اخبار داغ

استاندار لرستان:

حضور مردم در عرصه انتخابات حمایت از منافع ملی در مقابل بیگانگان است

حضور مردم در عرصه انتخابات حمایت از منافع ملی در مقابل بیگانگان است
خادمی گفت: یکی از جلوه های قدرت و عظمت مردم انتخابات است که حاکمیت مردم از طریق رای اعمال می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید موسی خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوریت نظام ما ریشه در یک تجربه انسانی دارد و بهترین روش حاکمیت، دموکراسی یا همان مردم سالاری است، از طرفی ما یک جامعه اسلامی هستیم که مبانی اسلامی بر ما حاکم است و مردم سالاری با اصول اسلامی تناقضی ندارد و از مبانی اسلام می توان به نقش تعیین کننده مردم و اهمیت رای مردم در تعیین حاکمان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: در چنین جامعه‌ای مردم حکمرانان را تعیین کرده اما محتوا و اصول حاکم بر این نظام، اصول اسلامی است، بنابراین جمهوریت و مردم‌سالاری به عنوان یک اصل در حاکمیت اسلامی است و نباید آن را دچار خدشه و مشکل کرد.

,

استاندار لرستان تصریح کرد: مجرای اعمال حاکمیت، رای و نظر مردم از طریق انتخابات خواهد بود از جمله انتخابات خبرگان رهبری که مهمترین عنصر حکمرانی را در نظام اسلامی تعیین و در درجه دوم انتخابات ریاست جمهوری که بخش عمده ای از امور کشور در این حوزه اتفاق می افتد و بعد از آن نمایندگان مجلس و قانون گذاری و  در بعد محلی انتخابات شوراها که حاکی از اهمیت انتخابات و رای مردم است.

,

خادمی عنوان کرد: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به نوعی باعث شده یک انتخابات کاملا ملی را با یک انتخابات سطح محلی همزمان برگزار کنیم به طوری که ریاست جمهوری یک جایگاه بسیار مهم و تعیین کننده است و این موضوع به قدرت رای و پشتوانه مردم هم در بعد بین‌المللی و هم در بعد داخلی بستگی دارد.

,

وی بیان کرد: انتخابات شوراها محلی ترین نوع انتخاباتی است که به اصل مردم سالاری در قانون اساسی برمی گردد و مسائل مربوط به اداره شهرها و اداره روستاها و حاکمیت مردم در آن مربوط می شود و اینکه چه افرادی در این منصب  قرار گیرند و میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به چه میزان است در نقش نهایی آن ها موثر است.

,

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تمهید شرایط لازم و آمادگی قبل از انتخابات  از جمله تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز شعب و… از جمله  مهمترین بخش انتخابات است که در استان لرستان این مهم به خوبی انجام شده و مردم می‌توانند فردا با خیال راحت رای خود را به صندوق بیندازند و در سرنوشت خود مشارکت کنند.

,

خادمی بیان کرد: روز انتخابات در استان لرستان ۵۰ هزار نفر مشغول برگزاری انتخابات هستند که در کشور این رقم به دو میلیون نفر می‌رسد و پشتیبانی و تامین ملزومات کار سنگینی است که با تأمین مایحتاج لازم مسیر برای رای دهی مردم فراهم شده است، همچنین در بحث شمارش و اعلام نتایج پس از برگزاری انتخابات برنامه و تدارک لازم به خوبی انجام شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا و کاهش تراکم در حوزه های رای گیری افزایش تعداد شعب اخذ رای به تعداد ۱۰۰ شعبه در استان است که این میزان از هزار و ۷۷۰ شعبه  به هزار و ۸۷۰ شعبه در انتخابات اخیر رسیده است.

,

استاندار لرستان اظهار داشت: به کاندیداهای محترم و هواداران آنها توصیه می شود پس از پایان مهلت تبلیغات و در روز انتخابات از رفتارهای غیر قانونی خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد لازم به عمل خواهد آمد.

,

خادمی گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز استان و شهرستان های بروجرد، کوهدشت و پلدختر به صورت الکترونیک برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه