اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کناره گیری از صندوق رای خلاف شرع و عقل است/لزوم ورود مجامع علمی پربار جهت انتخاب فرد اصلح

کناره گیری از صندوق رای خلاف شرع و عقل است/لزوم ورود مجامع علمی پربار جهت انتخاب فرد اصلح
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی گفت: کناره گیری از صندوق رای خلاف شرع و عقل است باید ببینیم‌از بین کاندیداها کدام از همه بهتر عمل می کند و آنرا اصلح بدانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی امروز جمعه در نشست روشنگری و اخلاق انتخابات که در دانشگاه پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: عمر انسان سرمایه بزرگی است که همانند یک تکه یخ در حال ذوب شدن است لذا باید خود را دریابیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این میان فرصت هایی پیش می آید که گاهی تکرار نخواهند شد همانند انتخابات که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات فرصتی است که به مردم داده شده است و در این میان انسان حق انتخاب دارد و امام راحل این ویژگی را در ایران احیا کرد.

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان داشت: بخشی از وظایف بر عهده شورای نگهبان است که برخی را تایید و برخی را رد صلاحیت می کند و در این راستا دقت لازم را بکار می گیرد چرا که هم در پیشگاه خدا و هم در پیش مردم‌مسئول است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: انسان بخاطر اینکه عقل و درک دارد حق انتخاب دارد و در مقابل این انتخاب باید جوابگو باشد و رای دادن باید بر اساس تحقیقات باشد نه بر اساس خوش آمدن یا نیامدن از یک فرد.

حجت الاسلام آقا تهرانی اظهار داشت: رأی ندادن افتخار نیست، اگر فردی در گذشته با رأی و انتخاب توانسته زمام دولت را به دست بگیرد و کار نکند، نباید ما با رأی ندادن دوباره این فرصت را برای امثال آنها مهیا کنیم.

وی ادامه داد: ما‌می توانیم با انتخاب صحیح طوری انقلاب را رقم بزنیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: امروز باید در پای صندوق های رای حضور پیدا کنیم اگر غیر این باشد شکست خواهیم خورد.

وی خاطر نشان کرد: باید فرصت های اخیر را غنیمت بشماریم چرا که همانند ابر می گذرند و یقین داشته باشید هرآنچه کشت کردیم برداشت خواهیم کرد.

حجت الاسلام آقا تهرانی همچنین بر انتخاب فرد اصلح تاکید کرد و بیان داشت: مجامع علمی باید پربار ورود پیدا کنند تا جواب بگیرند و فرد اصلح انتخاب شود.

وی افزود: کناره گیری از صندوق رای خلاف شرع و عقل است باید ببینیم‌از بین کاندیداها کدام از همه بهتر عمل می کند و آنرا اصلح بدانیم.

حجت الاسلام آقا تهرانی خاطر نشان کرد: اگر انتخاب بد داشته باشیم باید فردا ما نیز در مقابل کم کاریهای آنها جوابگو باشیم دیگر حق اعتراض نخواهیم داشت، اگر دولت بی حال، خواب، مرده و بی نفس را انتخاب کنیم باید جوابگو باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز کاندیداها قول‌هایی می دهند باید آنها را یادداشت کرده تا فردا بعنوان یک شاخص دربیاد و از آنها مطالبه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س)، گفت: این بزرگوار در زمان حیات کوتاه خود به درستی فهمید که باید چکار کند و به دنبال حفظ مقام ولی بود و دغدغه ولی را داشت.

وی خاطر نشان کرد: امانت داری و صداقت از نشانه های بارز اهل بیت(ع) است که باید به این دو اصل توجه ویژه داشته باشیم چرا که هرجا ضربه خوردیم بخاطر عدم توجه به این دو اصل مهم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه