اخبار داغ

ایران ۳ - عراق ۲؛

فوتبال انتخابی المپیک ناشنوایان| عراق مقابل ایران زانو زد/ کام ناشنوایان با کسب سهمیه المپیک در کیش شیرین شد!

فوتبال انتخابی المپیک ناشنوایان| عراق مقابل ایران زانو زد/ کام ناشنوایان با کسب سهمیه المپیک در کیش شیرین شد!
دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان با برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل ملی‌پوشان عراقی پایان یافت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان که قرار بود در مالزی برگزار شود، به میزبانی جزیره کیش و در مجموعه ورزشی المپیک کیش انجام شد و امروز خاتمه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در دیدار نهایی این دوره از رقابت‌ها که برای کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برازیلیا پیگیری می‌شد، تیم‌های ملی فوتبال ناشنوایان ایران و عراق امروز پنج‌شنبه ۲۰ خردادماه از ساعت ۱۸:۰۰ و در استادیوم فوتبال المپیک کیش به مصاف یک‌دیگر رفتند.
,
در این مسابقه مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌ ورزش‌وجوانان، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و جمعی از مسئولین ورزش و فوتبال جزیره کیش حاضر شدند.
,
, ,
تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران برای حضور در دیدار فینال، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل تیم ملی فوتبال ناشنوایان کره‌جنوبی به برتری ۴ بر ۱ دست یافته بود و ملی‌پوشان ناشنوای فوتبال عراق نیز مقابل ازبک‌ها به پیروزی ۲ بر ۱ رسیده بودند.‌ هم‌چنین تیم‌های ایران و عراق در دور مقدماتی همین دوره از رقابت‌ها نیز با یک‌دیگر دیدار داشتند که به برتری ۲ بر صفر ملی‌پوشان ناشنوای ایران انجامید.
,
درنهایت پس از برگزاری دیدار فینال، تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران با نتیجه ۳ بر ۲ و طی یک دیدار نفس‌گیر و جذاب به برتری دست یافت و توانست جواز حضور در بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ برازیلیا را کسب کند. گل‌های تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران را در نیمه نخست مصطفی حیدری و حسین مصباحی به ثمر رساندند و دروازه‌بان تیم کشورمان پنالتی بازیکن عراق را مهار کرد. در نیمه دوم روند بازی تغییر کرد و عراقی‌ها توانستند ۲ گل به ایران بزنند تا برای دقایقی مسابقه به تساوی کشیده شود. در ادامه و در واپسین دقایق یک ضربه پنالتی نصیب ملی‌پوشان ایران شد و ایران به گل سوم رسید.
,
 
,
بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۲ در اواسط اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه