اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاست خارجی:

دولت سطح توقعات مردم از مذاکرات وین را افزایش ندهد

دولت سطح توقعات مردم از مذاکرات وین را افزایش ندهد
صباح زنگنه گفت: مقامات در خصوص برجام با مردم صادقانه سخن بگویند و نیز سطح توقعات مردم را نسبت به مذاکرات وین افزایش ندهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صباح زنگنه کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره مذاکرات وین اظهار داشت: توافق خوب این است که حاکمان آمریکا از خصلت زورگویی، تحکم، اشغال و اعمال سیاست زور در کشورهای منطقه دست بردارند و این مسئله اصلاً عملیاتی نیست. آمریکا تحریم‌ها را به چند دسته تقسیم کرده‌ است. این کشور تحریم‌هایی که مربوط به برجام است را لغو خواهد کرد، اما تحریم‌هایی که پیش از امضای برجام توسط کلیینتون، کارتر، بوش پسر، ریگان و اوباما وضع شده همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: به عبارت دیگر تحریم‌هایی که مربوط به مسائل هسته‌ای است لغو خواهد، اما تحریم‌هایی که مربوط به مسائل غیرهسته‌ای مانند گروه‌های مقاومت و تسلیحاتی و تحریم‌ اشخاص است کماکان ادامه‌ دارد.

,

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از مقامات خواست که در خصوص برجام با مردم صادقانه سخن بگویند و از بیان اظهارات خلاف واقع ممانعت ورزند و توصیه کرد که مسئولان در اظهارنظرهایشان در خصوص برجام سطح توقعات مردم را افزایش ندهند و تا آنجایی که ممکن است عین حقیقت را به زبان بیاورند.

,

زنگنه معقتد است؛ دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه بهتر از این است که تَن به توافقی دهیم که عاقبت خوشی برای کشور در بلندمدت و میان‌مدت ندارد. مسئولان باید نگاه عمیق به مسائل داشته باشند و از کوتاه‌نگیری بپرهیزند.

,

او تأکید کرد: البته در عالم دیپلماسی ستاندن یک امتیاز از دشمن یا طرف مذاکره، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است اما اینکه چه امتیازاتی در مقابل خواهیم داد هم حائز اهمیت است.

,

این کارشناس مسائل سیاست خارجی دورنمای توافق با آمریکا را خیلی روشن نمی‌داند و گفت: ما با آمریکا توافق کلی نخواهیم داشت و هر توافقی هم که صورت می‌پذیرد، مقطعی و کوتاه‌مدت است.

,

به گفته زنگنه؛ سقف خواسته‌های ما از آمریکا و طرف‌های غربی بسیار بلند و جامع است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال کسب همه امتیازات است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه