اخبار داغ

قالیباف:

حرف‌هایی نزنیم که باعث تخریب و تضعیف مجلس شود

حرف‌هایی نزنیم که باعث تخریب و تضعیف مجلس شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب به ما تذکر دادند باید مراقب باشیم حرف‌هایی نزنیم که باعث بهانه برای تخریب و تضعیف مجلس شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: شما در پیشنهادات قبلی این طرح گفتید که صحبت‌های نمایندگان مشروح مذاکرات ثبت می‌شود، در حالی که متأسفانه برخی موارد انجام شده که به حیثیت مجلس و اعتماد نمایندگان به هیأت رئیسه آسیب می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مواردی اتفاق افتاده که در بودجه ویرایش‌هایی صورت گرفته که حتی صورت مسئله عوض شده، در حالی که در صحن مجلس تصویب نشده است و هیأت رئیسه هم هیچ توضیحی نداده است؛ نمونه این موضوع در مورد ضوابط کشت برنج است که در صحن مجلس یک چیز تصویب شد و در متن قانون چیز دیگری ثبت شد. بنابراین صرف اینکه اظهارات در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود کفایت نمی‌کند.

,

محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده به متن مذاکرات مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: در متن مذاکرات قید شده است که کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی و با هماهنگی دستگاه‌های ملی و با تشخیص شورای آب استان تعیین می‌شود؛ در قانون بودجه هم آمده است که در سال 1400 کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی به تشخیص کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان انجام می‌شود و این نیز عین متن مذاکرات است. 

, کارگروه,

رئیس مجلس تأکید کرد: متأسفم که در پشت تریبون مجلس مدعی می‌شویم که در صحن یک چیز تصویب می‌شود و در متن قانون چیز دیگری می‌آید. طرح این مطالب ظلم به مجلس است و من وظیفه دارم که از مجلس دفاع کنم و بگویم که چنین چیزی وجود ندارد. 

,

قالیباف گفت: درخواست من این است که حتما دوستان رعایت کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم اخیرا تذکر دادند که موضوعاتی را بیان نکنیم که به دست دیگران برای تخریب و تضعیف مجلس بهانه بدهد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه