اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه:

مشارکت سیاسی انتخاب آگاهانه و اختیاری در انتخابات است/ چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است

مشارکت سیاسی انتخاب آگاهانه و اختیاری در انتخابات است/ چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است
آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در برخی شهرستان‌های کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهارداشت: مهمترین وبزرگترین و ارزشمندترین کار امام راحل این بود که نظریه جمهوری اسلامی را خلق و آنرا وارد میدان نظریه های سیاسی گوناگون کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

امام جمعه شهرستان سرپلذهاب افزود: امروز جمهوری اسلامی تبدیل به یک دانشگاه ملت سازی و حتی یک دانشگاه جهانی سازی شده است که رمز و راز ملت سازی این دانشگاه مشارکت سیاسی می باشد.

,

وی تصریح کرد: رکن رکین قوام و ثبات نظام های مردمسالار جمهوریت است و جمهوریت تنها با مشارکت سیاسی یک ملت شکل می گیرد.

,

خطیب جمعه شهرستان در ادامه بابیان اینکه مشارکت سیاسی به معنای حضور آگاهانه و اختیاری در سیاست است ادامه داد: مشارکت سیاسی جلوه های گوناگونی دارد که یکی از بارزترین مصادیق مشارکت سیاسی حضور آگاهانه و اختیاری در انتخابات است .

,

فاطمی نسب اذعان داشت: در انتخابات باید یک دولت قوی شکل بگیرد که این دولت با پشتوانه رای بالای مردمی شکل خواهد گرفت.

,

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: وحشت اصلی دشمنان نظام وانقلاب از یک ایران قوی است و یکی از مولفه های مهم ایران قوی تشکیل یک دولت قوی می باشد.

,

وی بااشاره به اهرم های اقتدار ایران اسلامی از نگاه تحلیل گران افزود: سه مولفه فناوری هسته ای ، قدرت موشکی و عمق استراتژیک معین حضور تعیین کننده در منطقه غرب آسیا از مهمترین مولفه های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ی باشد .

,

خطیب جمعه شهرستان ضلع چهارم قدرت کشور را اقتصاد دانست و گفت: علاوه بر اضلاع سه گانه مولفه های قدرت آنچه که ضلع چهارم و تکمیل کننده این اقتدار خواهد بود اقتصاد قوی است که این اقتصاد قوی بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد .

,

فاطمی نسب در ادامه به ولادت باسعادت علی بن موسی الرضا(ع) اشاره کرد و گفت: سه شنبه اول تیر مصادف با 11 ذی القعده ولادت باسعادت امام رضا علیه السلام می باشد که امیدواریم به برکت این میلاد باسعادت این روز به روز جشن بزرگ ملی در تشکیل یک دولت انقلابی قوی تبدیل شود.

,

امام جمعه سرپلذهاب در خطبه اول نیز به نعمت عمر انسان اشاره کرد گفت: عمر انسان یکی از فرصتهای ارزشمندی است که خداوند در اختیار انسان قرارداده تا بوسیله آن گوهر وجودی انسان متعالی گردد لذا باید قدر این فرصت را دانست و از عمر و جوانی به بهترین نحو استفاده کرد.

,


چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است

,
, چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است , چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است ,

به گزارش هزارماسوله، ماموستا ملاقادر قادری در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه پاوه به موضوع انتخابات و میزان مشارکت مردم در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر اشاره و اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که از شعب اخذ رأی این سه شهرستان دریافت کردیم میزان مشارکت مردم تا ظهر امروز رضایت‌بخش بوده است.

, هزارماسوله،,

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال از عمر نظام اسلامی، مردم به طور میانگین هر سال یک بار به پای صندوق رأی رفته‌اند، گفت: تجربه نشان داده که با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز و کاهش دمای هوا، مشارکت مردم بیشتر هم خواهد شد.

,

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه در روزهای گذشته نشانه‌هایی از دلسردی به انتخابات در جامعه دیده شده، تصریح کرد: به مردم حق می‌دهیم که دلسرد باشند، یکی از دلایل امر هم این است که در مواردی دیده شده منتخبان مردم در مسئولیت‌های مختلف، کمتر پیگیر دغدغه‌های به‌حق مردم شده‌اند و بیشتر پیگیر مسائل خود و اطرافیان‌شان بوده‌اند و این در حالی است که وکیل باید به دنبال پیگیری مطالبات موکل خود باشد. 

,

وی گفت: به عقیده ما اگر وکلای مردم در گذشته پاسخ‌گوی مطالبات به‌حق مردم، در حد توان‌شان بودند، امروز هم موکلان آنها به شکرانه خدمات آنها بیش از زمان حاضر انگیزه حضور در عرصه داشتند.

,

ماموستا قادری افزود: از آنجا که تاکنون وکلای انتخابی نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته است به وظایف خود عمل کنند حال باید با توصیه و خواهش مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کرد که البته این روند چندان مورد پسند نیست ولی ظاهراً فعلاً چاره دیگری نداریم.

,

وی با اشاره به گزارش‌هایی درباره فشار رسانه‌های معاند به مردم برای عدم حضور در انتخابات، تأکید کرد: انتظاری جز این هم از رسانه‌های معاند نمی‌رود، کارگزاران این رسانه‌ها به شرطی از اربابان خود مواجب دریافت می‌کنند که به شعور مردم اهانت کنند اما اینکه برخی رسانه‌ها در داخل هم مسیری تقریباً مشابه رسانه‌های معاند را طی کنند، محل تأسف است.

,

امام جمعه پاوه با اشاره به عملکرد برخی مجریان انتخابات در برخی شعب، گفت: گزارش‌های موثقی به ما رسیده که حاکی است برخی مجریان انتخابات به مردم توصیه کرده‌اند در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نکنند و ما نمی‌دانیم در این خصوص به کجا شکایت ببریم.

,

وی افزود: اینکه به مجریان فلان صندوق توصیه شود که تلاش کنند فلان نامزد رأی نیاورد، قابل تأمل است؛ این افراد چرا از خدا نمی‌ترسند؟ اگر ادعا می‌کنید عوامل اجرایی در فلان صندوق دستوری در این خصوص نگرفته‌اند چرا وقتی به شما در این باره گزارش می‌شود اقدامی برای اخراج عوامل خائن انجام نمی‌دهید؟

,

ماموستا قادری تصریح کرد: توصیه دوباره بنده به مردم مناطق کُردنشین و اهل سنت سراسر ایران بویژه مردم کرمانشاه و شهرستان‌های پاوه و اورامانات آن است که در انتخابات شرکت کنند چرا که این کار به مصلحت خودشان است، اگر میزان مشارکت مردم بالا باشد سندی برای مطالبه‌گری از مسئولان در دست‌مان هست تا از آنها بخواهیم برای رضای خدا به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

,

وی با اشاره به برخی رویکردهای اعتراضی در کشورهای خارجی، گفت: تجربه چهل ساله به ما می‌گوید در جمهوری اسلامی نه عصبانیت، نه قهر کردن و نه به خیابان آمدن دردی را دوا نمی‌کند، چاره حل مشکلات، مشارکت در تعیین سرنوشت است بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم در انتخابات شرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه