اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد؛

۲۸ خرداد آغاز گامی نو در تاریخ جمهوری اسلامی/ حضور پرشور مردم زنجیره عملیات روانی دشمن را شکست

۲۸ خرداد آغاز گامی نو در تاریخ جمهوری اسلامی/ حضور پرشور مردم زنجیره عملیات روانی دشمن را شکست
۲۸ خرداد، مردم با مشارکت بالا در انتخابات تمام تهدیدها و آسیب‌هایی که متوجه جمهوری اسلامی شده بود را به فرصتی تبدیل کردند و گامی نو در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شروع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، ۲۸ خرداد ماه، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و باری دیگر برگه‌ای زرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رقم خورد. این دور از انتخابات از حساسیت‌ها فراوانی برخوردار بود زیرا از مدت‌ها قبل برخی جریان‌های خارجی و داخلی، به دلیل عملکرد ضعیف دولت دوازدهم، سعی در منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات داشتند و در این راستا از هیچ اقدامی دریغ نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

بااین‌وجود علی‌رغم تمام تلاش این جریان‌ها مردم همیشه در صحنه ایران بار دیگر با مشارکت بیش از ۵۰ درصد در انتخابات نشان دادند که همواره پشت انقلاب هستند و رشد سیاسی مردم در جایگاهی قرار گرفته است که نه وعده پول و نه وعده‌های پوپولیستی اجتماعی روی انتخاب صحیح آن‌ها اثر نمی‌گذارد و حضور مردم باعث شکست زنجیره عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی و تحمیل تفکر وابستگی و ما نمی توانیم، شد.

,

 

,

در همین خصوص علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: حضور مردم در روز ۲۸ خرداد ماه پای صندوق‌های رأی غیر قابل پیش‌بینی بود از طرفی در روز انتخابات اختلال در ساختارهای الکترونیکی رأی‌گیری به وجود آمد و شعب دیرتر شروع به رأی‌گیری کردند که می‌توانست میزان مشارکت را به شدت کاهش دهد.

وی افزود: علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شد ۱۰ درصد مردم مخصوصاً افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای به دلیل بیماری کرونا در مراکز شلوغ مانند شعب اخذ رأی حاضر نشوند و این امر باعث کاهش مشارکت مردم شود همچنین به دلیل وضعیت معیشتی مردم که به دنبال عملکرد ضعیف دولت در مسائل اقتصادی ایجاد شده است حکایت از مشارکت پایین مردم در انتخابات داشت.

,
,
,

عنابستانی ضمن اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در 28 خرداد ماه شکست زنجیره عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی و تحمیل تفکر وابستگی و ما نمی‌توانیم بود، تصریح کرد: در حال حاضر مردم از مشکلات معیشتی، بیکاری و گرانی رنج می‌برند و برای برخی از اقشار جامعه گاهی زندگی بسیار دشوار می‌شود بااین‌وجود مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب بود و مردم بار دیگر ثابت کردند علی‌رغم مشکلاتی که در زندگی‌شان به وجود آمده است، نظام و مملکتشان را دوست دارند و این امید را دارند که با انتخاب فرد درست تغییر ایجاد شود لذا این موضوع مهم‌ترین پیام مردم به مسئولان و مخصوصاً به دولت آینده بود.

,

این نماینده مجلس ضمن اشاره به اینکه دولت آینده آغاز فصل جدید برای ایرانی آباد است و با وفاقی که به وجود آمده نوید روزهای بهتر است، گفت: دولت آینده باید به‌سرعت یک بازسازی اقتصادی انجام دهد و برای تأمین معیشت مردم، توسعه تولید و ایجاد یک گردش درست مالی در کشور که منجر افزایش قدرت خرید مردم شود، دولت اقدام کند بنابراین بازسازی اقتصاد کشور باید اولویت اول دولت آینده باشد.

,

وی ادامه داد: در این راه حتماً مقابله با فساد و برچیدن سرشاخه‌های فسادزا در ساختارهای اجرایی نیز می‌تواند باعث شود تا مردم دوباره امیدوار شوند که دولت می‌تواند وضعیتشان را سامان بخشد علاوه بر آن موضوعی که مردم از آن ناراحت هستند، ایجاد فاصله طبقاتی است که طی چندین سال اخیر ایجاد شده که این موضوع نیز می‌تواند با بازسازی اقتصاد کشور بهبود یابد.

,

عنابستانی در پایان ضمن تأکید بر اینکه همه آحاد مردم مخصوصاً جریان‌های انقلابی و سایر تفکرها باید برای توفیق دولت جدید کمک کنند، گفت: دولت اگر بحث معیشت فوری مردم مانند اشتغال، تولید و اقتصاد و از آن‌طرف مقابله با فرایندهای فسادزا و در نهایت کم کردن فاصله طبقاتی را در دستور کار قرار دهد مردم در زمان کوتاه اثر حضور و انتخاب خود را می‌بینند.

,

, ,
 
,
در ادامه علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: پیش از انتخابات رسانه‌های بیگانه، برخی رسانه‌های داخلی و حتی دولت انواع و اقسام ظرفیت‌های خود را به کار گرفتند تا بتوانند فضایی را برای عدم تحقق دولت انقلابی و عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایجاد کنند.
,

وی افزود: این اقدامات در واقع تبدیل به ضد خودش شد بدین معنی که این فضای منفی که ایجاد کرده بودند و حرکت‌های ضد مشارکتی که انجام شده بود و انتظار داشتند که مشارکت پایینی در این انتخابات صورت بگیرد تا بتوانند از آن بهره بگیرند، تبدیل به ضد آن شد یعنی این اقدامات تبدیل به فضای بسیار مثبت و روبه‌جلو شد.

,

سهیلی با تاکید بر اینکه عده‌ای نمی‌خواستند زنجیره ناکارآمدی، نارضایتی و وابستگی پاره شود، تصریح کرد: آن تهدیدها و هجمه‌ها با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی تبدیل به فرصتی شد که این فرصت در اختیار رئیس‌جمهور آینده قرار گرفت تا بتواند با تمام قوت‌های موجود گامی نو را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران شروع کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: علی‌رغم عملیات روانی گسترده دشمن، ملت همیشه در صحنه ایران با حضور پرشور در ۲۸ خرداد و با مشارکت بسیار خوبی که از خود نشان دادند تمام این تهدیدها و آسیب‌هایی که متوجه جمهوری اسلامی بود را به فرصتی تبدیل کرد از این رو آیت‌الله رئیسی با توجه به موج مثبتی که در جامعه ایجاد شده و با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که پیش روی دارد، دستش پر است.

,

وی با اشاره به اینکه از این به بعد شرایط تنها به این بستگی دارد که دولت آینده از ظرفیت‌های به وجود آمده چگونه استفاده می‌کند، خاطر نشان شد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال این هستند که خود را سوار بر قطار کابینه جدیدی که دولت آینده در حال راه اندازی آن است، کنند از این رو این امر نیاز به تدبیر و مراقبتی دارد که شایسته‌ترین افراد با برنامه‌ای مشخص و منسجم در این ترکیب قرار گیرند.

,

سهیلی با تأکید بر اینکه امید است که تیم و دولت آینده با فرصتی که به دست آمده بتواند موفق باشد، گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی که در جامعه ایجاد شده است فرصتی برای دولت آینده قائل هستند و از این فرصت طلایی رئیس‌جمهور آینده باید به بهترین شکل از آن استفاده کند از این رو دولت آینده باید با اقدامات کوتاه مدت چند ماهه و میان مدت یک ساله سعی کند با بخش عمده‌ای از این مشکلات را از دوش مردم بردارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اقدامات کوتاه مدت باعث می‌شود تا دولت آینده برای اقدامات میان مدت چهار ساله خود فرصت خدمت پیدا کند بنابراین با توجه به مسائل کارشناسی که پیش از انتخابات مطرح شد و با جمع‌بندی که از نگاه‌های مختلف بیان شد به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آینده می‌تواند حداکثر استفاده را از فرصت به وجود آمده به عمل آورد از این رو همه آحاد مردم مخصوصا جریان‌های انقلابی و سایر تفکرها باید برای توفیق دولت جدید کمک کنند و ید واحده شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه