اخبار داغ

استاد دانشگاه‌های هرمزگان:

رسانه‌ها نقش پر رنگی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

رسانه‌ها نقش پر رنگی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند
رضایی گفت: مردم با انتخاب صحیح می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را برطرف کنند اما آگاهی‌بخشی به جامعه برای انتخاب فرد اصلح بر عهده رسانه‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر رضایی نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه حضور  پر شور مردم در انتخابات حمایت از نظام است اظهار کرد: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، مشروعیت حکومت بیشتر می‌شود و حضور گسترده نشان دهنده این است که مردم به نظام و انقلاب پایبند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رضایی افزود: هرچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، دوام و پایداری یک حکومت بیشتر می‌شود  شرکت در انتخابات حق اولیه و هم تکلیف شرعی هر فرد است و حضور حداکثری یک نوع نمایش مشارکت عظیم مردمی را برای جهانیان به نمایش می گذارد که مردم دوستدار نظامی هستند که بتواند به صورت مستقل عمل کند و این حکومت وابسته به بیگانگان نباشد.

,

نقش پر رنگ رسانه در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

, نقش پر رنگ رسانه در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات,

وی در ادامه به نقش تاثیر گذار رسانه در بحث حضور حداکثری اشاره و بیان داشت: مشارکت سیاسی از شاخصه های مهم کشور است رسانه های کلاسیک و غیر کلاسیک و بین المللی بر تمایلات و  مشارکت سیاسی افراد، احزاب و تشکلهای سیاسی تاثیر مثبتی دارند.

,

رضایی ادامه داد:رسانه ها با برنامه ریزی و پخش مستندهای فعالیتهای و برنامه های کاندیداها، فیلم های آموزشی، مصاحبه های کاربردی از جامعه نخبگان و به ویژه از برنامه های اصلی کاندیداها می تواند امکان مطالبه گری مردم رو بالا ببرد و اینکه مردم بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.

,

وی تصریح کرد: مطالبه گری از کاندید ها که وعده و شعارهایی در ایام تبلیغات خودشان می دهند و این مطالبه گری مردم باعث ایجاد آرامش در جامعه می شود، چیزی که امروز در جامعه وجود دارد واقع گرایی نیست و سمت و سوی برنامه ها در واقع حالت شعاری دارد.

,

رضایی تاکید کرد: کاندیدها باید  برنامه های خود  را به صورت کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت مطرح کنند و شعار ندهند برای شعار هایی که می دهند یک برنامه مدون داشته باشند،مثلا ما مسکن را درست می کنیم به چه ترتیب اجرا می کنید این نقش رسانه هست که بیاید برنامه های افراد که همه انها از رجال سیاسی کشور بوده اند و اقدام هایی در حوزه خدمتی خود از قبل داشته اند چه موفقیت هایی را کسب کردند اینها باید توسط رسانه مستند سازی و برای مردم مطرح شود که این فرد در حوزه کاری خودش چه نوع آوری، خلاقیت های کاری داشته است.

,

نقش پر رنگ مردم در حضور حداکثری

, نقش پر رنگ مردم در حضور حداکثری,

استاد دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: مشکل جامعه امروز ایران مشکل اقتصاد است که با تلاش و تدبیر مدیران بتوانیم بحث تولید را کشور را رونق و کشور به رشد و بالندگی برسانیم که این وظیفه و اخلاق حرفه ای حکم می کند مردم  در صحنه انتخابات حضور داشته و شخصی را انتخاب کنند که ان فرد با ضابطه دارای اعتبار شده است.

,

وی افزود: همه اقشار ملت در سرنوشت کشور اسلامی خودشان مسئولند و باید با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کنند و افراد نا کار آمد که امروز وضع کشور را به اینجا رسانده اند کنار بزنند.

,

کاندید ریاست جمهور چه برنامه هایی باید برای کشور داشته باشد

, کاندید ریاست جمهور چه برنامه هایی باید برای کشور داشته باشد,

رضایی در ادامه با اشاره به مشکلات کشور افزود: مسئله اشتغال جوانان، تولید و برطرف کردن موانع تولید، توسعه صادرات، در واقع کار آمدی اقتصاد کشور و مطرح شدن کشور در دنیا را در اولویت قرار بدهد و بحث ازدواج جوان ها و زنان سرپست خانوار، سایر مشکلات کودکان کار، در بسیاری از موارد  ما قوانین نداریم  بحث اصلاح قانون و بالا بردن ارزش پول ملی از جمله مسائلی  هست که جای کار زیادی دارد که باید به اونها بپردازند.

,

استاد دانشگاه هرمزگان تاکید کرد: در انتخاب فرد اصلح باید بحث تخصص، کارآمدی فرد، بهره مندی از درک سیاسی، تدین و صداقت مد نظر قرار داد  و اینکه این فرد  بتواند جایگاه کشور ایران را در بین کشورهای دنیا ارتقا بدهد و با شاخص های رشد و توسعه یافتگی کشور آشنایی داشته  و بتواند روی آن شاخص ها معیار ها کار کند و روحیه شجاعت و جدیت در اجرای امور را داشته باشد این فرد برای خدمت به کشور آمده باشد نه برای  تصاحب قدرت و ثروت اندوزی و اینکه بتواند در هر حوزه آگاهی به مسائل امور باشه و مسائل کشورهای پیشرو در آن امور رو بداند و الگو برداری صحیحی از کشورهای موفق در امر اقتصادی و یا اینکه ان را بومی سازی و در کشور پیاده کنند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: یک رئیس جمهور باید مدیریت و پتانسیل محور باشد این به این معنا است که هر منطقه، استان و شهری بر اساس آن پتانسیلی که دارد برنامه ریزی کند و از هزینه های بیجا در آن شهر و محدوده جلوگیری کند.

,

رضایی با اشاره به اینکه کشور ما با وجود پتانسیل بالایی که در زمینه‌های مختلف دارد یادآور شد: در کشور ما هنوز استفاده از انرژی های نو (باد،زمین گرمایی،خوشیدی..) نتوانسته به درستی استفاده و در برخی از صنایع ما هنوز نتوانستیم ورود کنیم و وابسته به واردات هستیم رئیس جمهور با همفکری با افراد متخصص  در بحث صنعت صنایعی که به روز  هستند با نیروهای متخصصی که در هر بخشی از وزارت خانه ها می گذارد بتواند با حرکت به سمت پیشرفت کل کشور را به رشد و بالندگی برساند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه