اخبار داغ

در گفتگو با مردم شهرستان مرزی درمیان مطرح شد؛

حضور در انتخابات تکلیف است/ دگرگونی وضعیت کنونی کشور با انتخاب آیت الله رئیسی

حضور در انتخابات تکلیف است/ دگرگونی وضعیت کنونی کشور با انتخاب آیت الله رئیسی
مردم شهرستان مرزی درمیان حضور در انتخابات واجب و یک تکلیف دانستند و گفتند با کارنامه ای که از آیت الله رئیسی سراغ داریم با انتخاب ایشان وضعیت کشور دگرگون خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، دو روز دیگر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جهوری که اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است باقی مانده و مردم با رصد برنامه‌های نامزدهای این دوره از انتخابات در فضای مجازی و حقیقی تا حدودی با برنامه‌های نامزدها آشنا شده‌اند. پیگیری مناظرات و بیان برنامه های نامزدها از طریق رسانه ملی نیز به شناخت مردم نسبت به هر نامزد کمک کرده و در روزهای باقی مانده شور انتخاباتی بیشتر شده است. مردم نیز از نامزدها توقعاتی داشته و می‌خواهند رئیس جمهور آینده به فکر رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال، ازدواج و … بوده و به مناطق محروم به ویژه خراسان جنوبی توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

برای شنیدن صحبت‌های مردم به شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان رفته و از نزدیک با مردم گفت و گو کرده و خواسته های آنان از رئیس جمهور آینده را شنیدیم.

,

سالاری یکی از اهالی شهر اسدیه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ما می‌خواهیم فردی رئیس جمهور شود که خون شهدا را پایمال نکند، شرایط ازدواج جوانان به آسانی فراهم شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی برطرف و به استان‌های کم برخوردار توجه شود، برای اشتغال جوانان برنامه ریزی شده و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل احیا و در یک کلام رئیس جمهور برای رفاه حال مردم کار کند.

,

وی افزود: هر دولتی می‌آید هیچ کار نمی‌کند. مسئولان فقط قول می‌دهند اما به وعده‌ها عمل نمی‌شود. من 17 سال است کشاورز هستم. در همین اسدیه سال گذشته علی‌رغم این‌که تراکتور و ماشین داشتم و هزینه ماشین آلات پرداخت نکردم تمام درآمد یکساله من از کشاورزی 5 میلیون تومان بوده است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا بازار محصوصل زرشک‌ به شدت خراب شد و مجبور شدم زرشک های خود را کیلویی 32 هزار تومان بفروشم اما با همان قیمت پایین هم خریدار پس آورد و مشکل مضاعف شد. امسال درختان زرشک سرمازده و راصی هستم زرشک‌های پارسالی را به 12 هزارتومان بفروشم اما کسی نمی‌خرد.

,

این شهروند با بیان این‌که از ما که گذشت اما فردی رئیس جمهور شود که بفکر جوانان باشد، اظهار کرد: چند پسر دارم که برخی ها سرکار رفتند اما یکی از پسرهایم که با من اینجا کشاورزی می‌کند بدبخت شده است چراکه نه آبی برای کشاورزی است و نه بازار خریدی برای محصولات تولیدی و با تمام این مشکلات من نگران خودم نیستم و تمام غصه من برای جوانان است.

,

سالاری خطاب به افرادی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، گفت: من به این افراد یک نصیحت دارم و آن این است که شرکت در انتخابات وظیفه اصلی مااست و باید انتخابی اصلح و همسو با نظام و همراه با مردم داشته باشیم. و توقع مت از کاندیدای منتخب نیز این است که به قول‌های خود عمل کند تا باعث دلگرمی مردم شود.

,

مولوی نوراحمد ملایی امام جمعه اهل سنت روستای فورگ نیز در مورد انتخابات، اظهار کرد: رأی دادن وظیفه هر مسلمان و ایرانی است تا این نابسامانی‌هایی که در جامعه است برطرف شود. 20 سال است که در این منطقه خشکسالی پیاپی داریم. کشاورزان و دامداران در سختی هستند. دان و علوفه به قیمتی رسیده که برای دامدار به صرفه نیست. درختان به خاطر خشکسالی با کرم خراط خسارت دیده است.

,

وی با بیان این‌که محصول اصلی این منطقه زرشک است اما اکنون به قیمتی کاهش یافته که ارزش جمع آوری ندارد، افزود: امیدواریم با انتخاب اصلح و صالح این نابسامانی‌ها و تورم برطرف شود و قیمت زرشک افزایش یابد. اکنون کشاورزان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. روستای فورگ و همه روستاهای این منطقه با مشکل کمبود آب مواجه هستند. این روستا 2 قنات دارد که آبدهی آن بسیار کاهش یافته است. شورای روستای فورگ فعال است و تقاضای سدسازی کردند و با خودیاری مردم نیز 2 بند خاکی ایجاد شده است. 

,

امام جمعه اهل سنت روستای فورگ تصریح کرد: باید به کسی رأی بدهیم که بدانیم به حرف ما گوش می‌دهد. مردم تا حدودی نسبت به کاندیداها شناخت دارند مثلا حاج آقای رئیسی که نماینده مجلس خبرگان رهبری خراسان‌جنوبی است بارها به استان و حتی شهرستان درمیان سفر کرده در جریان مشکلات مردم بوده و این منطقه را به خوبی می‌شناسد.

,

دگرگونی وضعیت کنونی کشور با انتخاب آیت الله رئیسی

, دگرگونی وضعیت کنونی کشور با انتخاب آیت الله رئیسی, دگرگونی وضعیت کنونی کشور با انتخاب آیت الله رئیسی,

مولوی ملایی گفت: مردم کورکورانه رأی نمی‌دهند و صددرصد توجه دارند که هر کاندیدا چه برنامه و کارنامه‌ای دارد. به خصوص برخی از این کاندیداها مثل حاج آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی، مجلس خبرگان و قوه قضاییه امتحان خود را پس  دادند و اگر انتخاب شوند این وضعیت کنونی را دگرگون خواهند کرد.  

,

وی در مورد مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: در سوره توبه آیه 120 خداوند جواب کسانی که رأی نمی‌دهند را داده است. گفته اگر به جایی وارد شوید که دشمن ناراحت  و خشمگین شود قطعا آنجا خداوند برای شما عبادت ثبت می‌کند. ابتدا انسان باید به قرآن مراجعه کند. اهمیت حضور پرشور در انتخابات و ملاک‌های فرد اصلح در سخنان مقام معظم رهبری آمده است. باید با افراد باتجربه برای شناخت کاندیدای اصلح مشورت کنیم. دیگران را تخریب نکنیم و تقوای سیاسی داشته باشیم و بخاطر نامزدها در مقابل هم قرار نگیریم. عاقلانه افرادی که به دنبال پیشرفت جامعه هستند را انتخاب کنیم.

,

توصیه به حضور در انتخابات

, توصیه به حضور در انتخابات, توصیه به حضور در انتخابات,

محمد ملایی امام جماعت مسجد روستای فورگ نیز در مورد انتخابات، بیان کرد: امت اسلامی و جوانان را برای شرکت صدرصدی در انتخابات طبق آیه 58 سوره نساء که گفته “خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بدهید”، توصیه می‌کنم. هر یک از ما باید خود را مخاطب این آیه کریمه بدانیم و با رأی سرنوشت ساز خود این مسئولیت را به کاندیدایی که به صلاح امت اسلامی تشخیص می‌دهیم  و به اهل آن بسپاریم و حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

,

محمدرضا شبان یکی از اهالی شهرستان درمیان نیز در مورد توقعاتش از کاندیداها، بیان کرد: از کاندیداها توقع داریم که به قول های انتخاباتی خود برای حل مشکلات اقتصادی مردم بخصوص مناطق محروم عمل کنند. این منطقه محروم  و مناطق مرزی را در اولویت قرار دهند چون در شهرستان‌های مرزی مشکلات بسیاری از جمله کمبود آب و نبود راه روستایی مناسب وجود دارد.

,

وی با بیان این‌که رئیس جمهور باید خدمت به مردم را سرلوحه قرار دهد، گفت: شهرستان مرزی درمیان ظرفیت‌های زیادی دارد که از مهمترین آن وجود مرز مشترک با کشور افغانستان است. وجود مرز در این شهرستان برای تبادل با کشور همسایه بسیار مهم است اما متاسفانه بازارچه مرزی این شهرستان که راه ارتباطی با کشور افغانستان است بنابردلایلی بسته شده و لازم است رئیس جمهور آینده برای رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام داده و نسبت به بازگشایی بازارچه های مرزی استان از جمله بازارچه شهرستان درمیان اقدام کند.

,

حضور در انتخابات امسال واجب است

, حضور در انتخابات امسال واجب است, حضور در انتخابات امسال واجب است,

غلامحسین خسروی امام جمعه روستای سرو نیز در مورد انتخابات، عنوان کرد: مردم شهرستان مرزی درمیان در تمام انتخابات‌های سال‌های گذشته زبانزد جامعه اسلامی و جهان غرب بودند اما در شرایط فعلی امسال شرکت در انتخابات واجب و تکلیف است گر چه که تاکنون سهل انگاری از طرف مردم مومن ایران به وجود نیامده است. مردم معتقد به اسلام و رهبری هستند و می‌دانند که امسال الزاما باید پای صندوق‌های رأی بروند تا به جهان غرب، آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نشان دهند که ما تابع رهبر انقلاب  و جمهوری اسلامی هستیم. 

,

وی افزود: رأی دادن در این انتخابات بسیار مفید واقع خواهد شد چراکه مردم با امام راحل و رهبری میثاق دارند و کوتاهی نخواهند کرد.

,

مصطفایی یکی از شهروندان شهر اسدیه نیز عنوان کرد: من به عنوان یک شهروند از رئیس جمهور آینده انتظار دارم به مشکلات مردم رسیدگی کند. مردم در استان خراسان جنوبی بیش از 20 سال است با خشکسالی مواجه هستند و در این منطقه مرزی به سختی زندگی می‌کنند. 

,

وی افزود: علاوه بر آن مشکلات معیشتی نیز تاثیر و فشار زیادی بر زندگی مردم داشته است. مردم ما واقعا خیلی خوب و شریف هستند به رهبری و شهدا و سردار عزیزمان شهید سلیمانی افتخار می‌کنند اما از دولتی که سرنوشت ممکلت در دست آنان است تقاضا دارم به مردم محروم کمک کنند. 

,

این شهروند بیان کرد: امروز در روستاها نیاز شدید به آبرسانی، جاده روستایی مناسب و کمک‌های مالی داریم. مردمی که در تمام راهپیمایی‌ها و صحنه‌های مختلف ملی و مذهبی شرکت داشتند از دولتمردان به خصوص از حاج آقای رئیسی که اگر ان‌شاء الله انتخاب شدند توقع داریم به فکر مردم باشند. 

,

مصطفایی عنوان کرد: کارخانه قند شهر اسدیه 10 سال می‌شود تعطیل است و توقع داریم چرخه این کارخانه را راه‌اندازی کنند تا زمینه اشتغال بسیاری از مردم این منطقه فراهم شود. برخی مشکلات بخصوص گرانی و وضعیت معیشتی مردم را به حدی نگران کرده که وقتی با آنان صحبت می‌کنم حاضر نیستند رأی بدهند. از رئیس جمهور آینده انتظار است چرخه تولید و ایجاد شغل و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند.  

,

وی اظهار کرد: شهرستان درمیان جزو شهرهای نمونه کشور در خصوص شرکت در انتخابات است اما انتظار داریم عدالت بودجه‌ای برقرار شود. کارخانه قند شهر اسدیه به چرخه تولید بازگردد چراکه این دغدغه اصلی مردم این منطقه است.

,

این شهروند با بیان اینکه این شهرستان مرزی نگاه ویژه دولتمردان را می طلبد، تصریح کرد: شهرستان تقریبی درمیان تنها شهرستانی در کشور است که با 70 درصد اهل سنت و 30 درصد شیعه، مردم با وحدت و اتحاد کنار هم در این شهرستان مرزی زندگی کرده و همیشه در تمام صحنه‌ها حضور داشته. مردمی قانع و صبور هستند و تنها خواسته آنها از دولتمردان رعایت عدالت و توجه به این شهرستان مرزی است.

,

مصطفایی بیان کرد: مردم روستاهای شهرستان درمیان با مشکلات بی آبی، حداقل امکانات و نبود راه روستایی مناسب مواجه اند اما باز هم پای آرمانهای امام ایستاده و در انتخابات شرکت خواهند کرد. از رئیس جمهور منتخب نیز درخواست داریم ادامه دهنده راه امام و شهدا بوده و نگذارد حق مردم محروم و مرز نشین شهرستان درمیان به دلیل دور بودن از مرکز و نبود فردی از این استان در هیئت دولت ضایع شود.

,

آیت الله رئیسی تنها کاندیدایی که دارای برنامه و کارنامه موفق است

, آیت الله رئیسی تنها کاندیدایی که دارای برنامه و کارنامه موفق است, آیت الله رئیسی تنها کاندیدایی که دارای برنامه و کارنامه موفق است,

رای اولی‌های شهرستان درمیان نیز از مشارکت خود به همراه خانواده در انتخابات گفتند.

,

محمدرضا خسروی یکی از رای اولی های شهرستان درمیان، گفت: من یک حق رأی دارم  و با رأی دادن از حق خود دفاع خواهم کرده و امیدوارم با انتخاب اصلح در آینده خود و کشورم مفید باشم.

,

وی با بیان این‌که پیگیر مناظرات نامزدها بودم، اظهار کرد: برخی از نامزدها به جای ارائه برنامه و مشخص کردن هدفشان برای چند سال مسئولیت از زیر بار جواب دادن به سوالات شانه خالی کرده و به برخی از نامزدها توهین میکردند. به جای بیان این‌که برای رفع مشکلات چه برنامه‌هایی دارند سایر نامزدها را به نامزد پوششی متهم کرده و جواب درست به سوالات نمیدادند. با این گونه رفتارهای برخی از نامزدها به راحتی می‌توان فهمید که اینها نه تنها برنامه ای برای آینده کشور ندارند بلکه توانایی اداره کشور را نداشته و به خواسته برخی از دولتمردان فعلی پا به عرصه گذاشته‌اند.

,

خسروی عنوان کرد: برای من به عنوان یک رای اولی خیلی مهم است به چه فردی رای دهم و آینده و سرنوشت خود را رقم بزنم. با توجه به دیدن مناظرات و برنامه های تلوزیونی نامزدها به نظر من تنها فردی که با برنامه و کارنامه موفقی است و می‌تواند مسئولیت اداره کشور را بر عهده بگیرد، آیت الله رئیسی هستند چراکه ایشان در مسئولیت های قبلی خود بسیار موفق بودند. 

,

این رای اولی اظهار کرد: ان شاءالله 28 خرداد ماه با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح سرنوشت چندین ساله کشور را به خوبی رقم خواهیم زد.

,

ائمه جمعه اهل سنت و شیعه شهرستان درمیان نیز ضمن دعوت همگان برای مشارکت حداکثری در انتخابات به انتخاب اصلح تاکید کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه