اخبار داغ

تصمیمات عجیب AFC و رئیس بحرینی‌اش به ضرر فوتبال قاره؛

بحرینی‌ها صدای کاتانچ را هم درآوردند/ وقتی عدالت در فوتبال آسیا مُرد!

بحرینی‌ها صدای کاتانچ را هم درآوردند/ وقتی عدالت در فوتبال آسیا مُرد!
تصمیمات جهت‌دار رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا حالا علاوه بر ایران، دادِ تظلم‌خواهی عراقی‌ها را هم درآورده است.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از تعیین محل برگزاری متمرکز رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در قارۀ آسیا توسط AFC، فریاد اعتراض بسیاری از فدراسیون‌های فوتبال آسیایی نظیر ایران هم به این تصمیم عجیب و ناقض حقوق بدوی فوتبال کشور درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در پاسخ به برخی اعتراضات مذکور، مدعی بی‌خبری خود نسبت به تصمیم اعطای حق میزبانی از رقابت‌های فوق به کشورش بحرین گردید و تمام مسئولیت تغییر میزبان گروه C رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را متوجه داتوویندزور جان، دبیرکل AFC نمود.

,

این تغییر میزبانی همان‌قدر که مشکوک و البته نارضایت‌مندانه بوده، در باب کیفیت نیز نتوانسته حداقل‌های لازم را اجرایی کند. پس از اعتراض دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نسبت به شرایط میزبانی اعم از کیفیت زمین چمن استادیوم‌های فوتبال، مسائل اقامتی و لجستیکی و نهایتاً حباب قرنطینه، حالا صدای سرجیو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی فوتبال عراق نیز به اعتراض به کنفدراسیون فوتبال آسیال بلند شده.

,

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق پس از بررسی عمل‌کرد یوزهای ملی‌پوش کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ که به برتری ۳ بر یک شاگردان دراگان اسکوچیچ انجامید، درباره شرایطی که AFC برای تیم‌ها پدید آورده اظهار داشت: به صراحت بگویم که شرایط به خوبی پیش نمی‌رود و مشکلات زیادی وجود دارد. ما باید ۳ بازی در این زمین نامناسب (استادیوم شیخ علی‌بن‌محمد شهر المحرق) انجام دهیم و ۱۰ روز در اتاق‌های خود محبوس باشیم! من بازیکنان را نمی‌بینم و حتی نمی‌دانم چه می خورند و فقط آنها را در تمرین می‌بینم. شرایط سخت است و سخت‌ترین دوران مربی‌گری خود را تجربه می‌کنم.

,

نکتۀ دیگر از تصمیمات جهت‌دار کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که این نهاد یک‌باره استادیوم محل برگزاری دیدار حساس و پایانی گروه C بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق را که قرار بود در ورزشگاه مناسب‌تر ملی منامه برگزار شود، به شهر کوچک المحرق که با پایتخت بحرین هم فاصله دارد، منتقل کرده تا زمینه‌های عدم برابری و تشکیک در سلامت تصمیمات این نهاد بیش از پیش محرز شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه