اخبار داغ

کرجی‌ها از انتخابات می‌گویند؛

رکود، تورم و فقدان قدرت خرید؛ مهمترین دغدغه بازاریان

رکود، تورم و فقدان قدرت خرید؛ مهمترین دغدغه بازاریان
یکی از بازاریان استانی گفت: بالا بودن دلار و ارز روی همه قیمت های اجناس در بازار تاثیرگذاشته است؛ این مهم باعث شده همه اجناس در بازار گران باشند و این یعنی مردم توان خرید کالا را با این قیمت ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ تنها یک روز به انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باقی ‌نمانده است؛ مردم برای پی گیری مطالبات قانونی خود بار دیگر آگاهانه و به دور از طرفدار قومی و قبیله‌ای در انتخابات حضور پر شور خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مردم که همواره در طول دوران انقلاب اسلامی با حضور حداکثری در فرآیند انتخابات، دشمنان نظام را نا امید کرده‌اند و این بار هم با حضور پرشور خود مشت محکمی به دهان دشمنان خواهند زد.

,

بازاریان در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارشان محتمل  زیان های بسیاری شده اند ؛ خبرنگار "تیتریک" در بین بازاریان استان البرز رفت و نظر آنها را در مورد مشکلات و انتظارات شان از رییس جمهور آینده جویا شد.

,
, ,

بازار رونقش را از مردم می گیرد/ رییس جمهور آینده؛ قدرت خرید را به مردم بازگرداند

, بازار رونقش را از مردم می گیرد/ رییس جمهور آینده؛ قدرت خرید را به مردم بازگرداند,

یکی از شهروندان البرزی که مغازه لوازم خانگی داشت، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: قیمت اجناس به ویژه لوازم خانگی در سال های اخیر شاید سه الی چهار برابر شده است ما برای خرید اجناس در گذشته لیست خرید می دادیم ولی اکنون ما یک دانه جنس خریداری می کنیم تا زمانی که فروش نرود جنس جدید نمی خریم.

, تیتریک,

علی کمالی ادامه داد: واقعا مردم قدرت خرید لوازم برقی را دیگر ندارند و این لوازم به عنوان کالای لوکس محسوب می شود، این وضعیت بازار است.

,

وی افزود: بازار با وجود مردم رونق می گیرد وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند عملا بازار هیچ رونقی ندارد.

,

این صاحب مغازه در خاتمه تصریح کرد: رییس جمهور با بالا بردن ارزش پول ملی توان قدرت خرید را به مردم برگرداند، رییس جمهور واقعا برای مردم کاری کند، وعده و شعار به درد مردم نمی خورد، مردم باید این فشار اقتصادی از رویشان بردارند.

,

 رییس جمهور آینده مهلتی برای چک های برگشتی دوران کرونا در نظر بگیرد

,  رییس جمهور آینده مهلتی برای چک های برگشتی دوران کرونا در نظر بگیرد,

یکی دیگر از بازاریان که مغازه لباس فروشی داشت، در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: صنف بازار در دوران کرونا با نوشتن نامه ای به رییس جمهور فعلی، مهلتی برای چک های برگشتی خود از دولت خواست.

, تیتریک,

محمد اضغری ادامه داد: این نامه توسط بازاریان امضا شد و به رییس جمهور ابلاغ شد که عملا در حد حرف باقی ماند؛ مغازه دار های بسیاری از این مهم محتمل زیان شده اند و دولت عملا کاری نکرد.

,

وی افزود: ما از رییس جمهور آینده انتظار داریم که مهلتی برای چک های برگشتی ما در دوران کرونا بگیرند و اگر بخشی از چک ها بخشوده شود، کمک بزرگی به صنف بازاریان انجام داده است.

,

این صاحب مغازه در خاتمه خاطر نشان کرد: بازار در دو سال اخیر دولت کنونی به شدت از رونق افتاد، کرونا واقعا ضررهای غیرقابل جبرانی به بازاریان وارد کرد، رییس جمهور فعلی فقط تشکر کرد و در عمل حمایتی از صنف ما نکرد، این رییس جمهور که فقط حرف می زند به درد ما نمی خورد.

,
, ,

تحریم کمر مغازه داران را شکسته است

, تحریم کمر مغازه داران را شکسته است,

یکی دیگر از بازاریان که مغازه اغذیه فروشی داشت در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تحریم ها کمر مغازه دارها را شکسته است امروز من جنس می خرم یک نرخی برایم فاکتور می کنند، فردا دوباره همانجنس را با یک نرخ دیگر فاکتور می کنند.

, تیتریک,

حامد جلالی گفت: واقعا گاهی وقتها اینقدر قیمت ها بالاست وقتی قیمت کالا را به مردم می گوییم واقعا از روی مردم خجالت می کشیم، واقعا مردم توان خرید ندارند.

,

وی افزود: سال گذشته قیمت روغن در سال چند بار گران شد در صورتی که در گذشته سالی یکبار روغن گران می شد، برنج هم همین طور که به عنوان کالای اساسی است، برنج ایرانی تا ۶۰ هزار تومان رسید، واقعا مردم چگونه خرید کنند.

,

این صاحب مغازه در خاتمه خاطر نشان کرد: ما رای می دهیم ولی از عملکرد دولت به شدت ناراضی هستیم دولت جدید اگر در کنار مردم نباشد، رسما مردم دیگر از دولت ناامید می شوند، چون مردم دیگر طاقت این همه فشار و سختی را در چند سال پشت سر هم ندارند.

,

, ,

دلار و ارز روی همه قیمت های بازار تاثیرگذاشته است/ قیمت محصولات کشاورزی سر به فلک کشیده است

, دلار و ارز روی همه قیمت های بازار تاثیرگذاشته است/ قیمت محصولات کشاورزی سر به فلک کشیده است,

یکی دیگر از بازاریان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بالا بودن دلار و ارز روی همه قیمت های اجناس در بازار تاثیرگذاشته است؛ این مهم باعث شده همه اجناس در بازار گران باشند و این یعنی مردم توان خرید کالا را با این قیمت ندارند.

, تیتریک,

علی مرادی ادامه داد: ما مغازه تجهیزات کشاورزی داریم، برخی از ماشین های کشاورزی که از خارج وارد می شوند قیمتش شاید بگویم ده برابر شده است؛ ما قبلا در هر سفارش ۵ دستگاه می خریدیم اما اکنون یک دانه یک دانه سفارش می دهیم.

,

وی افزود: این وضعیت کنونی بازار است؛ کود، سم، بذر و ... محصولات کشاورزی به قدری گران شده است که برای کشاورز عملا نمی صرفد.

,

این مغازه دار تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده محصول و سود ناچیز عملا شغل کشاورزی را کنار گذاشته اند، البرز استانی با زمین حاصلخیز است ولی این باعث می شود عملا این شغل دیگر برای آیندگان نباشد و برای هرچیز نیاز به واردات داشته باشیم.

,

مرادی گفت: رییس جمهور آینده در دل بازار بیاید و حرف مردم را بشنود و در عمل کاری کند، رییس جمهور فعلی فقط در حرف هایش هر از چند گاهی اسمی از بازار و بازاریان می آورد و این اصلا حمایت نیست.

,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:وضع مردم خراب است، وضع بازار خراب است، مردم در بازار رفت و آمد می کنند ولی خرید ندارند، رونق در کشور نیست، رییس جمهور وظیفه اش سنگین است، فقط به ملت خدمت کند.

,

, ,

بازار مسکن دچار تورم شدید و رکود شده است

, بازار مسکن دچار تورم شدید و رکود شده است,

یکی دیگر از بازارایان در گفتگو با "تیتریک" گفت: من مغازه املاک  دارم، هفته ای یکبار هم معامله در بنگاه صورت نمی گیرد.

, تیتریک,

محمد جهانی گفت: مردم توان خرید ندارند، خانه برای خرید هست ولی مردم توان خرید ندارند.

,

وی ادامه داد: الان به شدت در شهر خانه خالی وجود دارد مردم حتی توان اجاره کردن ندارند، خانواده ها به بنگاه مراجعه می کنند که وسایل شان زندگی شان کف خیابان است و من خانه ای با قیمت مناسب ندارم که به آنها بدهم تا از این وضعیت نجات پیدا کنند.

,

وی در خاتمه گفت: رییس جمهوربداند،  مسکن؛ دغدغه مهم خانواده هاست، رونق به بازار مسکن برگردد. بازار مسکن دچار تورم شدید و بی رونقی شده است چند ماهی یکبار یک معامله صورت می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه