اخبار داغ

معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی:

مدارس اجازه برگزاری آزمون و مصاحبه برای ثبت نام کلاس اولی ها ندارد/وجود ۱۹ هزار کلاس اولی در خراسان‌شمالی

مدارس اجازه برگزاری آزمون و مصاحبه برای ثبت نام کلاس اولی ها ندارد/وجود ۱۹ هزار کلاس اولی در خراسان‌شمالی
عصمت بدخشان گفت: مدارس اجازه برگزاری آزمون و مصاحبه از کلاس اولی ها جهت ثبت نام در مقطع اول ابتدایی ندارند و تنها ملاک ثبت نام موقعیت جغرافیایی و کروکی منزل دانش آموز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان کلاس اول از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد، اظهار داشت: کودکان 6 سال تمام، متولدین نیمه دوم  سال 93 و نیمه اول 94 و متولدین یکم مهرماه 94 طبق قانون عالی شورای آموزش و پرورش اول مهر می توانند در پایه کلاس اول ثبت نام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصمت بدخشان، معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان کلاس اول از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد، اظهار داشت: کودکان 6 سال تمام، متولدین نیمه دوم  سال 93 و نیمه اول 94 و متولدین یکم مهرماه 94 طبق قانون عالی شورای آموزش و پرورش اول مهر می توانند در پایه کلاس اول ثبت نام کنند., عصراترک ,

وی ادامه داد: برای پایه پیش دبستانی یک، کودکان چهار سال تمام و پیش دبستانی (2) که یک سال آمادگی قبل دبستان محسوب می شود، کودکان پنج سال تمام در این پایه ثبت نام می کنند.

,

بدخشان با اشاره به اینکه در مقایسه با سال تحصیلی گذشته 444 نفر به دانش آموزان کلاس اولی اضافه شده، ادامه داد: براساس آمار ثبت احوال کشور که به خراسان شمالی اعلام شده، 19 هزار و 546 دانش آموز 6 سال تمام و 19 هزار و 304 دانش آموز پیش دبستانی در استان وجود دارد.

,

معاون ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی و اینکه دغدغه اولیا و خانواده ها به حداقل برسد، ثبت نام با رویکرد الکترونیک و از طریق ثبت نام در سامانه سیدا، درگاه پادا انجام می شود و برای دانش آموزان میان پایه هیچ ضرورتی برای حضور خانواده در مدرسه وجود ندارد.

,

وی افزود: برای کلاس اولی ها باتوجه به اینکه باید سنجش و غربالگری قبل از ورود به مدرسه انجام شود و به نوعی باید تطبیق مدارک و اسناد دانش آموزان صورت بگیرد، نوبت گیری غربالگری به صورتی حضوری و با نوبت بندی مدیران با رعایت پروتکل ها در حال انجام است.

,

بدخشان با بیان اینکه در مراحل ثبت نام در مدارس دولتی باید هزینه کتاب و بیمه از خانواده دریافت شود، گفت:  در کلاس اول دبستان هیچ مدرسه ای حق برگزاری آزمون و مصاحبه برای جذب دانش آموز ندارند و در این پایه فقط کروکی و محیط جغرافیایی ملاک ثبت نام است.

,

وی بیان داشت: علاوه بر این در مدارس خاصی همچون شاهد چون قوانین خاص دارند، برای کلاس اولی باید در سامانه سیدا نیز ثبت نام صورت بگیرد و مدارک مورد نیاز در سامانه بارگذاری شود و در موعد مقرر به مدرسه مراجعه کنند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت کتاب در سامانه و به صورت غیرحضوری است، گفت: بعد از اتمام مراحل ثبت نام در کلاس اول 31 خرداد ماه در 15  پایگاه های سنجش  سلامت، سنجش بدو ورود به دبستان  انجام می شود.

,

وی گفت: برای میان پایه ها، بعد از اینکه نتایج امتحانات نوبت دوم  نهایی شد و ارزشیابی از دانش آموز انجام شد، نیازی به حضور دانش آموزان نیست.

,

بدخشان افزود: مدارس غیردولتی نیز به شیوه الکترونیکی کار ثبت نام را انجام دهند، با این تفاوت که مدیران این مدارس موظف هستند تا شهریه مصوبی که شورای نظارت استان در مدارس غیردولتی داشته است، در معرض دید اولیا در مدرسه نصب کنند.

,

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته 295 دانش آموز پایه اول به دلیل استرس و نگرانی خانواده ها از بیماری کرونا، علی رغم پیگیری های فراوان از سمت آموزش و پرورش از تحصیل باز داشته شدند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: امسال علاوه بر اینکه آمار 19 هزار و 546 دانش آموز کلاس اولی به تفکیک شهرستان ها اعلام شده است، تعداد  بازماندگان از تحصیل سال گذشته نیز به لیست کلاس اولی اضافه می شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: در ستاد ثبت نام تاکید بر شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیلی ها است که در همین راستا مدیر مدرسه موظف به رصد ثبت نام  دانش آموزان در سامانه ثبت نام  است تا هیچ دانش آموزی از ثبت نام جا نماند.

,

وی همچنین در رابطه با دانش آموزان عشایری توضیح داد: باتوجه به اینکه خانواده های عشایری هم اکنون در فصل ییلاق هستند، تا اخر شهریور ماه زمان برای ثبت نام آنها در نظر گرفته شده است.

,

بدخشان بیان داشت: با توجه به دغدغه خانواده ها آموزش پیش دبستانی سال گذشته  از طریق آموزش مجازی و در مناطق کم تعداد با رعایت پروتکل ها به صورت حضوری برگزار شد.

,

بدخشان گفت: امسال نیز این دستورالعمل وجود دارد که نوآموزان پیش دبستانی که در مناطق دوزبانه بوده اند و نتوانستند از آموزش های حضوری برخوردار شوند، برای آمادگی جهت ورود به کلاس اول، دوره یک تا دو ماهه برای دریافت حداقل آموزش دوره دو زبانه برای این افراد برگزار شود.

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه