اخبار داغ

خدمت کریمانه؛ گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)؛

باران کرامت بر سر زندانیان جرائم غیرعمد/ پویش‌های مردمی کارساز شد

باران کرامت بر سر زندانیان جرائم غیرعمد/ پویش‌های مردمی کارساز شد
آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در دهه کرامت، برکتی از وجود ائمه اطهار(ع) در جامعه اجتماعی تراوش می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ جامعه افراد زندانی شامل دو گروه می شوند که یکی از آنها جرائم عمد و دیگری جرائم غیر عمد تعریف می شود.

دست های بسیاری پشت ملیه های زندان چشم انتظار حمایت های مردمی هستند تا شاید از این قفس دست ساخته انسان ها رهایی یابند.

افرادی که به خاطر شرایط بد روزگار به علت ایجاد شدن جرائمی از نوع غیرعمد به گوشه زندان ها افتاده و راه برون رفتی را برای خود نمی بینند.

زندانیان جرائم غیر عمد از آن دسته از افرادی هستند که نیازمند تکریم بوده و مشکلاتشان را می توان با حمایت های مردمی و حتی حمایت های مسئولان رفع کرد.

افرادی که به خاطر چک برگشتی، عدم پرداخت مهریه و موارد این چنینی بخشی از عمر خود را بایست در زندان ها به سر کنند و از زندگی اجتماعی در جامعه فاصله می گیرند.

بازگشت به آغوش گرم خانواده مهم ترین اتفاق قشنگی است که می تواند برای این دسته از اعضای جامعه رقم بخورد، چرا که اکثر آنها مردهای سرپرست خانواری هستند که مادر و فرزند به وجودشان بسیار نیازمند هستند و حضورشان در جمع خانوادگی گرمابخش و تکیه گاه آنها است.

محبوسانی که طبق آمارهای کشوری به دلیل مشکلات مالی به زندان رفته اند و علاوه بر چشم انتظاری از نیت های خیرخواهانه و مومنانه مردم، در دهه کرامت نیز چشم انتظار گره گشایی از کارشان به رسم اهل بیت علیهم السلام هستند.

هرساله پویش های متفاوتی در سطح کشور برای کمک به این دسته از افراد راه اندازی می شود که مهم ترین زمان آن را می توان به فرا رسیدن دهه کرامت عنوان کرد.

دهه کرامت، دهه ای که کرامت اهل  بیت علیهم السلام باری دیگر سرلوحه کار مردم قرار می گیرد و نفوس گرم ائمه اطهار(ع) در دل مردم بیش از پیش رخنه کرده و باعث گردیده است مردم کمک های انسان دوستانه خود را فراموش نکرده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

سال گذشته ۹۳۹۸ محکوم غیر عمد آزاد شدند

طبق آمارهای ارئه شده توسط روابط عمومی ستاد دیه کشور، با کمک خیرین خداجو و همیاری مسئولین نظام سال ۹۹ در مجموع ۹۳۹۸ محکوم مالی و بدهکار دیّات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال از بند زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند.

آزادی ۱۳۹۰ زندانی غیرعمد بدون پرداخت وجه، چشم‌پوشی طلبکاران از دریافت نیمی از بدهی، کمک ۸۹ میلیاردی خیرین در رمضان سال گذشته، آزادی ۷۰۷ زندانی غیرعمد در سالروز شهادت سردار سلیمانی، طرح‌های مشارکتی با نهاد‌های دولتی و مردمی از جمله کارهایی بوده است که توسط ستاد دیه کشور برنامه ریزی و اجرایی شد و منجر به آزادی برخی از زندانیان جرائم غیر عمد در سراسر کشور گردید.

, سال گذشته ۹۳۹۸ محکوم غیر عمد آزاد شدند,
,
,
,
,

, ,

آزادی ۸ زندانی جرائم غیر عمد در هرمزگان به مناسبت ولادت امام رضا(ع)

رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز دوشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد: به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام رئوف؛ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هشت زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند.

علی صالحی تصریح کرد: بدهی این افراد مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که در نتیجه پیگیری های دستگاه قضایی و ستاد دیه استان با اتخاذ تمهیدات لازم، زمینه آزادی آنها فراهم شد.

وی همچنین تأکید کرد: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ ستاد دیه استان بتواند به کمک خیرین و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب و سازماندهی مشارکت‌های مردمی به موفقیت های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام/

, آزادی ۸ زندانی جرائم غیر عمد در هرمزگان به مناسبت ولادت امام رضا(ع),
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه