اخبار داغ

علوی تبار خبر داد؛

ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه

ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ثبت سفارش کتاب‌های درسی حدود ۹۰ درصد از دانش‌آموزان میان پایه ابتدایی تا متوسطه دوم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علوی تبار که در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر تلویزیون سخن می گفت، اظهار داشت: مطابق تقویم زمانی مندرج در شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ و اطلاع‌رسانی قبلی از طریق رسانه ملی، پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق و پیگیری مدیران محترم مدارس، زمان ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان میان پایه ۲۰ فروردین ماه تا ۲۲ خردادماه بود و تاکنون حدود ۹۰ درصد دانش آموزان میان پایه (دوره ابتدایی پایه های دوم تا ششم و دوره اول متوسطه پایه های هفتم و هشتم و دوره دوم متوسطه شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش پایه های یازدهم و دوازدهم سفارش کتاب درسی خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت کرده اند و حدود ۱۰ درصد از آمار کل این دانش آموزان برای ثبت سفارش اقدام نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: با توجه به درخواست هایی که وجود داشت سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی تمدید شد و از یکم تا پنجم تیرماه فعال خواهد بود و دانش آموزانی که به هر دلیل کتاب درسی خود را ثبت نام نکرده‌اند؛ می توانند اقدام کنند.
,
 
,
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه تقریباً استان ها بین ۲ تا ۱۰ درصد ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام نداده اند، یادآور شد: همه استان ها در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده اند اما طبق آخرین آماراستان های خوزستان ۱۸.۷، خراسان رضوی ۱۸.۵، کهگیلویه و بویراحمد ۱۴.۴، اردبیل ۱۳.۷، خراسان شمالی ۱۳.۶، آذربایجان غربی ۱۳.۶، گلستان ۱۲.۵، قم ۱۲.۳، هرمزگان ۱۲.۲، البرز ۱۱.۴، مرکزی ۱۱.۲، کرمان ۱۱.۱، فارس ۱۰.۱ هنوز ثبت نام انجام نداده اند.
,
 
,
وی در خصوص سایر پایه‌های تحصیلی افزود: پس از پایان مهلت تمدید ثبت نام میان پایه‌ها بلافاصله دانش‌آموزان ورودی پایه‌های اول، هفتم و دهم می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۶ پس از ثبت نام در مدرسه با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir، سفارش کتاب درسی خود را ثبت کنند.
,
 
,
علوی تبار در مورد دانش‌آموزان میان پایه‌ای که تاکنون موفق به ثبت سفارش کتاب درسی نشده‌اند گفت: ضرورت دارد خانواده‌ها و مدارس در این فرصت زمانی باقی مانده سفارش دانش‌آموزان را در سامانه ثبت نمایند مسؤولیت بررسی، اطلاع‌رسانی و پیگیری سفارش دانش‌آموزان بر عهده مدارس می‌باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: بعد از آنکه ثبت نام های دانش آموزان انجام شد و آنها کتاب های خود را در اختیار گرفتند؛ مهرماه ثبت سفارش تک جلدی کتاب ها آغاز می شود تا علاقمندان و فرهنگیان بتوانند از این طریق کتاب های مدنظرشان را سفارش دهند.
,
 
,
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه از اواسط شهریورماه فرایند توزیع کتاب ها از استان به مدارس صورت می گیرد، افزود: توزیع کتاب‌ها فقط از طریق مدارس انجام می گیرد و امسال به دلیل شرایط کرونایی در کشور از همکاری کتابفروشی ها بهره نمی بریم.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه