اخبار داغ

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی:

باید در جهت امر به معروف از همه مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد/ ناظران و مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند

باید در جهت امر به معروف از همه مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد/ ناظران و مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند
خسروی گفت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، تجمعات انتخاباتی برگزار نمی شود، باید در زمان باقی مانده تبلیغات، از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده شود و به عنوان یک امر به معروف، به هر نحوی افراد را برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی در جمع ناظران انتخابات شوراهای اسلامی استان، اظهارکرد: انتخابات پیش رو یک اتفاق مهم است که هر چه درصد مشارکت مردم بیشتر باشد، به نفع کشور است. چرا که هر چه نامزد منتخب از آراء بیشتری برخوردار باشد، پشتوانه قوی تری در داخل و خارج کشور خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، تجمعات انتخاباتی برگزار نمی شود، باید در زمان باقی مانده تبلیغات، از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده شود و به عنوان یک امر به معروف، به هر نحوی افراد را برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.

,

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: طی چند هفته اخیر تمام منافقینی که با پول عربستان و آمریکا کار می کنند، از مردم می خواهند که در انتخابات شرکت نکنند و بهانه دست آنها بدهند وعلنا اعلام می کنند که شرکت نکردن با شما و خون و خونریزی به پا کردن با ما.

,

خسروی افزود: البته آنها کوچکتر از این حرف ها هستند و حتی اربابان آنها هم در برابر نظام عددی به حساب نمی آیند.

,

وی با اشاره به اهمیت شوراها،گفت: در این خصوص به چند اصل قانون اساسی اشاره می کنم. بر اساس اصل 6 قانون اساسی، اداره قانونی کشور به اتکای آرای عمومی است. اصل 7 قانون اساسی هم شوراها را جزو ارکان های تصمیم گیری می داند که البته شاید هنوز شوراها جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده اند. بر اساس اصل 100 قانون اساسی هم شورا در پیشرفت امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، بهداشتی و ... دخالت دارد.

,

ناظران و مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند

, ناظران و مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند, ناظران و مجریان انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: با توجه به اینکه روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی است و شما طی این مدت زحمت کشیدید و از ابتدا حضور فعالی داشته اید، لطفا در چند روز باقی مانده هم پای کار باشید. همانطور که قبلا هم گفته ام، هیئت نظارت و هیئت اجرایی عضو یک خانواده هستند و باید بر اساس تقسیم کاری که انجام شده است، همه وظایف به نحو احسن انجام شود.

,

خسروی با تاکید برهمکاری تمام و کمال هیئت نظارت با هیئت اجرایی و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات بخصوص در مورد دوستان و وابستگان، اظهارکرد: پیغمبر فرموده است:" بدترین آدم کسی است که دین خود را به دنیا بفروشد، و بدتر از او کسی است که دینش را به دنیای دیگران بفروشد. در انتخابات های متعدد مثل شورا، مجلس و ریاست جمهوری؛ افراد دیگری می خواهند انتخاب شوند، آیا ما دین خود را به دنیای آنان بفروشیم؟ 

,

وی افزود: همچنین باید در جریان کنترل و برگزاری انتخابات، نسبت به شرکت کنندگان و مردم سعه ی صدر داشته باشیم. امیدوارم مجریان و ناظران انتخابات در این خصوص طوری عمل کنند که مردم با آرامش خاطر رأی خود را به صندوق بیندازند.

,

لزوم رعایت آبرو و حیثیت کاندیداها پس از انتخابات

, لزوم رعایت آبرو و حیثیت کاندیداها پس از انتخابات, لزوم رعایت آبرو و حیثیت کاندیداها پس از انتخابات,

رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه شما در جریان انتخابات، پرونده های افراد متعددی را دیده اید، باید بعد از اتمام انتخابات، تمام آنچه را که دیده و شنیده اید را فراموش کنید. در واقع با پایان انتخابات، شما وظایف قانونی خود را انجام داده اید و این پرونده ها هم مختومه می شود. اما مدیون هستید اگر موارد پرونده را برای کسی بازگو کنید، چرا که باید حیثیت و آبروی مردم حفظ شود.

,

خسروی ادامه داد: پایان انتخابات نزدیک میلاد امام هشتم(ع) است، امیدواریم که خروجی شوراها، انتخاب انسان های خدمتگزاری باشد که هم دنیا و هم آخرت مردم را درست کنند. همچنین امیدواریم رئیس جمهوری انتخاب شود که آباد کننده دنیا و آخرت و باعث خوش حالی انقلابیون و بغض دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه