اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان قم:

اطاله دادرسی در دادگاه های قم نداریم/سال گذشته ۶ پرونده کثیرالشاکی داشتیم

اطاله دادرسی در دادگاه های قم نداریم/سال گذشته ۶ پرونده کثیرالشاکی داشتیم
رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ پرونده کثیرالشاکی با حدود 10هزار شاکی داشتیم، گفت: امسال با جرأت می توان گفت در حوزه قضایی موضوعی به اسم اطاله دادرسی در دادگستری استان قم نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری بعد از ظهر امروز در نشست خود به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه گزارشی از عملکرد دادگستری استان قم در یکسال گذشته را ارائه داد و اظهار داشت: امسال با جرأت می توان گفت در حوزه قضایی موضوعی به اسم اطاله دادرسی در دادگستری استان قم نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا, قم فردا, ،,

وی افزود:  آمار پرونده ها در دادگاه ها در پایان هر ماه از میانگین ۱۸۰۰ به ۳۰۰ پرونده کاهش یافته است همچنین در سال جاری در شعب دادگاه استان قم حتی یک شعبه با تعداد پرونده بیش از ۲۰۰ عدد را نداریم.

,

رئیس دادگستری کل استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶ پرونده کثیرالشاکی داشتیم، گفت: یکی از پرونده های کثیرالشاکی پرونده پروژه رضوان بود که به نتیجه رسیده است؛  پرونده دیگر که مربوط به شرکت گوهرناز با ۳۳۰۰ شاکی است که خوشبختانه به مرحله اجرای حکم رسیده است. پرونده اسکان کریمه با ۴۰۰ شاکی، پرونده ای در یکی از واحد های علمی با ۲۰۰ شاکی و پرونده شاپرک با ۹۰ شاکی، دیگر پرونده های کثیرالشاکی بوده اند که مجموعاً ۱۰۰۰۰ نفر شاکی داشته اند.

,

وی بیان داشت: در مجموع ۲۰ درصد از پرونده های کل دادگستری استان قم در طول سال گذشته مختومه شده اند و این حاصل تلاش بسیار مسئولین و قضات و بر اساس برنامه های تحولی قوه قضائیه بوده است.

,

مظفری با اشاره به اینکه هیچ کس از تیرس تیر عدالت بی بهره نبوده است حتی برخی عناصر داخلی، گفت: دستگاه قضایی در سال گذشته سعی داشته در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی و تمام عرصه های مربوط به تولید و رفع موانع آن تلاش نماید.

,

وی عنوان داشت: در سال گذشته دستگاه قضایی سودهای مرکب را مردود دانست و بدهکاران اینگونه سودها را عفو نمود.

,

رئیس دادگستری کل استان قم گفت: حماسه پرشوری که مردم در عرصه انتخابات به نمایش گذاشتند را به همه هم میهنان تبریک می گویم.

,

وی بیان داشت: افرادی یک به صورت عامدانه در حال پشتیبانی از مجرم هستند باید از ادامه دخالت در روند پیگیری این پرونده از سوی دستگاه قضا بپرهیزند و از مشوش کردن وجهه دستگاه قضایی خودداری کنند تا مردم به حقشان برسند.

,

مظفری ادامه داد: امیدواریم با تغییر در برنامه های اقتصادی دولت از ایجاد مشکلاتی همچون پرونده گوهر ناز جلوگیری شود.

,


انتهای پیام/

,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه