اخبار داغ

معاون صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد؛

فعالیت 70 هزار صنعتگر کرمانی در حوزه صنایع دستی/ صادرات 282 هزار دلار کالای صنایع دستی در سال گذشته از استان

فعالیت 70 هزار صنعتگر کرمانی در حوزه صنایع دستی/ صادرات 282 هزار دلار کالای صنایع دستی در سال گذشته از استان
کاظم حسین زاده با بیان اینکه در استان کرمان 100 رشته و زیر مجموعه رشته صنایع دستی فعال است، گفت: حدود 70 هزار نفر هنرمند و صنعتگر بدون احتساب فعالان فرش در حوزه صنایع دستی فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم حسین زاده در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی گفت: بر اساس تقسیم بندی صورت پذیرفته، صنایع دستی به 18 گروه و 295 رشته و زیر مجموعه رشته بدون احتساب فرش و پیشه های وابسته تقسیم بندی شده است که با فرش و پیشه های وابسته  299 رشته وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

معاون صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان 100 رشته و زیر مجموعه رشته صنایع دستی فعال است، عنوان کرد: حدود 70 هزار نفر هنرمند و صنعتگر بدون احتساب فعالان فرش در حوزه صنایع دستی فعال هستند.

,

وی بیان کرد: از گذشته تاکنون استان کرمان یکی از مهم ترین و شاخص ترین کانون های تولید صنایع دستی در ایران و دنیا شناخته می شود و استان همیشه در رتبه های برتر کشور قرار دارد و در رشته های پته دوزی، گلیم بافی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، حصیربافی، سیس بافی بیشترین تولید کننده را داریم.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به شعار سال در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سعی شده است موانع کسب و کارها شناسایی و برطرف شود، پشتیبانی از تولید در قالب اعطاء تسهیلات قرض الحسنه صورت پذیرد و همچنین حمایت های بیمه ای از تولید کنندگان صنایع دستی انجام شود.

,

حسین زاده با بیان اینکه آثار تولید شده صنایع دستی معمولا بصورت چمدانی و صادرات از طریق مبادی گمرکات کشور صورت می پذیرد، اظهار کرد: در سال گذشته 282 هزار دلار صادرات چمدانی و یک و نیم میلیون دلار صادرات از مبادی گمرکات کشور محقق شده و بیشترین کالای صادر شده در رشته گلیم بافی بوده است.

,

معاون صنایع دستی استان کرمان خاطر نشان کرد: کشورهای هدف صادرات صنایع دستی، کشورهای اروپایی اعم از ایتالیا، فرانسه، آلمان،هلند، سوئیس و کشورهای شرق آسیا ژاپن و در غرب آسیا کشور عمان و قطر بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه