اخبار داغ

بانک مرکزی اعلام کرد؛

تجارت ۷۳ میلیارد دلاری ایران در سال ۹۹/ کسری تراز تجاری حدود ۴ میلیارد دلار شد

تجارت ۷۳ میلیارد دلاری ایران در سال ۹۹/ کسری تراز تجاری حدود ۴ میلیارد دلار شد
براساس گزارش بانک مرکزی، صادرات، ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بانک مرکزی آمار ماهانه صادرات و واردات سال ۹۹ را منتشر کرد که براین اساس بیشترین میزان صادرات در مهر ماه سال گذشته با رقم ۴میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار انجام شد. بیشترین میزان واردات نیز در ماه اسفند با ۴ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار به ثبت رسید. همچنین بررسی آمار‌ها حاکی از این است که به جز مهرماه، تراز تجاری در ۱۱ ماه دیگر سال منفی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
براساس این گزارش، صادرات در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شد. سال گذشته در فروردین ماه، ۱۹۳۱ میلیون دلار واردات داشتیم که در مقابل ۱۶۵۲ میلیون دلار هم صادر کردیم. میزان صادرات و واردات دومین ماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار به ثبت رسید.
,
 
,
واردات خردادماه نیز ۲ میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار و صادرات در این ماه نیز ۲ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بود. ایران در تیر ماه سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار واردات از دیگر کشور‌های دنیا داشت و ۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار نیز کالا به دنیا فروخت.
,
 
,
آمار واردات در مرداد ماه نیز در حالی به ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار رسید که میزان صادرات ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ثبت شد. آخرین ماه تابستان سال ۹۹ نیز با واردات ۳ میلیارد و ۷۶ میلیون دلاری و صادرات ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلاری بشته شد. همچنین ۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار و ۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار نیز به ترتیب واردات و صادرات مهرماه سال گذشته بود که رکورد صادرات در این سال را زد.
,
 
,
در آبان ماه واردات اندکی کاهش داشت و به رقم ۳ میلیارد و ۹۲ میلیون دلار رسید. صادرات نیز در این ماه با کاهش همراه بود و ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار ثبت شد. آذر ماه سال گذشته واردات و صادرات به ترتیب ۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار بود.
,
 
,
نخستین ماه از فصل زمستان نیز با واردات ۳ میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلاری و صادرات ۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلاری آغاز شد. واردات در بهمن ماه نیز با رقم ۳ میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار و صادرات ۳ میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسید. در نهایت کارنامه تجارت خارجی سال ۹۹ در اسفند ماه با واردات ۴ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلاری و صادرات ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری بسته شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه