اخبار داغ

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

دولت کم‌کاری خود را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد/ تصمیمات ناگهانی دولت روحانی ضربه بزرگی به تولید زد

دولت کم‌کاری خود را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد/ تصمیمات ناگهانی دولت روحانی ضربه بزرگی به تولید زد
رنگرونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه نسبت دادن مشکلات داخلی به تحریم‌ها بی‌دلیل است گفت: متاسفانه دولت کم‌کاری خود و همه مشکلات کشور را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه دخالت بی‌جا و بی‌مورد دولت در حوزه نرخ ارز باعث ایجاد فساد می‌شود که همچنان شاهد آن هستیم اظهار کرد: دخالت‌های بخش دولتی بازار ارز را با مشکل جدی مواجه کرده است و اخیرا شاهد کاهش نرخ ارز بودیم اما این وضعیت با یک مصاحبه مطبوعاتی توسط یکی از مسئولان تغییر کرد و قیمت نرخ ارز در کشور باز هم روند صعودی به خود گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی یادآور شد: دخالت‌های بی‌مورد و بی‌اساس دولت در بازار ارز جز ایجاد تنش و بی‌ثباتی در بازار ثمره دیگری ندارد و باید دولت اجازه دهد نرخ ارز را بازار مشخص کند.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بیان داشت: دولت به عنوان بزرگترین عرضه کننده ارز در کشور بوده و نرخ ارز را می‌تواند تعیین کند اما نباید دولت برای حل مشکلات خود مانند کسری بودجه و مسائل مربوط به آن با ارز نوسان بگیرد و با بازار نرخ ارز بازی کند.

,

وی ادامه داد: دولتمردان باید به بازار ارز با حساسیت بیشتری توجه داشته باشند و وقتی در مورد بازار ارز صحبت می‌کنند مراقب صحبت‌های خود باشند.

,

رنگرونا در خصوص کم کاری‌های دولت و نسبت دادن این کم کاریها به تحریم‌ها افزود: عادت کردیم مشکلات و بی‌مسئولیتی خودمان را به گردن دیگران بیندازیم و الان نیز در هر جایی در داخل کشور مشکل وجود دارد دولت به تحریم ارتباط می‌دهد.

,

وی با اشاره به اینکه تحریم اصلی در داخل کشور است گفت: فعالین اقتصادی به راحتی تحریم‌های خارجی را دور می‌زنند.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه با این وضعیت فعالین اقتصادی به روش‌های مختلفی فعالیت دارند و ثابت کردند که در خارج از کشور مشکلی چندانی ندارند عنوان کرد: همه صادرات و وارداتی که در سال گذشته و امسال توسط فعالین اقتصادی انجام شده نشان می‌دهد که فعالین اقتصادی توانایی دور زدن تحریم‌ها را دارند.

,

وی با اشاره به اینکه نسبت دادن مشکلات داخلی به تحریم‌ها بی‌دلیل است تصریح کرد: تصمیم‌های ناگهانی دولت خسارت‌های زیادی را به تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی وارد کرده و دولت صبح علی‌الطلوع تصمیم می‌گیرد بدون اینکه به عواقب آن توجهی داشته باشد باعث زمین گیر شدن فعالین اقتصادی می‌شود.

,

رنگرونا گفت: به جای تشکیل کارگروه برای برطرف کردن تحریم‌ها خارجی باید کارگروه ویژه‌ای برای از بین بردن و برداشتن تحریم‌هایی که در داخل کشور ایجاد شده تشکیل شود.

,

وی در ادامه با تاکید براینکه دولت آینده همچنین در مورد خصوصی سازی شرکت‌ها و واگذاری آن به افراد جدیت داشته باشد تا واگذاریها به افرادی که اهلیت دارند انجام شود خاطر نشان کرد: اخیرا در حوزه خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌ها شاهد این بودیم که واگذاریها به افرادی که اهلیت ندارند اتفاق می‌افتد.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان بیان کرد: بی‌توجهی به این موضوع باعث شده مشکلات عدیده‌ای ایجاد شود.

,

وی همچنین به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حوزه تولید ابراز کرد: در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری حامل‌های انرژی در حوزه تولید هستیم در حالی که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار داریم و نباید شاهد این موضوعات باشیم که حامل‌های انرژی با قیمت چند برابری به تولیدکنندگان عرضه ‌شود.

,

رنگرونا تاکید کرد: این اتفاق کمر تولیدکنندگان را می‌شکند و با افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی حوزه تولید را با مختل مواجه می‌کند.

,

وی در مورد مشکل مواد اولیه نیز به موج رسا گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه دچار چالش جدی هستند و با مشکلات اساسی مواجه‌اند.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با تاکید براینکه در خصوص واردات مواد اولیه نیاز به تسهیلگری داریم اظهار داشت: باید برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی راهکارهای عملی اتخاذ شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه