اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«عبور از تهران»؛ گنج پنهان سریال‌سازی/ مخاطب لوکیشن و بازیگر جدید می‌خواهد

«عبور از تهران»؛ گنج پنهان سریال‌سازی/ مخاطب لوکیشن و بازیگر جدید می‌خواهد
ساخت سریال به همت معاونت استان های صدا و سیما کاری بزرگ است که در این سال های اخیر با موفقیت هایی همراه بوده؛ دستاوردی که علاوه بر لوکیشن های جدید، بکر و ظهور استعدادهای تازه بازیگری، حالا می تواند از عملکرد خود براحتی دفاع کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این شب ها سریال «صبح آخرین روز» از شبکه دوم سیما در حال پخش است؛ سریالی به کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد با موضوع زندگی شهید شهریاری که در 30 قسمت و با تلاش صدا و سیمای مرکز زنجان تهیه و تولید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «صبح آخرین روز»,

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی‌گردد و 46 سال زندگی او را روایت می‌کند. شهید دکتر مجید شهریاری که نقش او را در این سریال کاوه خداشناس بازی کرده، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال 1345 در زنجان متولد شد و در هشتم آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

, .,

, , ,

نکته قابل توجه این سریال، همکاری صدا و سیمای زنجان در ساخت این مجموعه نمایشی است. همکاری که در این سال ها از طرف معاونت استان ها در تهیه سریال های با کیفیتی که از شبکه های سراسری پخش شود، بیشتر شده است. همکاری که می تواند اثرات مثبت و قابل توجه ای به همراه داشته باشد.

,

یکی از نکات مثبت ساخت سریال توسط معاونت استان ها، موضوع مهم «تهران گریزی» و رفتن به شهرهایی خارج از پایتخت برای ساخت فیلم و سریال است. ماجرایی که می تواند علاوه بر معرفی مناظر طبیعی و بکر سایر شهرهای کشور، مخاطب را از تصاویر تکراری و کلافه کننده تهران نجات دهد. محله ها و خانه هایی که به دلیل تکرار در لوکیشن های سریال های مختلف، گاها سوژه کاربران فضای مجازی نیز شده اند.

, یکی از نکات مثبت ساخت سریال توسط معاونت استان ها، موضوع مهم «تهران گریزی» و رفتن به شهرهایی خارج از پایتخت برای ساخت فیلم و سریال است. ماجرایی که می تواند علاوه بر معرفی مناظر طبیعی و بکر سایر شهرهای کشور، مخاطب را از تصاویر تکراری و کلافه کننده تهران نجات دهد. محله ها و خانه هایی که به دلیل تکرار در لوکیشن های سریال های مختلف، گاها سوژه کاربران فضای مجازی نیز شده اند.,

علاوه بر معرفی و نشان دادن تصاویر تازه و ناب از شهرهای مختلف کشور به بهانه ساخت فیلم و سریال در این شهرها، قطعا استفاده از بازیگران بومی و محلی آن شهر و استان می تواند استعدادهای تازه و نوظهوری را به حلقه بازیگران و عوامل ساخت فیلم و سریال کشور اضافه کند که این خود از مهمترین دستاوردهای این حرکت بزرگ است.

, علاوه بر معرفی و نشان دادن تصاویر تازه و ناب از شهرهای مختلف کشور به بهانه ساخت فیلم و سریال در این شهرها، قطعا استفاده از بازیگران بومی و محلی آن شهر و استان می تواند استعدادهای تازه و نوظهوری را به حلقه بازیگران و عوامل ساخت فیلم و سریال کشور اضافه کند که این خود از مهمترین دستاوردهای این حرکت بزرگ است.,

به این بهانه مروری کوتاه داریم بر مهمترین سریال هایی که در سال های اخیر در مراکز استان ها ساخته شده و از شبکه های سراسری به روی آنتن رفته است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. 

,

 

,

جلال

, جلال,

, , ,

«سریال جلال» در دو فصل ساخته شد. این مجموعه که در طراز یک مجموعه نمایشی ملی تولید شده داستان انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی را پس از 29 بهمن 1356 تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال‌های 1361 و 1362روایت می‌کند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت‌های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهید قاضی‌طباطبایی و شهید مدنی است.

,

از تولیدات صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی که سری اول آن به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسن نجفی در ایام دهه فجر سال 1398 از شبکه یک سیما پخش شد. قصه فصل دوم سریال جلال در ادامه فصل قبلی بود و از سال 1338 شروع و تا زمان انقلاب و بعد از آن و جنگ بین ایران و عراق ادامه داشت. 

,

عمار تفتی، حمیرا ریاضی، همایون ارشادی، هادی افتخارزاده، ناصر هاشمی، مهران رجبی، رضا آبپاک، فاطمه شکری، سنا پور سعیدی، شیوا خسرومهر، شهرام عبدلی و کامیار شکیبایی از جمله بازیگران این مجموعه بودند.

,

 

,

روزهای بی‌قراری

, روزهای بی‌قراری,

, , ,

سریال روزهای بی‌قراری نیز در دو فصل ساخته شد. فصل اول آن محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان است که در بستر ملودرام به قصه‌ای در خصوص حفظ و تحکیم خانواده و مسائل ازدواج جوانان می‌پردازد و کارگردانی آن را سعید عالم‌زاده به عهده داشت و از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

,

روزهای بی‌قراری 2 در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شد. این سریال ملودرامی خانوادگی است که به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی در شهر تبریز فیلمبرداری شده است. از جمله بازیگران روزهای بی‌قراری 2 که از شبکه دو سیما به روی آنتن رفت می‌توان به ابوالفضل پورعرب در نقش کاویان، پژمان بازغی در نقش فرهاد، الهام حمیدی در نقش رها، سارا صوفیانی در نقش سارا، کامران تفتی در نقش منصور اشاره کرد.

,

 

,

دخترم نرگس

, دخترم نرگس,

, , ,

سریال «دخترم نرگس» به نویسندگی و کارگردانی باقر پیران و تهیه‌کنندگی مشترک سیدحسن فرخی و داوود سلیمان‌پور در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تهیه شده‌ است که از شبکه‌های یک، شما و تماشا به روی آنتن رفت.

,

محمود پاک‌نیت، حسین سحرخیز، مهوش صبرکن، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، فریبا طالبی، امیرحسین صدهزاری، هاشم چاووشی، جمال ذوالقدر، پدرام رحمانی، ماهرخ رفیع‌زاده و کامیار شکیبایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌ بودند.

,

این سریال 27 قسمتی در بستر پلیسی و ملودرام به موضوعاتی از جمله همزیستی اقوام و ادیان، قاچاق کالا و ارز و تولید ملی اشاره می کرد.

,

 

,

بانوی سردار

, بانوی سردار,

, , ,

سریال «بانوی سردار» ساخته پرویز شیخ طادی است که از تولیدات صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری بوده و در 12 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شد و در مرداد 1398 از شبکه سه سیما پخش شده‌است. بانوی سردار بخشی از زندگی بی‌بی مریم ملقب به سردار مریم را روایت می‌کند. بی‌بی مریم بختیاری خواهر علیقلی‌خان سردار اسعد بود و فرزند حسینقلی خان. فرزند او علیمردان‌خان هم از مبارزان این دوره تاریخی بود. بی‌بی مریم با ایستادگی مقابل ظلم خوانین این منطقه بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد.

,

پانته آ سیروس نقش «بی بی مریم» را به عنوان محوری ترین نقش سریال بازی کرده بود. در کنار او حبیب دهقان نسب، سهیلا رضوی، فرخ نعمتی، کاظم هژیر آزاد، صدرالدین حجازی، عمار تفتی، محمد فیلی و حمیدرضا نعیمی به ایفای نقش پرداختند.

,

 

,

وقت صبح

, وقت صبح,

, , ,

سریال «وقت صبح» به کارگردانی جواد میرزا آقازاده و تهیه‌کنندگی مشترک عمار خطی و جواد میرزا آقازاده در صدا و سیمای مرکز سمنان تولید و روی آنتن شبکه یک رفت. این سریال ماجرای یک روحانی جوان با بازی کاوه خداشناس را روایت می‌کند که در دوره‌ای از زندگی با انتخابی مواجه می‌شود که او را با چالش‌هایی روبرو می‌کند.

,

نسرین نصرتی، کاظم هژیرآزاد، نگار حسن زاده، صدف بهشتی، سلمان خطی، محمد یگانه، پژمان یاوری، لی لی فرهادپور، حسین صفریان، پناه باقریان،آیسان والی و عزت الله جامعی ندوشن از دیگر بازیگران سریال وقت صبح بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه