اخبار داغ

فوتبال دختران کافا| ایران برابر تاجیکستان قرمز می‌پوشد

جهان نجاتی: ازبکستان حریف جدی برای ما محسوب می شود/ شبان: باید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم

جهان نجاتی: ازبکستان حریف جدی برای ما محسوب می شود/ شبان: باید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم
مربی تیم ملی فوتبال جوانان دختران درکنفرانس مطبوعاتی تیم های شرکت کننده در تورنمنت کافا حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون، مریم جهان نجاتی، مربی فوتبال جوانان دختران در پاسخ به این سوال که دو سال از آخرین فعالیت فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا می گذرد و تیم ایران با چه میزان آمادگی در این تورنمنت حضور یافته است، اظهار داشت: شرایط اپیدمی در کشورهای منطقه مختلف بوده و ما در ایران روزهای بسیار زیادی را در قرنطینه کامل به سر بردیم. نزدیک به دو سال هیچ اردوی تدارکاتی نداشتیم. زمانی که قرار شد در تورنمنت کافا حضور یابیم، فدراسیون در این زمان اندک سعی کرد تدارکات خوبی را برای ما فراهم کند و سه مرحله اردوی آماده سازی داشتیم تا بتوانیم به این مسابقات اعزام شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در خصوص اینکه نگاه فدراسیون فوتبال ایران به مسابقات مرحله اول مقدماتی جوانان آسیا است و اکنون آمادگی برای حضور در این مسابقات را نداشته اید؟ پاسخ داد: تیم ملی ایران پروسه آماده سازی خود را با توجه به زمان محدودی که داشته، طی کرده است و مسابقات کافا استارتی است برای آغاز فعالیت تیم جوانان برای مسابقات مهم پیش رو. متاسفانه فرصت دعوت از استعدادهای جدید نداشتیم اما تمرینات خوبی را پشت سر گذشته و اکنون در کشور تاجیکستان هستیم تا با رقبای خود به رقابت بپردازیم.
,
جهان نجاتی در پاسخ به سوال خبرنگار تاجیکستان که رقیب اصلی ایران در این تورنمنت چه تیمی است؟ گفت: برای تمامی تیمها در این تورنمنت ارزش قائل هستیم اما تیم ازبکستان رقیب جدی برای ما محسوب می شود. حتی تیم تاجیکستان هم همواره از رقبایی بوده که در کافا عملکرد خوبی از خود نشان داده است.
,
مربی تیم فوتبال جوانان دختران در خصوص اینکه تیم ایران نسبت به تیمی که دو سال قبل به کافا اعزام کرد و قهرمان شد، چه تفاوتی دارد، ادامه داد: تعدادی از بازیکنانی که تیم ایران را در دو سال گذشته همراهی کردند در این تیم حضور ندارند و به دلیل شرایط خاص کرونا این تیم نسبت به تیمی که در تورنمنت دو سال گذشته حضور داشت شرایط متفاوت تری از لحاظ تعداد برگزاری اردوها و بازیهای تدارکاتی داشته است.
,
خبرنگاری پرسید: تیم های ازبکستان و ایران همواره کافا را پیش زمینه ای برای آمادگی بهتر خودشان برای مسابقات آسیایی می بینند و این بازیها اهمیت چندانی برای دو کشور ندارد؛ جهان نجاتی در این خصوص پاسخ داد: خیر، اصلا اینطور نیست. نگاه مدیریتی فدراسیون فوتبال به مسابقات کافا، کادر فنی و بازیکنان به علت تقسیم متعادل تری که در آسیای مرکزی از لحاظ رقبا برای ما وجود دارد، بسیار مهم است. این تورنمنت برای ما بسیار پر اهمیت بوده و هر ساله در تقویم برگزاری مسابقات AFC مشتاقانه به دنبال تاریخ مسابقات کافا هستیم. در واقع مسابقات کافا همواره میدانی بوده که به آماده سازی تیم های ما کمک شایانی کرده است.
,
وی در پایان در خصوص عدم حضور سرمربی تیم ملی ایران در این کنفرانس و  اینکه نظرتان برای حضور در تاجیکستان و تورنمنت کافا چیست گفت: متاسفانه با ترانزیت 15 ساعته در فرودگاه ترکیه مواجه بودیم و بلافاصله فردا دیدار حساس خود را با تیم میزبان، تاجیکستان داریم و امیدوارم خستگی مسیر تاثیر زیادی بر عملکرد بازیکنان ما نگذارد. سرمربی تیم ملی نیز به دلیل مشکلات جسمانی که برایشان ایجاد شد نتوانستند در این کنفرانس حضور یابند.
,
 
,
*شبان: باید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم
, *شبان: باید عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم,
فاطمه شبان کاپیتان تیم فوتبال جوانان دختران معتقد است حضور در تورنمنت کافا به آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان برای حضوری پر قدرت در رقابتهای پیش روکمک بسزایی می کند.
,
شبان درباره حضور در تورنمنت کافا گفت: این تورنمنت به لحاظ برگزاری بازیهای مختلف با تیم های آسیایی بسیار مناسب است و به آمادگی هر چه بیشتر بازیکنان جهت شرکت در مسابقات مهم پیش رو کمک زیادی می‌کند.
,
وی درباره اینکه چند مرحله اردوی تدارکاتی برگزار شد تا به تاجیکستان سفر داشته باشید و با تیم های تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و افغانستان به رقابت بپردازید، گفت: اردوهای کمی داشتیم  که آنهم دلیلش همه گیر بودن ویروس کرونا بود. ما تیم ایران هستیم و باید در این مسابقات عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذاریم.
,
 
,
*ایران برابر تاجیکستان قرمز می پوشد
, *ایران برابر تاجیکستان قرمز می پوشد,
جلسه هماهنگی سرپرستان و پزشکان تیم های شرکت کننده در تورنمنت کافا عصر امروز پنجشنبه (۲۰خردادماه) برگزار شد.
,
 
,
تورنمنت فوتبال جوانان بانوان از فردا جمعه ۲۱ خردادماه رسما آغاز می‌شود. عصر امروز از ساعت ۱۷.۳۰ به وقت محلی نشست هماهنگی سرپرستان و پزشکان تیم های شرکت کننده در هتل تاج محل برگزار شد که شیرین نصیری، سرپرست تیم ملی فوتبال جوانان بانوان به همراه فائزه ملک لو، پزشک تیم ملی فوتبال بانوان در این جلسه حضور داشتند.
,
پس از بررسی آخرین قوانین و مقرات مربوط به این تورنمنت توسط مسئول برگزار کننده و ناظر داوری برای سرپرستان، رنگ لباس تیم ها توسط سرپرستان به تایید مسئولین برگزار کننده تورنمنت کافا رسید.
,
همچنین در جلسه پزشکی که با حضور پزشک تیم های ایران، ازبکستان، تاجیسکتان، قرقیزستان و افغانستان برگزار شد، مسئول پزشکان در خصوص اینکه حتما باید پروتکل های بهداشتی توسط تیم ها رعایت شود، نکاتی را مطرح کرد. بر همین اساس طبق قوانین و پروتکل های فیفا، کافا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرر شد در روز مسابقه و روزهایی که تیم ها تمرین دارند، حتما در دو نوبت دمای بدن بازیکنان چک شود و در صورت به ثمر رساندن گل، به هیچ عنوان بازیکنان تماسی با یکدیگر نداشته باشند.
,
در اولین دیدار آبی پوشان ازبکستان به مصاف قرمز پوشان افغانستان از ساعت ۱۸ به وقت محلی می‌روند.
,
دیدار دوم از ساعت ۲۱ در حالی برگزار می‌شود که قرمزپوشان ایران به مصاف سفید پوشان تیم تاجیکستان می‌روند.
,
 
,
*حضور تیم ملی فوتبال بانوان در سفارت ایران در بلاروس
, *حضور تیم ملی فوتبال بانوان در سفارت ایران در بلاروس,
اعضای تیم ملی فوتبال بانوان در ضیافت ناهار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس شرکت کردند.
,
تیم ملی فوتبال بانوان ایران که جهت آماده‌سازی و انجام دو بازی دوستانه در شهر مینسک کشور بلاروس به سر می‌برد، امروز ظهر مهمان سفارت ایران در بلاروس بود.
,
در این ضیافت نهار که به همت سفیر ایران در بلاروس برگزار شد، نایب رییس و همچنین مدیر فنی فدراسیون بلاروس نیز حضور داشتند.
,
تمرینات تیم ملی فوتبال بانوان عصر امروز پیگیری می‌شود تا ملی‌پوشان برای دیدار فردا مقابل ازبکستان آماده شوند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه