اخبار داغ

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

۱۶دی در تقویم رسمی کشور «روز شهدای دانشجو» شد/ تصویب ۱۹ عنوان و مناسبت جدید

۱۶دی در تقویم رسمی کشور «روز شهدای دانشجو» شد/ تصویب ۱۹ عنوان و مناسبت جدید
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب روز ۱۶دی به عنوان "روز شهدای دانشجو" در تقویم رسمی کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات جدید این شورا از تصویب ۱۹ عنوان و مناسبت جدید در تقویم رسمی کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی در این خصوص اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی ارجاع شده و در مجموع با بررسی‌های کارشناسی ۲۸ عنوان به این جلسه ارائه شد که ۱۹ عنوان از جمله ۱۶ دی؛ روز شهدای دانشجو (همزمان با روز شهادت سید حسین علم الهدی و همرزمان وی در حماسه هویزه) به تصویب رسید.
,
 
,
‌مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور طی نامه شماره ۱۴۰۰/۴۲۴۹ /دش مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ توسط رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.
,
 
,
گفتنی است همزمان با چهلمین سال حماسه هویزه در سال ۹۹، تلاش گسترده‌ای از سوی ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با همکاری رسانه‌ها و دانشجویان جهت قرار گرفتن این مناسبت که پیش‌تر در مجلس شورای اسلامی دوره پنجم، مصوب و به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده بود، اما در صفحات تقویم وجود نداشت، صورت گرفت.
,
 
,
حماسه هویزه ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی شهید سید محمد حسین علم الهدی و یاران شان از جمله تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام در عملیات نصر یا هویزه به وقوع پیوست. از این رویداد تاریخی به عنوان مبدأ حرکت‌های مبارزاتی دانشجویان در ۸ سال دفاع مقدس یاد می‌شود.
,
 
,
خانواده‌های شهدا، هیأت امنا و ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه از همه عزیزانی که با سعی و تلاش خود در به سرانجام رساندن این طرح و ثبت این یادگار ماندگار دفاع مقدس برای نسل‌های آینده این مرز و بوم همت گماردند، صمیمانه قدردانی می‌نمایند.
,
 
,
انتهای پیام/
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه