اخبار داغ

در گفتمان چالش مدیریت شهری مطرح شد؛

شورای شهر نیازمند حضور جوانان است/ هزینه بودجه شهر برای منوریل، ظلم به مردم قم است

شورای شهر نیازمند حضور جوانان است/ هزینه بودجه شهر برای منوریل، ظلم به مردم قم است
در گفتمان چالش مدیریت شهری که بین کاندیئاهای شورای شهمر قم برگزار شد، مباحث مختلفی از جمله حضور جوانان در شورا مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم در برنامه چالش مدیریت شهری که به صورت زنده از شبکه های اجتماعی قم منتشر شد در پاسخ به این سؤال که دو کار ماندگار خود در زمان عضویت در شورای شهر را بیان کنید اظهار داشت: نام‌گذاری روز قم یعنی روز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم که تصویب شد و این باعث شد که شهر قم معرفی شود و ظرفیت‌های قم نسبت به آنچه که مد نظر است معرفی شود در قم ظرفیت بسیار زیادی نیز وجود دارد که باید معرفی شود.

وی بیان داشت:  توانستیم در این مدت مسجد محوری را دنبال کنیم و بیشتر کارهای فرهنگی را به سمت مسجد ببریم و بچه ها بیشتر در مسجد تربیت شود و مردم بیشتر به مسجد مراجعه کنند این مسئله در ۵۰الی ۶۰ مسجد متصور شد و بحث  کمک تجهیزاتی که مساجد  برای جاذبه ایجاد کردن نیاز داشتند را پیگیری کردیم.

مالکی نژاد گفت: اما در طول سال به کلیه مساجد که درخواست داشتند و به مسائل عمرانی آن‌ها نیز کمک شد ردیف بودجه برای کمک به برنامه‌های عمرانی مسجد و فرهنگی مساجد انجام شد.

مالکی نژاد ادامه داد: پروژه مسجد محور  را با تمام کمال و با تمام قوا دنبال می کنیم که بتوانیم تمام ظرفیت ها را در مسجد و در همه محله هایی که نیاز است به تناسب دنبال کنیم و  مسائل فرهنگی شهر  را داخل مساجد دنبال کنیم تا  مساجد بتواند پاسخگوی نیاز محله و  منطقه خودشان باشند حمایت از مسجد صورت گیرد تا مسجد آموزش های مختلف و مسائل احکام، مراسم ها و هر چه نیاز  منطقه است در مسجد پیگیری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد شهرداری در این چند سال را چطور ارزیابی می کنید گفت: نگاه من به عملکرد شهرداری مثبت است کارهای خوبی انجام شده اما منفی نیز در عملکرد خود دارد اما اگر نقاط مثبت و منفی و را در کنار هم قرار دهیم عملکردشان مورد رضایت بوده است.
وی گفت: در بحث هوشمند کردن برنامه های شهرداری نتوانستیم به نقطه‌نظرات که وجود داشت برسیم این مسئله را  به شهرداری هم انتقال دادیم و جلسات مختلفی با این موضوع برگزار شد اما اکنون عملکرد ۵ ساله شهرداری در این مدت مثبت ارزیابی می شود.

مالکی نژاد افزود:  پروژه ای  که باعث ناراحتی مردم نه تنها قم بلکه کشور است منوریل است که یک پروژه ملی است به عنوان یک پروژه ملی رقم خورد اگر  این پروژه با هزار میلیارد تکمیل شود قرار است این شهر چه استفاده ای از آن کند آیا می تواند خدمتی را به شهروندان داشته باشد؟

وی بیان داشت: هزینه بودجه قم برای منوریل ظلم در حق مردم قم است این پروژه ملی است و بودجه شهر  را خرج نمی کنیم باید بودجه ملی برای آن صرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: به طور مثال بودجه برای توسعه مسجد مقدس جمکران و ایجاد پارک سوارها در اطراف آن صرف می‌شود باید بودجه ملی باشد زیرا همین ظرفیت موجود برای مردم قم کافی است و این توسعه ها برای تأمین رفاه مردم کشور است که برای زیارت در مراسم‌های مختلف به قم می‌آیند و بودجه آن هم باید به صورت ملی تأمین شود و تأمین بودجه آن است بودجه شهر قم ظلم به مردم قم است.
همچنین سیدجواد اشرفی فعال رسانه ای  گفت: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را که می‌بینیم این در مسئله حضور جوانان در عرصه مدیریت تأکیدات بسیاری داشتند این موضوع قاعدتاً باید پاسخ داده شود آن هم با عمل تا اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را گوش کنیم.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر بیان داشت:  باید این فرمایشات را عملیاتی کنیم بسترهایی که  می‌توانیم  آن را محقق کنیم از جمله حضور در بحث خدمت رسانی است مانند شورای شهر و مدیریت شهری است.

 وی در پاسخ به اینکه چه ضرورتی ایجاد کرده که وارد میدان انتخابات شورای شهر شوند؟ گفت: ما اتفاقات خوبی را در حوزه فرهنگی شهروندی و فرهنگی شاهد بودیم اما این اثرگذاری که انتظار می رفت از شهر قم و حوزه فرهنگ شاهد نیستیم برای کارهای فرهنگی که صورت می گیرد هزینه قابل توجهی می شود اما  پیوست‌های فرهنگی اجرا نشده و اطلاع رسانی نیز نشده است و میلیاردها تومان پروژه هایی انجام می شود که اثرات بسیار خوبی برای مردم دارد اما در کنار این هزینه به خوبی انجام شده بسترسازی خوبی انجام نشده است.

اشرفی ادامه داد: مردم شورای شهر و اعضای آن را در ایام انتخابات می بینند و در طول سال آن‌ها را نمی شناسند اعضای شورای شهر ارتباط مستقیم با مردم نداشتند مردم حتی نام ۵ نفر از اعضا را نمی دانند این به علت ضعف حضور اعضای شورای شهر در میان مردم است البته این‌ها منافی خدمت نیست.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: من سعی می کنم فعالیتم را در حوزه رسانه و فرهنگ دنبال کنم اگر بتوانیم برای اجرای طرح های شهری پیوست فرهنگی قابل اجرا داشته باشیم قطعاً می توانیم در حوزه عمرانی اتفاقات ماندگار را رقم بزنیم بحث فرهنگ بحث زیربنا و ساختار است حتی اگر در حوزه اقتصاد شهری پیشرفت باید صورت گیرد ابتدا فرهنگ شهری باید تقویت شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که رسانه اثرگذاری خوبی گذاشت بحث پروژه رضوان بود که یک کلاهبرداری گسترده صورت گرفت ۱۳۰۰ خانواده دچار مشکل شد و این از طریق بحث رسانه‌ای پیگیری شد و اثرگذاری نیز داشت‌.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه