اخبار داغ

دو خبر از ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

حکم ریاست باران چشمه صادر شد/ تجلیل از چهره ماندگار مرشدی+عکس

حکم ریاست باران چشمه صادر شد/ تجلیل از چهره ماندگار مرشدی+عکس
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، حکم مسوولیت رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی را اعطا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، طی مراسمی که در روز شنبه 22 خردادماه سالجاری با حضور سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، نصراله پریچهره مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران)، امیر فولادی ریس سازمان تربیت بدنی و ورزش ارتش، مسعود ملکی سرپرست فدراسیون، داود آذرنوش سرپرست دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، محمد نجاتمهر مشاور فدراسیون، منوچهر خسروزاده رییس هیئت زورخانه ای استان البرز، حمید یاری سرپرست کمیته کشتی پهلوانی فدراسیون، مرشد پیشکسوت عباس شیرخدا، سرهنگ قلی پور رییس سازمان ورزش بسیج و دیگر مدعوین برگزار شد، حکم مسوولیت دکتر مهر علی باران چشمه که به امضای وزیر محترم ورزش و جوانان رسیده است، اعطا گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمدی در این نشست ضمن تبریک ایام با برکت دهه کرامت اظهار داشت: اگر بخواهیم بعد از چهار سال در این فدراسیون در ابعاد مختلف دستاوردهای جدی  و مهمی داشته باشیم، باید با برنامه محوری و تعیین هدف های کوتاه مدت و بلند مدت گام های محکمی برداشته شود.   

,

معاون وزیر در ادامه افزود: از این پس با یک برنامه مدون در بحث همگانی کردن ورزش زورخانه ای، احیا و رونق کشتی پهلوانی،  توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این رشته ملی، اهمیت به موضوع استفاده از تجربه پیشکسوتان و بهره مندی از نیروی جوانان کارآمد و ... باید با یک سرعت و جهش بسیار خوب در پیش برد اهداف و برنامه های این فدراسیون اقد امات لازم صورت پذیرد.

,

نایب رییس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور بیان داشت: در گذر زمان شرایط ورزش ها تغییرات اساسی می کند اما باید در عین حال که در جهت ایجاد جاذبه و پشتوانه سازی برای این ورزش قدم برمی داریم در حفظ اصالت ها و ارزش های حاکم در این ورزش که از سرمایه های این رشته است کوشا باشیم.

,

احمدی با بیان اینکه رشته های ورزشی بدون ورزشکار و جمعیت ساماندهی شده حرفی برای گفتن نخواهند داشت، عنوان کرد: با توجه به اینکه پیشکسوتان چراغ راه و سرمایه های عظیم این رشته در تمام عرصه ها هستند از آنها باید تکریم و جایگاهشان حفظ شود و از حضور و تجربیاتشان نهایت استفاده را نمود، باید در نظر داشته باشیم که با ایجاد انگیزه در بعد قهرمانی و همگانی برای حضور بیش از پیش قشر نوجوانان، جوانان، دانشگاهیان، کارگران، کارکنان دولت، بسیجیان، نیروهای مسلح و ... به عنوان پشتوانه های این ورزش بهره های گسترده ای را ببریم.

,

باران چشمه نیز در این نشست خاطرنشان کرد: زورخانه ها کانون اصلی توسعه این رشته اصیل و ایرانی هستند و ما در صدد این هستیم که با یک کار علمی دقیق نسبت به مشخص شدن علل خاموشی چراغ برخی از زورخانه ها اقدام و از خاموش شدن چراغ زورخانه های دیگر جلوگیری نموده و با گام های موثر در تمامی ابعاد فرهنگی، ورزشی، کاربردهای اجتماعی و ... در رونق این رشته تلاش کنیم.

,

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در ادامه افزود: در منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری وقتی دقت می شود می بینیم که در رابطه با هیچ رشته ورزشی ای مثل ورزش زورخانه ای با این همه ریزبینی به ابعاد مختلف آن جزییاتش را کارشناسی نکرده اند و این باعث خرسندی جامعه زورخانه ای که این رشته چنین ظرفیتی را دارد.

,

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های ما در این فدراسیون توجیه نهادهای بالادستی فرهنگی و ورزشی، رسانه های جمعی، شورای عالی ورزش، آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان بسیج، مجلس شورای اسلامی، سازمان های مردم نهاد و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی است که ظرفیت قابل توجهی را برای توسعه این ورزش دارند و می توانند حامیان خوبی برای این رشته ملی باشند، تا انشاالله با یک عزم ملی بتوانیم سیاستگذاری های خوبی را با همراهی آنها در این حوزه داشته باشیم.

,

باران چشمه افزود: ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که می تواند در جهت توسعه و ترویج این رشته ورزشی به ما کمک کند و لذا باید از همه این ظرفیت ها استفاده شود. از سوی دیگر برای ساماندهی و تجهیز زورخانه ها نیاز به کمک مالی بیشتری است که امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و سایر یخش های مربوطه بتوان اقدامات موثری را به عمل آوریم.

,

وی خاطر نشان کرد: برای محقق شدن اهداف عالیه فدراسیون نیازمند کمک، هم افزایی و هم فکری همه دلسوزان این رشته ورزشی هستیم که بدون تردید از همه صاحب نظران و پیشکسوتان برای پیشبرد برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت فدراسیون بهره مند خواهیم شد.

,

در پایان با اهدای لوح سپاس توسط معاون وزیر ورزش و جوانان از تلاشهای مسعود ملکی به عنوان سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تقدیر به عمل آمد.

,

مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی روز چهارشنبه 19 خردادماه در سالن استاد فارسی واقع در آکادمی ملی المپیک برگزار و مهرعلی باران چشمه از میان 41 رای ماخوذه توانست با 22 رای سکاندار این رشته اصیل و ایرانی برای 4 سال آینده باشد.

,

, ,

*تجلیل از چهره ماندگار مرشدی در نخستین روز کاری باران چشمه

, *تجلیل از چهره ماندگار مرشدی در نخستین روز کاری باران چشمه,

مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کششتی پهلوانی در نخستین روز آغاز به کار خود پس از انتخاب در مجمع انتخاباتی از چهره ماندگار مرشدی کشور تجلیل به عمل آورد.

,

در حاشیه مراسم معارفه رییس این فدراسیون توسط معاون وزیر ورزش و جوانان در روز شنبه 22 خردادماه 1400، در اقدامی فرهنگی و ارزشمند از سوی باران چشمه با اهدای تابلو فرشی نفیس از مرشد پیشکسوت عباس شیرخدا چهره ماندگار مرشدی کشور که سالها عمر خود را به تبلیغ در این رشته ورزشی در رسانه ملی پرداخته است، از زحمات ایشان تقدیر گردید.

,

باران چشمه در سخنانی اظهار داشت: مرشدان زورخانه عمود اصلی این ورزش مقدس و آیینی هستند که با مجاهدت ها، از خودگذشتگی ها و بدون هیچ چشم داشتی عمر خود را صرف روشن ماندن چراغ پرفروغ این ورزش و آیین کهن کرده اند و سالها به صورت گمنام باعث رونق این ورزش شده اند.

,

رییس فدراسیون پهلوانی در ادامه افزود: بر خود واجب دانستیم در نخستین روز آغاز به کار خود در این مجموعه، مقام این بزرگان و سرمایه های ارزشمند را پاس بداریم تا به همه اهالی این ورزش بگوییم تکریم پیشکسوتان در این رشته برای ما اهمیت بسیاری دارد.

,

, ,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه