اخبار داغ

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد

۶۰۰ محکوم فراری استان؛ تحت تعقیب قضایی/ تشکیل ۱۱ پرونده قضایی برای مدیران خراسان شمالی

۶۰۰ محکوم فراری استان؛ تحت تعقیب قضایی/ تشکیل ۱۱ پرونده قضایی برای مدیران خراسان شمالی
جعفری با اشاره دستگیری ۸۰ محکوم فراری در استان طی یک ماه اخیر، گفت: هنوز ۶۰۰ محکوم دیگر متواری هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۲ هزار و ۹۰۳ فقره پرونده قضایی به دادگستری های استان ارجاع و در عین حال، ۲۲۴ هزار و ۱۹۵ فقره پرونده نیز مختومه شدند.

حجت الاسلام جعفری افزود: ۱۷ هزار و ۴۲۵ فقره پرونده مانده در دستگاه قضای استان وجود دارد که در جریان رسیدگی قرار دارند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه درباره برقراری صلح و سازش در پرونده های دارای قابلیت صلح و سازش در استان نیز اظهار کرد: در سال گذشته برقراری صلح و سازش در پرونده های دارای قابلیت استان به ۴۰.۷۱ درصد رسید که خراسان شمالی در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار پرونده در اجرای احکام باقیمانده است که باید رسیدگی شوند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به محکومان فراری نیز اشاره کرد و گفت: در استان کارگروه های جلب برای دستگیری محکومانی که احکام آنها قطعی شده است، تشکیل شده اند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، ابتدا محکومان به قوه قضاییه احضار می شوند تا تسلیم قانون شوند و درصورتیکه این محکومان خود را معرفی و تسلیم نکنند، نسبت به جلب آنها اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول اعلام کرد: طی یک ماه اخیر ۸۰ نفر از محکومانی که مرتکب جرایم مهمی شده بودند و محکومیت آنها صادر شده بود، اما خود را تسلیم نکرده بودند، دستگیر شدند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: هنوز ۶۰۰ محکوم دیگر متواری هستند که باید دستگیر شوند.

وی اعلام کرد: به زودی تمامی آنها را دستگیر خواهیم کرد.

علاوه بر این، وی از نصب ۱۲۴ پابند الکترونیکی برای محکومانی که دارای شرایط بودند در استان نیز خبر داد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در استان، در سال گذشته سه هزار و ۲۶۴ فقره مجازات حبس به اجرای مجازات های جایگزین تبدیل شدند.

وی در ادامه به ۱۱ پرونده قضایی تشکیل شده برای مدیران اجرایی استان برای رسیدگی نیز اشاره کرد و گفت: این پرونده ها در مراحل دادسرا تا تجدید نظر در دست رسیدگی هستند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به عفو و بخشودگی ۵۴ محکوم در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: عفو و بخشودگی محکومان در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸، ۱۴.۳ درصد افزایش یافته بود.

حجت الاسلام جعفری همچنین بیان کرد: ستاد دیه استان نیز با همکاری خیران، ستاد دیه مرکزی و گذشت طلبکاران پرونده ها در سال گذشته توانست ۲۶۹ زندانی جرایم غیر عمد که محکوم به پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد تومان بودند را آزاد کرد.

وی در خاتمه به آغاز اجرای دادرسی الکترونیکی در استان از مهر ماه سال گذشته اشاره کرد و و گفت: با آماده سازی این شرایط ارتباط قاضی با زندانی و رسیدگی به پرونده های آنان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین افزود: تا به کنون ۷۰ فقره از دادگاه های استان نیز در زمینه ارتباط قاضیان با اصحاب پرونده ها، با کارشناسان و یا وکلای پرونده ها به صورت الکترونیکی انجام شده اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه