اخبار داغ

رئیس اداره کشاورزی کوهدشت مطرح کرد؛

خرید ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کوهدشتی

خرید ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کوهدشتی
امرایی گفت: ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کوهدشتی خریداری‌ شده که از این مقدار ۱۷ هزار تن تحویل سیلوها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدتقی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کوهدشتی خریداری‌شده که از این مقدار ۱۷ هزار تن تحویل سیلوها شده و مابقی را سه شرکت بذری شهرستان خریداری کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در زمینهٔ گندم، پنج تن دیگر خریداری شود که مجموع خرید امسال این محصول در شهرستان به ۳۰ هزار تن برسد.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: در سطح شهرستان کوهدشت ۳۷ هزار هکتار گندم به‌صورت دیم و پنج هزار هکتار نیز به‌صورت دیم در زمین‌های کشاورزی کشت می‌شود.

,

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها اقدام به بیمه کردن ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردیم که بیمه موظف است طبق قراردادی که منعقدشده است ۷۰ درصد خسارت به وجود آمده را به کشاورزان پرداخت کند.

,

امرایی گفت: در سال گذشته به میزان ۶۰ هکتار کشت دانه روغنی کلزا را در شهرستان با برداشت ۶۰ تن شاهد بودیم و امسال نیز با افزایش دو برابری ۱۱۵ هکتار کاشت تا الآن ۱۲۰ تن برداشت داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که ۸۰ تن دیگر نیز برداشت کنیم.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت بیان کرد: با توجه به اینکه برخی مناطق دورافتاده و عشایری کوهدشت فعلاً کار برداشت محصولاتشان به اتمام نرسیده است، خرید تضمینی گندم تا پایان مردادماه نیز ادامه داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه