اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

نیاز رئیس جمهور برای اداره کشور صرفا خواندن اقتصاد نیست/«مقابله بدون مماشات با فساد» اولویت اول کشور

نیاز رئیس جمهور برای اداره کشور صرفا خواندن اقتصاد نیست/«مقابله بدون مماشات با فساد» اولویت اول کشور
حشمتی کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز کشور به فردی نیاز دارد که بدون مماشات با فساد مقابله کند، ساختارهای کشور را به خوبی بشناسد و از ظرفیت‌های انقلاب به خوبی استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حشمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برگزاری هر سه مناظره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بدیهی است که ساختار مناظره‌های انتخاباتی نیاز به اصلاح دارد و مثلا ارائه فقط چندین دقیقه برای بیان برنامه‌های کاندیداها نمی‌تواند کافی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: باید در آینده مناظره‌ها هدفمندتر باشد و به گونه‌ای که مردم بتوانند با برنامه‌های کاندیداها آشنایی بیشتری داشته باشند تا آگاهانه‌تر انتخاب کنند و اینطور نباشد که هیجانات بر انتخاب حاکم شود.

,

تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه شاهد بودیم که در مناظرات برخی کاندیداها به رقیب خود اهانت و تهمت وارد کردند، اظهار داشت: اینکه کسانی برای نیل به قدرت به هر کاری متوسل شوند نشان می‌دهد که چنین کسانی در طراز ملت ایران و در واقع در طراز جمهوری اسلامی نیستند.

,

حشمتی خاطرنشان کرد: در اسلام مکرر به ادب و عدالت و انصاف توصیه شده است و کسانی که به راحتی این مسائل را زیر پا می‌گذارند در واقع نشان می‌دهند که حداقل‌ها را هم برای ریاست جمهوری ندارند.

,

وی عنوان کرد: ما امروز برای اداره کشور نیاز به فردی داریم که علاوه بر اینکه سالم و متخصص و دارای یکسری شاخصه‌های عمومی و مقدماتی باشد؛ باید برخی از ویژگی‌های کلیدی دیگر را نیز دارا باشد.

,

کارشناس سیاسی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور منتخب این است که او باید علاوه بر مقبولیتی که در بین عموم مردم دارد، در بین جامعه نخبگانی اعم از نخبگان دانشگاهی، حوزوی و سیاسی نیز دارای مقبولیت باشد.

,

حشمتی ادامه داد: به عبارت دیگر، امروز کشور نیاز به رئیس‌جمهوری دارد که قدرت اجماع‌سازی داشته باشد؛ مخصوصا در کشور ما که امام فرمودند رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود.

,

وی تأکید کرد: برای اداره کشور به عنوان رئیس‌جمهور نه فردی که صرفا اقتصاد خوانده باشد و نه کسی که صرفا سیاست خوانده باشد، کافی است؛ بلکه حکمرانی ما نیاز به مدیریت دارد یعنی فرد باید علم و هنر بکارگیری افراد با همه ظرفیت‌ها را با شاخصه نطارت و هدایت داشته باشد.

,

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: اگر فردی که توان مدیریت دارد، سابقه این مدیریت را هم نشان داده باشد و کارنامه او نشان دهد که او توانمند است؛ یقینا بهتر می‌توان به او اعتماد کرد.

,

حشمتی بیان کرد: امروز کشور به فردی نیاز دارد که بدون مماشات با فساد مقابله کند، ساختارهای کشور را به خوبی بشناسد و از ظرفیت‌های انقلاب به خوبی استفاده کند و همچنین فراجناحی باشد؛ لذا امید می‌رود رئیس‌جمهور آینده فردی مدیر، توانمند، اجماع‌ساز، ضدفساد و عدالت‌خواه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه