اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

جریمه ۲۰ میلیارد تومانی و شکایت همسایگان، عامل پلمب کاروانسرای "شاه عباسی" بود/ به دنبال لغو قرارداد کانون اتومبیل‌رانی و بازگشایی کاروانسرا هستیم

جریمه ۲۰ میلیارد تومانی و شکایت همسایگان، عامل پلمب کاروانسرای "شاه عباسی" بود/ به دنبال لغو قرارداد کانون اتومبیل‌رانی و بازگشایی کاروانسرا هستیم
فریدون محمدی گفت: از قرارداد کاروانسرای "شاه عباسی" با کانون اتومبیل‌رانی ۳ سال باقی مانده است اما به واسطه تخلفات و جریمه‌هایی که به کاروانسرا تحمیل شد، به دنبال لغو آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، متاسفانه چراغ های کاروانسرای تاریخی شاه عباسی رو به خاموشی است، جاذبه فرهنگی که روزگاری محل بازدید مردم بود با یک جریمه ۲۰ میلیارد تومانی و شکایت همسایگان پلمب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
این مجموعه تاریخی تبدیل به قلیان سرا شد، آشپزخانه ای در آن ساخته شد که بسیار عجیب به نظر می رسید، شکایت و جریمه های متعدد از آن موجب شد تا امروز به سراغ مدیر کل میراث فرهنگی البرز رفته و علت را از وی جویا شویم. 
,
 
,
فریدون محمدی درباره آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: این اثر تاریخی مربوط به دوران صفویه بوده و مرمت کامل شده تا طی سالیان گذشته از آن بهره برداری شود.
,
 
,
وی افزود: به جهت اینکه بنا در چهارچوب واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته، قرار بود از آن به عنوان مجموعه فرهنگی، هنری و پذیرایی بهره برداری شود، زیرا بخش خصوصی زمانی که درصدد است از بنایی بهره برداری کند باید از آن سود ببرد که به بخش پذیرایی باز می گردد.
,
 
,
محمدی اظهار داشت: تصمیمات بر این بوده که ۲۰ درصد کاربری کاروانسرا به پذیرایی اختصاص داده شود اما متاسفانه بهره بردار عمده کاربری را به سمت پذیرایی بوده و آشپزخانه ای را با مصالح سبک منتهی الیه سمت غرب کاروانسرا ساخته است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اقدام مذکور با اعتراض شهرداری و جریمه ۲۰ میلیارد تومانی تحت عنوان تغییر کاربری بنا همراه شده است، تصریح کرد: پخت غذاهای مختلف موجب مزاحمت هایی برای همسایه ها شده و در نهایت با شکایت آنها دادگاه انقلاب کرج حکم پلمب کاروانسرا را داده است.
,
 
,
محمدی گفت: چون شکایتی که از شخص بهره بردار می شود منجر به صدور حکم علیه شخص هم شده است، در محاکم قضایی پرونده پیگیری شده و امکانی برای بازکردن پلمب وجود ندارد، سال گذشته در اوایل بدر ورود من، نامه ای به وزارتخانه نوشتیم و تقاضای خلع ید بهره بردار را کردیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه با خلع ید بهره بردار موافقت شد، افزود: کمیته ای متشکل از شهرداری، میراث فرهنگی، دادگستری و کانون اتومبیل رانی برای حل مشکل تشکیل شد، در نهایت آخرین جلسه امروز برگزار می شود.
,
 
,
محمدی اظهار داشت:  در صورتی که همسایه ها شکاست خود را پس بگیرند و ما متعهد به برداشتن آشپزخانه شویم، شهرداری جریمه خود را ببخشد و با کاربری فرهنگی کاروانسرا را مجددا باز کنیم زیرا بناهای تاریخی متعلق به صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی در وزارت میراث فرهنگی است.
,
 
,
وی تصریح کرد: صندوق مذکور بعد از مرمت آن را به کانون اتومبیل رانی و جهانگردی که یک شرکت خصوصی است واگذار کرده است، آنها هم با یک شخص قرارداد بسته است اما وی به عنوان پیمان مدیریت، فضا را تغییر داده است.
,
 
,
محمدی گفت: شهرداری در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه را قائل شده و ملک را شخصی دیده است، همچنین با اختلاف به وجود آمده بین شهرداری و بهره بردار، شهرداری جریمه را قائل شده است، البته شهرداری اعلام آمادگی کرده که اگر آشپزخانه برداشته شود جریمه بخشیده می شود.
,
 
,
وی در خاتمه افزود: درصدد هستیم کاروانسرا به مجموعه فرهنگی، هنری و صنایع دستی البرز تبدیل شود و با مشارکت میراث و شهرداری آن را پاتوق هنرمندان کنیم، البته از قرارداد کاروانسرا با کانون اتومبیل رانی ۳ سال باقی مانده است اما دنبال لغو آن هستیم.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه