اخبار داغ

گزارشی از ستاد کرونای استان قزوین؛

حضور هزار و ۱۸۷نفر ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای استان قزوین/ روندبستری‌ها و فوتی‌های کرونا در قزوین نزولی شد

حضور هزار و ۱۸۷نفر ناظر بهداشتی در شعب اخذ رای استان قزوین/ روندبستری‌ها و فوتی‌های کرونا در قزوین نزولی شد
هزار و ۱۸۷نفر ناظر بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت که پیش از برگزاری انتخابات، سالن‌ها را نظارت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: تعداد موارد مثبت بستری و شیب فوتی‌های کرونا در استان قزوین رو به کاهش است و همچنین موارد فوتی‌های سنین بالای استان در حال کاهش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: طی ۱۶ماه گذشته که با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم نیز به طور کلی ۲۵ هزار و ۵۳۶ نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند و هزار و ۷۷۸ نفر فوتی مثبت در استان به ثبت رسید.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: اکنون بستری‌های فعلی کرونا در استان قزوین به ۲۲۸ نفر رسیده که امیدواریم به زیر ‌۱۰۰الی ۲۰۰ نفر کاهش یابد و در شرایط فعلی مهمترین مسئله ما بیماران بدحال و بستری در آی سی یو است؛ در ۲۴ساعت گذشته سه فوتی مثبت قطعی در استان قزوین رخ داده است.

وی بیان کرد: به جز شهرستان قزوین و تاکستان که وضعیت نارنجی دارند نیز مابقی شهرستان‌ها در شرایط زرد قرار دارند و خوشبختانه روند نزولی در بستری‌ها را شاهد هستیم.

تست مثبت سرپایی به ۵۰درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ نفر در روز رسیده است

نامدار ادامه داد: تست مثبت سرپایی به ۵۰درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ نفر در روز رسیده است و بستری‌های بدحال و‌ فوت شده‌های مثبت در حال کاهش است، تا کنون به طور کلی ۲۴۶ هزار و ۷۰۲ مورد تست در استان قزوین دریافت شده است و تجهیزات آزمایشگاهی هم تامین شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در حال انجام است، عنوان کرد: در حوزه بهداشت محیط طبق آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۲ مورد بازدید صورت گرفته و ۳۱۱ مورد بازدید هم از مراکز صنعتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: استان قزوین با ۸۰ درصد در رتبه دوم کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارد اما اکنون شاهد هستیم که در میتینگ‌های انتخاباتی بحث استفاده از ماسک رو به کاهش است که این را یک زنگ خطر تلقی می‌کنیم.

نامدار اذعان کرد: همچنان خانم‌های خانه‌دار با ۴۶درصد در صدر مبتلایان قرار دارند و کارگران و بازنشسته‌ها در رتبه‌های دوم تا سوم هستند؛ در بحث مواجهه با بیماران کووید۱۹ نیز عدم استفاده از ماسک عدد بیشتری را به خود اختصاص داده و حضور در تجمعات بالای ۱۰ نفر در میهمانی‌ها و منازل هم در رتبه بعدی قرار دارد.

رئیس علوم پزشکی قزوین ادامه داد: شهرستان قزوین در بحث آمار فوتی و بستری بسیار خوب پیش می‌رود و رو‌ به کاهش است و همین طور شهرستان تاکستان که هفته پیش مخاطره سنگین‌تری‌ داشت اما به شرایط مطلوبی رسیده است.

وی‌ عنوان کرد: یکی از نگرانی‌ها بحث تجمعات انتخاباتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که وزارت بهداشت هم در این مورد نامه‌نگاری کرده بود و‌ طبق دستورالعمل نیز هر گونه تجمع انتخاباتی، مناظره، سخنرانی و گفت‌وگو در مکان‌های سر بسته ممنوع است اما برگزاری مراسمات در فضاهای باز بلامانع بوده و استفاده از ماسک در مراسمات الزامی است.

نامدار ابراز کرد: هزار و ۱۸۷نفر ناظر بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها در شعبات اخذ رای حضور خواهند داشت که پیش از برگزاری انتخابات، سالن‌ها را نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان قزوین بیان کرد: انجام واکسیناسیون کرونا در استان قزوین در چهار فاز پیش‌بینی شده بود که ۲۱هزار نفر در فاز اول شامل کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان ساکن در مراکز نگهداری و معلولین جسمی و حرکتی و جانبازان بود.

در گروه سنی بالای ۸۰ سال استان قزوین حدود ۸۱ درصد واکسینه صورت گرفته است

وی ابراز کرد: ۱۳۴ هزار و ۲۶۸ نفر در فاز دوم واکسینه شدند که شامل افراد سالمند بالای ۶۰سال و افراد دارای یک بیماری زمینه‌ای و بالای ۱۶ سال بود و فاز سوم هم افراد ساکن در اماکن تجمعی و افراد حاضر در مشاغل حساس بود.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تاکنون ۸۱ هزار و ۳۲ دوز واکسن کرونا در استان قزوین دریافت کردیم که شامل واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و آستارازینکا بوده که بیشترین تعداد واکسن دریافتی برای استان قزوین از نوع سینوفارم با ۴۱ هزار و ۸۱۷ دوز است.

نامدار تصریح کرد: در فاز اول بخش درمان ۹۷ درصد، بخش بهداشت ۹۳ درصد، نظام پزشکی و بخش خصوصی ۹۳٫۵ درصد، دانشجویان بالینی ۸۶ درصد، بیماران خاص و افرادی که دارای یک بیماری زمینه‌ای هستند ۸۵٫۲ درصد و سرای سالمندان و مراکز توانبخشی ۹۵٫۱ درصد واکسینه شدند.

وی افزود: ۱۱۵ درصد از جانبازان بالای ۵۰ درصد واکسینه شدند و پاکبانان و آرامستان‌ها هم ۵۷ درصد و تقریبا همه غسال‌ها واکسینه شدند و تعدادی از پاکبانان باقی ماندند که انجام خواهد شد و در گروه سنی بالای ۸۰ سال حدود ۸۱ درصد واکسینه صورت گرفته است.

۶٫۶درصد جمعیت عمومی استان قزوین واکسینه شدند

این مقام مسئول ادامه داد: ۷۷٫۷درصد واکسیناسیون برای گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال در استان قزوین صورت گرفته و بیشترین حجم واکسیناسیون در شهرستان قزوین بوده است؛ همچنین ۶٫۶درصد جمعیت عمومی استان قزوین واکسینه شدند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: تاکنون ۲۰ درصد از مناطق روستایی، ۸۰درصد جمعیت در مناطق شهری استان قزوین و ۵۳ درصد زنان و ۴۷ درصد از مردان در استان واکسینه شدند.

استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: باتوجه به اینکه غفلت ما می‌تواند پیک جدیدی را رقم بزند باید پیگیری‌ها و بازرسی‌ها با جدیت اجرایی شود.

هدایت الله جمالی پور افزود: انتخابات برای همه ما مهم بوده و شور انتخاباتی مسئله مهمی است اما اکنون فضای مجازی حرف اول را می‌زند که کاندیداها می‌توانند بخش اعظمی از تبلیغات را در این فضا داشته باشند تا آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.

وی تصریح کرد: هفته جاری نیاز به مراقبت ویژه دارد و اوج تجمعات و تبلیغات انتخاباتی را داریم چنان چه اگر رعایت نکنیم نیز مشکل جدی ایجاد می‌شود که پروتکل‌ها به همه ستادها ابلاغ شده و نشست‌هایی هم فرمانداران با مسئولین ستادها داشتند.

این مقام مسئول در پایان گفت: نکته بعدی مربوط به مشاغلی است که از کرونا آسیب دیدند همچون استخرهای شنا که تسهیلات ۴درصد به این مشاغل پرداخت می‌شود؛ همچنین شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی مثل برق و گاز تا پایان شهریور ماه از قطع برق و گاز شرکت‌های صنعتی و مشاغلی که آسیب دیدند باید خودداری کنند.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
, تست مثبت سرپایی به ۵۰درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ نفر در روز رسیده است, تست مثبت سرپایی به ۵۰درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ نفر در روز رسیده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در گروه سنی بالای ۸۰ سال استان قزوین حدود ۸۱ درصد واکسینه صورت گرفته است, در گروه سنی بالای ۸۰ سال استان قزوین حدود ۸۱ درصد واکسینه صورت گرفته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۶٫۶درصد جمعیت عمومی استان قزوین واکسینه شدند, ۶٫۶درصد جمعیت عمومی استان قزوین واکسینه شدند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه