اخبار داغ

ثبت بیش از ۵۵۰ مصوبه در ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان فارس/ مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند

ثبت بیش از ۵۵۰ مصوبه در ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان فارس/ مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش دهند
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ نفر مرتکب تخلف انتخاباتی در فارس شدند، گفت: مردم جرائم و تخلفات انتخاباتی را اعلام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه،اسماعیل اکبری با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر، گفت: در راستای این موضوع ستادی با عنوان پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی متشکل از نیرو‌های امنیتی، سیاسی، قضایی، انتظامی، صدا و سیما و... تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شیرازه, شیرازه, ،,

وی با بیان برخی از اقدامات انجام شده در زمینه آگاهی سازی داوطلبان و مردم، افزود: هدف از تشکیل این ستاد پیش‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی و آگاه‌سازی و آموزش مبانی حقوقی و قوانین انتخاباتی و به ویژه پوشش و رصد فضای مجازی است.

,

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس خبر داد: در همین راستا شعب ویژه‌ای براساس مصوبات این ستاد در تمام استان فارس تشکیل و برای همه قضات ابلاغ صادر شده و مشخصات این شعب ویژه و قضات مربوطه به هیأت نظارت، هیات‌های اجرایی، فرمانداران و ضابطین دادگستری ابلاغ شده تا چنانچه شاهدجرائم ویا تخلفات بودند به این شعب اعلام کنند.

,

اکبری با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی این ستاد در هر ۱۰ روز یک بار، پیش از شروع تبلیغات انتخابات بیان کرد: در زیرمجموعه این ستاد، کمیته‌هایی مانند رصد و پایش فضای مجازی، اطلاع رسانی، بررسی جرائم و تخلفات و ... تشکیل شده و نقش اجرایی این کمیته‌ها در جلسات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چنانچه مواردی در حوزه جرم و تخلفات انتخاباتی باشد جهت پیشگیری و یا تعقیب قضایی به مراجع مربوطه اعلام می‌شود.

, کمیته‌هایی مانند رصد و پایش فضای مجازی، اطلاع رسانی، بررسی جرائم و تخلفات و ... تشکیل شده و نقش اجرایی این کمیته‌ها در جلسات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چنانچه مواردی در حوزه جرم و تخلفات انتخاباتی باشد جهت پیشگیری و یا تعقیب قضایی به مراجع مربوطه اعلام می‌شود.,

 

این مقام قضایی ابراز کرد: تاکنون صد نفر مرتکب تخلفات انتخاباتی شدند که از طریق این کمیته‌ها تذکر گرفتند و توجیه شدند، همچنین در برخی موارد منتهی به تشکیل پرونده برای آن‌ها شده است.

,

 

,

این مقام قضایی ابراز کرد: تاکنون صد نفر مرتکب تخلفات انتخاباتی شدند که از طریق این کمیته‌ها تذکر گرفتند و توجیه شدند، همچنین در برخی موارد منتهی به تشکیل پرونده برای آن‌ها شده است.

, این مقام قضایی ابراز کرد: , تاکنون صد نفر مرتکب تخلفات انتخاباتی شدند که از طریق این کمیته‌ها تذکر گرفتند و توجیه شدند, ، همچنین در برخی موارد منتهی به تشکیل پرونده برای آن‌ها شده است.,

وی اظهارکرد: تمام موارد تخلفات و جرائم و موارد منع و مجاز که در قانون پیش بینی شده از طریق مختلف همچون توزیع کتابچه، جلسه توجیهی، اطلاعیه، برنامه‌های صداوسیما، فضای مجازی و... به اطلاع نیرو‌های برگزار کننده انتخابات، فرمانداران، داوطلبان، بخشداران و سایر نهاد‌ها و افراد مرتبط و عموم مردم رسیده است، تا بهانه عدم اطلاع از سوی متخلفان یا متهمان وجود نداشته باشد.

, تمام موارد تخلفات و جرائم و موارد منع و مجاز که در قانون پیش بینی شده از طریق مختلف همچون توزیع کتابچه، جلسه توجیهی، اطلاعیه، برنامه‌های صداوسیما، فضای مجازی و... به اطلاع نیرو‌های برگزار کننده انتخابات، فرمانداران، داوطلبان، بخشداران و سایر نهاد‌ها و افراد مرتبط و عموم مردم رسیده است، تا بهانه عدم اطلاع از سوی متخلفان یا متهمان وجود نداشته باشد,

اکبری افزود: بر اساس مصوبات این ستاد می‌بایست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مسئولان سیاسی استان، جلسات حضوری با داوطلبین داشته باشند و موضوعات حقوقی و قانونی را برای آن‌ها تبین کنند تا بتوانند هواداران خود را در نحوه و روش‌تبلیغات و قوانین مرتبط آگاه کنند. این ستاد همچنین در موضوعاتی مانند استقرار ستادها، انتخاب مدیران ستاد‌ها در راستای کاهش تنش‌ها، نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع، تخریب پوستر‌ها و بنر‌ها و سایر موارد نیز ورود و هدایت و ارشاد می‌کند.

,

هماهنگ بودن نیرو‌هایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند 

, هماهنگ بودن نیرو‌هایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند , نیرو‌هایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند ,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس بر ایجاد هماهنگی بین نیرو‌هایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند شامل نیرو‌های سیاسی، قضایی، امنیتی و ضابطین دادگستری تاکید کرد و افزود: این هماهنگی‌ها سبب کاهش اختلاف نظر و بیشترین بهره برداری و آرام و امن سازی و شفاف سازی محیط انتخابات با کمترین تنش می‌شود.

, معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس بر ایجاد هماهنگی بین نیرو‌هایی که مدیریت انتخابات را برعهده دارند شامل نیرو‌های سیاسی، قضایی، امنیتی و ضابطین دادگستری تاکید کرد و افزود: این هماهنگی‌ها سبب کاهش اختلاف نظر و بیشترین بهره برداری و آرام و امن سازی و شفاف سازی محیط انتخابات با کمترین تنش می‌شود.,

این مقام قضایی با اشاره به اینکه خلائی در اطلاع‌رسانی نداریم و نامزد‌ها و داوطلبان کاملا توجیه شده اند، یادآور شد: ستاد‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در کل استان فارس نزدیک به ۱۱۰ جلسه برگزار کردند و بیش از ۵۵۰ مصوبه داشته‌اند و در تمام حوزه‌های قضایی استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و شعب ویژه نیز برای رسیدگی جرائم انتخاباتی فعال هستند و در ساعات غیراداری قاضی کشیک این وظیفه را برعهده می‌گیرد.

,

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی فارس با تأکید بر هماهنگی ایجاد شده بین ضابطین انتظامی و امنیتی با قضات ویژه انتخاباتی و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر، عنوان کرد: در روز انتخابات تمام معاونین دادگستری شیفت بندی شده و به حوزه‌های قضایی مختلف اعزام می‌شوند، هر معاون چند شهرستان را پوشش می‌دهد تا اگر کمترین چالش و مشکل ایجاد شد معاون قضایی شخصا نظارت و پیگیری کند.

,

وی با اعلام اینکه نماینده دادگستری در کمیته امنیتی تشکیل شده در استانداری حضور دارد، افزود: اعضاء کمیته مذکور در شهرستان‌های حساس نیز جهت توجیه و هماهنگی با مسئولان محلی حاضر شده‌اند، تا کنون چهار شهرستان حساس پیش‌بینی شده و در تمام مراحل انتخابات مورد نظارت قرار می‌گیرد تا از هرگونه تخلف وجرمی پیشگیری شود.

, تا کنون چهار شهرستان حساس پیش‌بینی شده,

اکبری بر اهمیت فضای مجازی تاکید و اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده است که در شرایط کرونا بیشتر توسعه یافته است، از این رو کمیته پایش و رصد فضای مجازی با حضور پلیس فتا و نیرو‌های مرتبط در این ستاد پیش بینی و تشکیل شده تا فضای مجازی به صورت مستمر مورد رصد قرار گیرد.

,

وی تمام این اقدامات را در راستای ایجاد آرامش و فراهم کردن فضای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات خواند و گفت: چنانچه به هر دلیلی برخی افراد با هیچ روشی قانع نشده و به اقدام مجرمانه خود ادامه دهند در این صورت ضابطین دادگستری و نیرو‌های امنیتی گزارش این افراد را به دبیر خانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی فرستاده و از آنجا به شعب ویژه ارسال می‌شود تا براساس قوانین اقدامات لازم صورت پذیرد.

,

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس اعلام کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه سجام به آدرس www.sajam.scpd.ir به راحتی و به صورت ناشناس یا با ذکر هویت به دادستان‌ها و دستگاه قضایی دسترسی داشته و گزارش جرائم و تخلفات مشاهده شده خود را مستند در این سامانه ثبت کنند.

,

اکبری ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به دادستان‌ها یا شعب ویژه و قاضی کشیک شکایت خود را مستقیم اعلام کنند، البته اگر فردی متضرر شده و درخواست شکایت خصوصی دارد می‌بایست از طریق دفاتر قضایی اقدام کند.

, اکبری ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به دادستان‌ها یا شعب ویژه و قاضی کشیک شکایت خود را مستقیم اعلام کنند، البته اگر فردی متضرر شده و درخواست شکایت خصوصی دارد می‌بایست از طریق دفاتر قضایی اقدام کند.,

این مقام قضائی از مردم خواست: در راستای حفظ نظم عمومی و ایجاد آرامش با ضابطین دادگستری همکاری کنند و آن‌ها را در کنار خود بدانند تا انتخاباتی پرشوری همراه با آرامش را داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه