معرفی نامه برای شرکت‌های خصوصی به دلیل مراجعات مکرر این شرکت‌ها، قیمت واکسن کرونا در دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد!با این وجود تا امروز هیچ کدام از معرفی نامه ها و رایزنی های بخش خصوصی منجر به نتیجه و واردات واکسن نشده است »,

 

,

معضل واکسن های فیک و فاسد

, معضل واکسن های فیک و فاسد, معضل واکسن های فیک و فاسد,

گویا آنچه که در بحث تامین و خرید واکسن مورد نظر نبوده، معضل واکسن های تقلبی و فاسد در جهان است. چرا که گذشته از تمام مناسبات و ملاحظات ملی و بین المللی ، یکی از بزرگترین معضلاتی که واردات و خرید این محصول دارویی استراتژیک را در جهان با مشکل روبرو کرده، وجود واکسن های فیک، فاسد و تاریخ مصرف گذشته در جهان است. موردی که حتی در صورت تامین اعتبار و ردیف بودجه و موانع مالی خرید واکسن به خودی خود مانعی بر سر راه خرید و واردات واکسن به کشور محسوب می شود. ناگفته پیداست که با کوچکترین اشتباه فاجعه ای غیر قابل جبران رقم خواهد خورد؛ چرا که حجم واردات واکسن در شمار و اعداد و ارقامی میلیونی به کشور وارد خواهند شد که با بروز هر اشتباهی تلفات جانی و مالی گسترده ای به همراه خواهد داشت.

,

 

,

خرید و فروش واکسن های جعلی کرونا در امریکا، اسپانیا ، آلمان و...

, خرید و فروش واکسن های جعلی کرونا در امریکا، اسپانیا ، آلمان و..., خرید و فروش واکسن های جعلی کرونا در امریکا، اسپانیا ، آلمان و...,

 

,

, ,

در روز 14 فروردین ماه 1400 خبری در رسانه های ایران به نقل از «Check Point Research» منتشر شد.، این شرکت یک شرکت خدمات چندملیتی متخصص در امنیت سایبری است که روند معاملات گواهی‌های واکسن جعلی را گزارش داد.

, ز «Check Point Research», ز «Check Point Research», Check Point Research,

این گزارش همچنین شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی تبلیغات تقلبی واکسن کووید ۱۹ در دارک وب است.

,

در حال حاضر تعداد فروشندگان متخلف بیش از ۱۲۰۰ فروشنده است که تعداد زیادی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ، آلمان ، فرانسه و روسیه مستقر هستند. واکسن‌های تبلیغ شده شامل واکسن‌های جانسون اند جانسون، آسترازنکا، اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی است.

, تعداد فروشندگان متخلف بیش از ۱۲۰۰ فروشنده است که تعداد زیادی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ، آلمان ، فرانسه و روسیه مستقر هستند., تعداد فروشندگان متخلف بیش از ۱۲۰۰ فروشنده است که تعداد زیادی در ایالات متحده و کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا ، آلمان ، فرانسه و روسیه مستقر هستند.,

 

,

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته(13فروردین) در مورد واکسن‌های تقلبی کووید ۱۹ که در وب دارک فروخته شده و از شیشه‌های خالی واکسن استفاده مجدد و زنجیره تأمین واکسن کرونا را دستکاری کرده اند، هشدار داد.

, سازمان جهانی بهداشت روز گذشته(13فروردین) در مورد واکسن‌های تقلبی کووید ۱۹ که در وب دارک فروخته شده و از شیشه‌های خالی واکسن استفاده مجدد و زنجیره تأمین واکسن کرونا را دستکاری کرده اند، هشدار داد., سازمان جهانی بهداشت روز گذشته(13فروردین) در مورد واکسن‌های تقلبی کووید ۱۹ که در وب دارک فروخته شده و از شیشه‌های خالی واکسن استفاده مجدد و زنجیره تأمین واکسن کرونا را دستکاری کرده اند، هشدار داد.,

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: «ما از همه مردم می‌خواهیم واکسن را خارج از برنامه‌های واکسیناسیون که توسط دولت اجرا می‌شود، خریداری نکنند. هر واکسنی در خارج از این برنامه‌ها ممکن است غیر استاندارد یا جعلی باشد و احتمال آسیب جدی وجود دارد».

, مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: «ما از همه مردم می‌خواهیم واکسن را خارج از برنامه‌های واکسیناسیون که توسط دولت اجرا می‌شود، خریداری نکنند. هر واکسنی در خارج از این برنامه‌ها ممکن است غیر استاندارد یا جعلی باشد و احتمال آسیب جدی وجود دارد»., مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: «ما از همه مردم می‌خواهیم واکسن را خارج از برنامه‌های واکسیناسیون که توسط دولت اجرا می‌شود، خریداری نکنند. هر واکسنی در خارج از این برنامه‌ها ممکن است غیر استاندارد یا جعلی باشد و احتمال آسیب جدی وجود دارد».,

 

,

تمام راه‌های بن بست واردات واکسن که توسط شهرداری پیموده شد

, تمام راه‌های بن بست واردات واکسن که توسط شهرداری پیموده شد, تمام راه‌های بن بست واردات واکسن که توسط شهرداری پیموده شد,

یکی از سازمان هایی که خارج از چارت یا سازمان های تابعه وزارت بهداشت، اصرار عجیبی برای واردات واکسن داشت، شهرداری تهران بود که با همراهی اعضای شورای شهر مسیر اخذ مجوز تا آخرین مراحل واردات واکسن کرونا را انجام دادند.

,

در روز 31 فروردین، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگاری که روند خرید واکسن کرونا را جویا شده بود، گفته است: «گفتگوها و رایزنی های لازم با مجموعه مدیران ارشد شهرداری در حال انجام است تا در صورت موافقت و ابلاغ شورای شهر و ستاد شهرداری تهران، شرکت شهر سالم شهرداری نسبت به خرید و واردات واکسن کرونا برای واکسیناسیون مجموعه شهرداری تهران اقدام کند.»

, حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران, حمید چوبینه, «گفتگوها و رایزنی های لازم با مجموعه مدیران ارشد شهرداری در حال انجام است تا در صورت موافقت و ابلاغ شورای شهر و ستاد شهرداری تهران، شرکت شهر سالم شهرداری نسبت به خرید و واردات واکسن کرونا برای واکسیناسیون مجموعه شهرداری تهران اقدام کند.»,

 

,

مشکل بخش خصوصی  و خطر ورود ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی به کشور

, مشکل بخش خصوصی  و خطر ورود ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی به کشور , مشکل بخش خصوصی  و خطر ورود ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی به کشور ,

, ,

با این احوال اول اردیبهشت ماه سال جاری سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که حدود ۲۰۰ میلیون واکسن فیک و تقلبی متاسفانه تولید شده و دارد فروخته می‌شود. در ایران هم متاسفانه به اسم واکسن کرونا ارقام بسیار بالایی از مردم طلب می‌کنند، اما توصیه ما به مردم این است که فقط از همان مسیری واکسن را دریافت کنند که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

, سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت , سیدحیدر محمدی, سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است که حدود ۲۰۰ میلیون واکسن فیک و تقلبی متاسفانه تولید شده و دارد فروخته می‌شود. در ایران هم متاسفانه به اسم واکسن کرونا ارقام بسیار بالایی از مردم طلب می‌کنند، اما توصیه ما به مردم این است که فقط از همان مسیری واکسن را دریافت کنند که وزارت بهداشت اعلام می‌کند., توصیه ما به مردم این است که فقط از همان مسیری واکسن را دریافت کنند که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.,

 

,

هاشمی: شهرداری نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند

, هاشمی: شهرداری نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند, هاشمی: شهرداری نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند,

, ,

 

,

در روز 26 اردیبهشت ماه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران که مصرانه پیگیر خرید واکسن در شهرداری تهران بود در جلسه صحن علنی شورای شهر اعلام می کند: «شهرداری تهران نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند»

, در روز 26 اردیبهشت ماه , در روز 26 اردیبهشت ماه , محسن هاشمی, محسن هاشمی, رئیس شورای شهر تهران که مصرانه پیگیر خرید واکسن در شهرداری تهران بود در جلسه صحن علنی شورای شهر اعلام می کند: , رئیس شورای شهر تهران, , «شهرداری تهران نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند», «شهرداری تهران نمی تواند واکسن کرونا خریداری کند»,

رئیس شورای شهر تهران درباره خرید واکسن توسط بخش خصوصی عنوان می‌کند: این موضوع در ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفت اما هنوز در کشور جواب نداده است. مسئولان واکسن نیز اعلام کردند که وقتی موضوع ورود بخش خصوصی برای تامین واکسن مطرح شده است، درخواست تامین واکسن در دنیا از طریق ایران زیاد شده و شرکت ها از طریق دلال ها اقدام به خرید واکسن می کنند.

, رئیس شورای شهر تهران, این موضوع در ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفت اما هنوز در کشور جواب نداده است. مسئولان واکسن نیز اعلام کردند که وقتی موضوع ورود بخش خصوصی برای تامین واکسن مطرح شده است، درخواست تامین واکسن در دنیا از طریق ایران زیاد شده و شرکت ها از طریق دلال ها اقدام به خرید واکسن می کنند.,

هاشمی در ادامه به موضوع و مانع اصلی واردات واکسن توسط شهرداری تهران اشاره کرده و می‌گوید: « در حال حاضر ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی در دنیا وجود دارد که تشخیص آن برای کشور مشکل شده است از طرفی شرکت های فروشنده واکسن که با دلالان همکاری می کنند، قیمت واکسن را به دلیل رشد تقاضا از سوی بخش خصوصی افزایش داده اند. لذا این موضوع به صلاح نیست و صحبت های تندی نیز میان اتاق بازرگانی و مسئول تامین واکسن در ستاد کرونا مطرح شد.لذا این مسیر پاسخ گو نخواهد بود و شهرداری نمی تواند واکسن بخرد»

, « در حال حاضر ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی در دنیا وجود دارد که تشخیص آن برای کشور مشکل شده است از طرفی شرکت های فروشنده واکسن که با دلالان همکاری می کنند، قیمت واکسن را به دلیل رشد تقاضا از سوی بخش خصوصی افزایش داده اند. لذا این موضوع به صلاح نیست و صحبت های تندی نیز میان اتاق بازرگانی و مسئول تامین واکسن در ستاد کرونا مطرح شد.لذا این مسیر پاسخ گو نخواهد بود و شهرداری نمی تواند واکسن بخرد» ,

 

,

حرف آخر؛ میان ماه من تا ماه گردون 

, حرف آخر؛ میان ماه من تا ماه گردون , حرف آخر؛ میان ماه من تا ماه گردون ,

 

,

, ,

با این اوصاف آنچه که باید بسیاری از مسئولان از جمله نامزدهای محترم ریاست جمهوری دوره سیزدهم مدنظر قرار دهند واکسیناسیون  یک ملت همچون ملت ایران در فاکتورهای مهمی چون اصل و تقلبی بودن، نحوه انتقال به کشور، نگهداری در دمای توصیه شده، تامین مراکز دپو در داخل کشور، تزریق بر اساس برنامه زمانبندی گروه های هدف، تحت نظر و مراقبت قرار دادن افراد واکسینه و چک کردن علائم حیاتی و...خلاصه می شود.

,

از منظر دیگر می توان اظهار نظر مهرعلیزاده را حَکَم و حِکمَتی برای انتخاب بهترین گزینه قلمداد کرد و این سخن کوتاه را معیاری برای عیاری مردی به شمار آورد که مدعی است می تواند در این آشفته بازار جهانی ملت بزرگ ایران را در طی سه ماه از شر گسترش بیماری کرونا نجات دهد؛ وعده ای که نه با عقل سلیم، بلکه با هیچ عقلی نمی‌توان انجم آن را حتی تصور کرد!

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه