اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

بلوغ سیاسی مردم موجب حضور حماسی در انتخابات بود

بلوغ سیاسی مردم موجب حضور حماسی در انتخابات بود
برزگر گفت: قاعدتاً اگر بلوغ سیاسی در ملت ایران وجود نداشت مشارکت به مرز ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌رسید اما با وجود همه مشکلات و شرایط حاکم بر کشور درصد مشارکت در انتخابات به ۵۰ درصد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد برزگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به مشارکت حدود ۵۰ درصدی ملت ایران در انتخابات گفت: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم بود مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب و قابل تقدیر بود و به تعبیر برخی نباید تعجب کرد که چرا ۲۰ درصد از مردم پای صندوق رأی حاضر نشدند باید از این تعجب کنیم با شرایط موجود چگونه نزدیک به ۵۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: میدان عملیات و آتش سهمگین از سه جهت بر انتخابات ریاست جمهوری سایه افکنده بود، نخست اینکه سوء عملکرد دولت در سال‌های گذشته موجب بروز نارضایتی و اعتراضات مردمی شده بود، همچنین شرایط کرونا موجب شده که حضور در انتخابات در هر جای دنیا در این ایام به طور میانگین با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مشارکت همراه باشد و مورد دیگر فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن از جمله راه‌اندازی کمپین «نه به رأی» بود که در هیچ کجای دنیا جز ایران این موضوع دیده نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی، بهداشتی و سیاسی رسانه‌ای حاکم بر کشور حضور و مشارکت  ۵۰ درصدی مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بسیار چشمگیر بود و جای تقدیر و تشکر دارد.

برزگر ادامه داد: میانگین مشارکت مردم در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری ۶۷ درصد بوده است و نباید مشارکت را با عدد ۱۰۰ درصد مقایسه کنیم چرا که این یک عدد آرمانی است که در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد، مشارکت این دوره از انتخابات تقریبا ۱۹ درصد با میانگین دوره‌های قبل تفاوت دارد که در شرایط موجود این مشارکت بسیار افتخارآمیز است و نشاندهنده پایبندی ملت ایران به اصل نظام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در این فضایی که ملت به صحنه آمدند برخی در کشور روسیاه شدند در حالی که خاتمی و کروبی رأی خود را به صندوق انداختند اما موسوی و احمدی‌نژاد انتخابات را تحریم کردند و رأی ندادند و برای همیشه تاریخ روسیاه شدند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نکته دیگری که نباید فراموش کنیم مدیریت کلان رهبری نه تنها در این انتخابات بلکه در همه انتخابات است، مقام معظم رهبری در طول بیش از ۳۰ سال رهبری به مشارکت حداکثری و برگزار شدن باشکوه انتخابات اصرار دارند که این مورد را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد، رهبری که می‌بیند مشارکت حداکثری شاید منجر به پیروزی نامزدی شود که خیلی با نظام همراه نباشد و دچار زاویه باشد اما چون اعتقاد به مردم‌سالاری دارد اصرار بر مشارکت حداکثری و در کنار آن انتخاب هوشمندانه دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات آنقدر دغدغه دارند که به صورت مرتب در ایام انتخابات سخنرانی می‌کنند و مردم را دلسوزانه راهنمایی کرده و اصلح را معرفی می‌کنند در عین حال رأی خود را آشکار نمی‌کنند تا مورد سوء استفاده هیچ جناح و گروه سیاسی قرار نگیرد این از نکاتی است که در زمینه مدیریت رهبری و اعتقاد عمیق ایشان به مردم سالاری مورد توجه بود.

برزگر با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات نشان از بلوغ سیاسی ملت ایران بود، افزود: قاعدتاً اگر بلوغ سیاسی در ملت ایران وجود نداشت مشارکت به مرز ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌رسید اما اینکه با وجود همه مشکلات و شرایط حاکم بر کشور درصد مشارکت در انتخابات ۵۰ درصد بود که نشان می‌دهد بلوغ سیاسی مردم ایران قابل توجه است و در لحظه حساس درک می‌کنند که با وجود نارضایتی از عملکرد مدیران، نباید جبهه دشمن را که مرتب بر نه جمهوری اسلامی ایران و نه به صندوق رأی اصرار دارد یاری کند.

وی گفت: اینکه خانمی در لندن با وجود اینکه مورد هجوم و حمله قرار گرفته بود رأی خود را به صندوق انداخت یا اینکه کسانی که در غربت و در کشورهایی چون امریکا و انگلیس و ... بودند با وجود فضای حاکم بر آنجا و فحاشی دشمنان اسلام به آنها در انتخابات شرکت کردند واقعا جای تقدیر و تشکر دارد و نشاندهنده بلوغ سیاسی آنهاست و با توجه به تعبیری که صورت گرفته و فرموده شهید سردار سلیمانی که امروز جمهوری اسلامی همان حرم است این اشخاص هم به نوعی مدافع حرم بودند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه