اخبار داغ

کارشناس علوم تربیتی مطرح کرد:

راهکارهای غلط؛ عامل مطالعه‌گریزی در جامعه

راهکارهای غلط؛ عامل مطالعه‌گریزی در جامعه
محمد صدرائی گفت: باید یک فرآیند مستمر گفت‌وگو برای ترویج خواندن در خانواده و بین فرزندان ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: باید یک فرآیند مستمر گفتگو برای ترویج خواندن در خانواده و بین فرزندان ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد صدرائی ادامه داد: معرفی کتاب به نوجوان باید منحصر به فرد باشد و قبل از خواندن کتاب باید با بچه‌ها گفت و گوهایی انجام شود.

,

وی افزود: باید موقعیت ذهنی بچه ها را شناخت، اینکه به چه ژانری‌هایی علاقه دارند؟ اهل خواندن کتاب یا pdf خوانی هستند؟ علایقشان چیست؟ اهل بازی، فیلم یا ورزش هستند؟

, pdf,

این کارشناس تصریح کرد: از معبر این علائق باید کتاب متناسب را معرفی کرد تا بچه‌ها به آن علاقه داشته باشند.

,

صدرائی گفت: بعضا شاهد هستیم که خانواده ها بدون شناخت فرزند؛ او را وادار به خواندن کتاب هایی می کنند که اصلا به آن علاقه ندارند؛ این کتاب گریزی است.

,

وی ادامه داد: تنها عامل جذب بچه‌ها به کتاب حجم کتاب نیست. اگر مقدمات درست چیده شده باشد ممکن است بچه‌ها کتاب‌های حجیم را هم بخوانند.

, . ,

این کارشناس خاطرنشان کرد: این روزها بهترین زمان برای مطالعه است چون ویروس کرونا به ناچار بیشتر همه اعضای خانواده به ویژه نوجوانان را خانه نشین کرده است.

,

صدرائی افزود: اگر مقدمات و شناسایی علایق قبل از مطالعه انجام نشود؛ ممکن است ترویج مطالعه نتیجه عکس دهد لذا ابتدا علایق فرزندان را شناسایی و سپس با خود فرزند برای خرید کتاب به کتابفروشی مراجعه کنید.

,

وی گفت: اگر استارت اولیه مطالعه به درستی انجام شود و فرزند شما طعم شیرین را در مطالعه کتاب اول تجربه کند مطمئن باشید در گام های بعدی نیز موفق است و برای خواندن کتاب های دوم، سوم و ... خود پیشگام می شود.

,

این کارشناس تصریح کرد: یعضا ما مراجعه‌کننده‌هایی داشتیم که در ابتدای تشویق فرزند به مطالعه؛ ژانر وحشت را برای کودک انتخاب کردند بدون اینکه شناختی از علایق و ذهینیت کودک داشته باشند و این نوجوان دارای روحیه ای لطیف بود؛ خواندن این کتاب باعث ایجاد ترس در این نوجوان شد.

,

صدرائی در خاتمه خاطرنشان کرد: خانواده ها حتما قبل از خرید کتاب برای فرزندان شان علایق را شناسایی کنند و اگر امکان این شناخت وجود ندارد می توانند از کارشناسان تربیتی کانون پرورش فکری مشاوره بگیرند؛ سپس برای مطالعه فرزند؛ اقدام به خرید کتاب کنند.  

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه