اخبار داغ

سازمان ملل متحد تحلیل کرد؛

درگیری، تغییر اقلیم و کاهش ارزش پول؛ عامل فقر و گرسنگی

درگیری، تغییر اقلیم و کاهش ارزش پول؛ عامل فقر و گرسنگی
تجزیه و تحلیل اخیر آژانس سازمان ملل متحد نشان می دهد که ۴۱ میلیون نفر در ۴۳ کشور در آستانه قحطی قرار دارند، این در حالی است که دو سال قبل این تعداد ۲۷ میلیون نفر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ برنامه جهانی غذا (WFP) ضمن هشداد در مورد اینکه ۴۱ میلیون نفر در سراسر جهان دچار قحطی شده اند، بر نیاز به بودجه فوری و دسترسی به کمک های بشردوستانه برای رسیدگی به نیازمندن تأکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, WFP,

تجزیه و تحلیل اخیر آژانس سازمان ملل متحد نشان می دهد که در حال حاضر، ۴۱ میلیون نفر در ۴۳ کشور در آستانه قحطی قرار دارند. این در حالی است که دو سال قبل این تعداد ۲۷ میلیون نفر بود.

,

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، "دیوید بیسلی" رئیس برنامه جهانی غذا وضعیت را غم انگیز خواند و گفت: "من از آنچه در سال ۲۰۲۱ با آن مواجه هستیم دلشکسته ام. ما اکنون ۴ کشور اتیوپی، ماداگاسکار، سودان جنوبی و یمن داریم که در گرسنگی و قحطی به سر می برند."

,

بیسلی افزود: گرسنگی به دلیل درگیری، تغییر اقلیم و شوک های اقتصادی افزایش یافته است. با این حال، افزایش بهای غذاهای اساسی نیز شرایط را پیچیده تر کرده است. به عنوان مثال، هزینه جهانی ذرت تقریبا ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

این آژانس گفت: در بسیاری از کشورها، کاهش ارزش پول نیز یک عامل ایجاد فقر و گرسنگی است. این امر باعث افزایش بیشتر قیمت ها و عدم امنیت غذایی در مکان هایی چون؛ لبنان، نیجریه، سودان، ونزوئلا و زیمبابوه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه