اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با دانا:

افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است؛ سازمان هواپیمایی ورود کند/ برگزاری جلسه کمیسیون عمران برای بررسی قیمت بلیت

افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است؛ سازمان هواپیمایی ورود کند/ برگزاری جلسه کمیسیون عمران برای بررسی قیمت بلیت
عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه، افزایش قیمت بلیت هواپیما، غیرقانونی است، از جلسه کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها در هفته آینده برای بررسی قیمت بلیت هواپیما خبر داد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فروش بلیت پروازهای داخلی ایرلاین‌ها در روزهای اخیر افزایش ۳۶ تا ۴۰ درصدی را داشته است و با وجود اینکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شخص وزیر راه و شهرسازی آن را غیر قانونی دانسته‌اند اما شرکت‌های هواپیمایی بدون توجه به این اظهارات و سقف تعیین شده تغییری در روند کار خود ندادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وعده سازمان هواپیمایی؛ با متخلفان برخورد می‌شود

, وعده سازمان هواپیمایی؛ با متخلفان برخورد می‌شود, وعده سازمان هواپیمایی؛ با متخلفان برخورد می‌شود,

مسئولان بارها اعلام کردند هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی وجود ندارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تکذیب افزایش قیمت، تغییری در قیمت‌ها اتفاق نیفتاده و شرکت‌های هواپیمای نرخ‌نامه مصوب آبان ماه سال گذشته را رعایت نمی‌کنند، به عنوان مثال نرخ مصوب برای، پرواز تهران به مشهد ۷۷۱ هزار تومان است اما شرکت‌های هواپیمایی آن را تا بیش از  یک میلیون تومان نیز می‌فروشند و یا سقف قیمت برای پرواز تهران به شیراز ۶۷۳ هزار تومان بوده که این پرواز تا ۸۷۰ هزار تومان افزایش داشته است.

,

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی نقش نظارتی خود را در این زمینه اجرا نکرده و خبری از اصلاح قیمت‌ها و برخورد با متخلفان نیست، البته محمدحسن ذبیخش سخنگوی سازمان هواپیمایی می‌گوید: به دستور وزیر راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشور قیمت بلیت هواپیما را به نرخ قبل بازگرداند و ایرلاین‌ها موظف شدند مابه‌التفاوت قیمت بلیت را به مسافرانی که بلیت را گران خریدند، پرداخت کنند البته تاکنون هیچ گزارشی در زمینه بازگشت مبالغ به مسافران ارائه نشده است.

, البته تاکنون هیچ گزارشی در زمینه بازگشت مبالغ به مسافران ارائه نشده است.,

 

,

افزایش قیمت بلیت غیرقانونی است

, افزایش قیمت بلیت غیرقانونی است, افزایش قیمت بلیت غیرقانونی است,

رحمت‌الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما، گفت: شرکت‌های هوایی موظف به ارائه بلیت به قیمت مصوب سازمان هواپیمایی هستند و بر اساس قانون افزایش قیمت بلیت غیرقانونی است.

, راه دانا,

وی افزود: سازمان هواپیمایی متولی نظارت بر این روند نیز موظف به رسیدگی و اعمال قانون بر فروشندگان است و باید این پیگیری تا زمانی که حقوق کسانی که با قیمت گران بلیت تیه کرده‌اند، باز گردانده شود و پیگیری را ادامه دهد. اگر شرکت‌های هواپیمایی اعتراضی به قیمت بلیت دارند و خواهان افزایش هستند، از مجاری قانونی باید اقدام و درخواست خود را ارائه کنند و حق افزایش نرخ‌ها به صورت غیررسمی را ندارند.

,

 

,

ایرلاین‌ها از مجاری قانونی درخواست خود را ارائه کنند

فیروزی افزود: کمیسیون عمران مجلس با دقت این موارد را مد نظر خواهد داشت و اگر اجماعی از شرکت‌های هواپیمایی قانونمند این درخواست را داشته باشند، کمیسیون عمران در راستای اجرای نقش نظارتی خود، با مشارکت سایر مراجع مرتبط آن را بررسی و در جهت اصلاح از طریق مراجع قانونی اقدام خواهد کرد و در صورت درخواست دولت و پذیرش مجلس این روند انجام خواهد شد.

, ایرلاین‌ها از مجاری قانونی درخواست خود را ارائه کنند, ایرلاین‌ها از مجاری قانونی درخواست خود را ارائه کنند,
,
,

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اینکه ایرلاین‌ها خودشان تصمیم بگیرند و خودشان افزایش را اجرا کنند و بلیت را به مردم گران بفروشند در هیچ کجای دنیا، باب نیست و نهاد قانون گذار این نوع عملکرد را به صلاح جامعه نمی‌داند.

,

وی تصریح کرد: گران فروشی و افزایش خودسرانه قیمت بلیت هواپیما در کمیسیون عمران مطرح شده و در حال پیگیری هستیم تا روز یک‌شنبه یا دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی، متولیات صنعت هواپیمایی و مدیران هواپیمایی کشوری و مسئولان شرکت‌های هواپیمایی برگزاری خواهیم کرد و این موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهیم.

,

 

,

مرضیه حیدری

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه