اخبار داغ

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری:

بیکاری در استان‌ها مردم را رنج می دهد/اقتصاد و بازار نباید سفره مردم را تکان دهد

بیکاری در استان‌ها مردم را رنج می دهد/اقتصاد و بازار نباید سفره مردم را تکان دهد
آیت الله رئیسی گفت: بیکاری در استان ها مردم را رنج می دهد و رقم های بیکاری قابل توجه است که نباید اینگونه باشد، در استان می شود قدم هایی برداشت که زندگی را متحول کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در گفتگوی تلویزیونی با مردم لرستان اظهار داشت: لرستان در جنگ تحمیلی مورد حملات دشمن قرار گرفت و آسیب دید اما از جبهه های حق علیه باطل پشتیبانی کرد، مردان و زنان لرستانی عشقی که به اهل بیت(ع) دارند و علاقه ای که به امام(ره) داشتند سبب شد تا برای دفاع از ارزشها، فرزندان خود را راهی جبهه کنند و ۶۳۰۰ شهید از این استان به درجه شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به سفر به لرستان افزود: دوست داشتم در انتخابات شهر به شهر استان سفر کنم و با مردم خونگرم دیدار داشته باشم ولی به دلیل کرونا این امکان میسر نشد، یاد و خاطره علمای بزرگ در لرستان از جمله آیت اله سید حسن طاهری خرم آبادی، کمالوند، سرداران رشید بزرگ اسلام را گرامی می داریم.

,

ظرفیت های توسعه یافتگی در لرستان

, ظرفیت های توسعه یافتگی در لرستان, ظرفیت های توسعه یافتگی در لرستان,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت های استان عنوان کرد: لرستان زمینه های توسعه یافتگی زیادی دارد، منابع آبی ۱۳ میلیارد مترمکعب برای استان و چه به خارج استان می رود، اراضی بسیار حاصلخیز و محصولات کشاورزی خوبی در استان وجود دارد، همچنین این استان برخوردار از معادن بسیار خوبی بوده اما در برخی بخش ها آنقدر کار نشده است.

,

وی تصریح کرد: چرا لرستان با این همه ظرفیت و با این روحیه کار و تلاشی که جوانانش  دارند، اهل فکر و کار هستند، بیکاری صدای عده ای را درآورده و جوانان تحصیل کرده باید قدم بزنند و دنبال کار باشند؟ در واقع می بینیم حلقه مفقوده، مدیریت کارآمد است، چرا باید بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در استان معطل بماند؟

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: مدیران باید به بخش تولید کمک کنند و این واحدها را فعال نمایند، این استان ظرفیت جذب نیروی انسانی دارند چرا این همه ظرفیت معطل بماند، چرا این همه زمین که می تواند موثر باشد معطل بماند، این در حالیست که بخش خصوصی آمادگی دارد و باید زمینه فراهم شود که این موجب تولید و اشتغال می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در استان باید دامداری های صنعتی فعال شود چرا که در راستای ایجاد اشتغال و تولید موثر هستند، در راستای گردشگری این استان ظرفیت بالایی دارد، اما چرا زیر ساخت های صنعت گردشگری ایجاد نمی شود؟

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: خدا نگذرد از کسانی که امید مردم را تبدیل به یاس کردند و این امیدهای مردم را با ترک فعل و کم کاری ها مخدوش کردند. وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد، باید اشتغال ها مولد باشد و می تواند در لرستان این مسئله پیگیری شود، طرح های محرومیت زدایی باید در استان اجرا شود، امروز لرستان با داشتن زمینه ها و ظرفیت ها می تواند مشکلات را حل کند، فقط همت مردم و جوانان را می طلبد و بنده هم در خدمت هستم، با همت و حضور در صحنه انتخابات بسیاری از گره ها باز می شود.

,

رونق صنایع تبدیلی در کشاورزی استان نیاز است

, رونق صنایع تبدیلی در کشاورزی استان نیاز است, رونق صنایع تبدیلی در کشاورزی استان نیاز است,

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ضروری است، افزود: کار کشاورزی انجام می شود اما صنایع تبدیلی محدود است در صورتی که اگر صنایع تبدیلی و جانبی وجود داشته باشد شغل، درآمد و ارزش افزوده را به دنبال دارد، نسبت به صنعت دام و طیور مشکلاتی وجود دارد و باید در استان فعال شود که این کار نیاز به حمایت دولت و کسانی است که در این عرصه فعال هستند.

,

آیت الله رئیسی عنوان کرد: در استان لرستان معدن خوبی وجود دارد اما بیشتر آن خام فروشی می شود در صورتی که اگر زنجیره تولید در این بخش فعال شود، می تواند اثرات مطلوبی در تولید و اشتغال داشته باشد، سنگ های مختلفی وجود دارد که جزء معادن ارزشمند استان است و فعالیت آنها مشکلاتی دارد.

,

احیای دو هزار واحد تولیدی در کشور

, احیای دو هزار واحد تولیدی در کشور, احیای دو هزار واحد تولیدی در کشور,

وی با اشاره به مشکلات مهاجرت گفت: مهاجرت مسئله جدی از روستاست چرا که عرصه زندگی گاهی تنگ شده در حالی که باید تضمین شود کالای کشاورز و دولت وظیفه دارد گندم را با نرخ عادلانه بخرد و باید برای کشاورز قابل پیش بینی باشد.

,

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: برخی می گویند چرا می روید از واحدهای تولیدی بازدید می کنید، وقتی رهبری فرمودند رونق و جهش تولید همه خود را موظف به اجرا کردیم و در این راستا دو هزار واحد تولیدی را فعال کردیم، اگر در دولت این کار می شد  قطعا وضعیت این گونه نبود.

,

اقتصاد و بازار نباید سفره مردم را تکان دهد

, اقتصاد و بازار نباید سفره مردم را تکان دهد, اقتصاد و بازار نباید سفره مردم را تکان دهد,

وی کار جهادی را الزامی خواند و گفت: امکان اشتغال و راه اندازی واحدهایی که زیر ساخت دارند وجود دارد البته تنها کار جهادی می خواهد، بسیاری از مشکلات قابل حل شدن است، رفع تحریم ها را دنبال می کنیم اما نباید اقتصاد را شرطی کرد، سفره مردم باید همیشه مستقل باشد و اقتصاد و بازار این سفره را تکان ندهد چرا که اگر اقتصاد مستقل باشد زندگی مردم دچار آسیب نمی شود و دنبال این هستیم که بازاری بدون تکانه و همراه با اقتصاد مقاومتی را شکل دهیم.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به آمار بیکاری بیان کرد: بیکاری در استان ها مردم را رنج می دهد، رقم های بیکاری قابل توجه است و نباید اینگونه باشد، در استان می شود قدم هایی برداشت که زندگی را متحول کند و لازم است همه مردم در انتخابات حضور داشته باشند و دست امداد الهی همراه ما است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه