اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

کارکرد اصلی مسجد باید به اوایل انقلاب و صدر اسلام برگردد

کارکرد اصلی مسجد باید به اوایل انقلاب و صدر اسلام برگردد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته، تفاوت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی سازمان، تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت بخش‌های مختلف از جمله 700 هیات مذهبی، بالغ بر 200 موسسه و خانه قرآنی و بالغ بر 20 کانون فرهنگی- تبلیغی در ستاد و لایه‌های مختلف اداره کل، شبکه عظیم مردمی را با بدنه اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استان گره زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اجتماعات را تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از جمله محرم، رمضان، دهه کرامت، دهه ولایت و دهه فجر، اعزام مبلّغ به مناطق مختلف داشتیم که طی این مدت محقق نشد.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه بالغ بر 700 هیات مذهبی شاخص، محلی و خانگی در سطح استان داریم، افزود: بالغ بر 1300 مداح و شاعر آیینی در سطح استان داریم و شبکه عظیم مردمی در نقاط مختلف استان، ظرفیت سازمان با مجموعه‌های مردمی را نشان می‌دهد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به گذشته، تفاوت‌های ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی سازمان، تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی است.

,

وی با بیان اینکه سیمای فردای سازمان در ذیل 6 محور عملیاتی، طراحی شده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل مردمی‌سازی تبلیغ، توسعه شبکه عقلانیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی، جریان انسانی پیشرو و تحول در چرخه تولید و مصرف فرهنگی انقلاب اسلامی است.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه مردمی‌سازی تبلیغ، یکی از راهبردهای اصلی است، خاطرنشان کرد: هدف این است که تک‌تک آحاد جامعه در هر جایگاهی به عنوان مبلّغ دین در جامعه حضور پیدا کنند.

,

وی در خصوص توسعه شبکه عقلانیت در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: در حوزه ضعف گفتمانی و تبیین اندیشه انقلاب اسلامی آنطور که باید در بین مردم و به‌ویژه نخبگان، کار نشده است.

,

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: هدف از گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی این است که اسلام ناب محمدی که در مقابل اسلام تحجر و اسلام آمریکایی قرار دارد، گفتمان رایج مردم شود.

,

وی گفت: عده‌ای در تمام جوامع، مسائلی را پیش می‌برند اما یک نسلی در جریان پیشرو در نهاد حوزه و دانشگاه، عَلَم را برداشته و دیگران پشت سر آن حرکت می‌کنند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شاید تحول در چرخه تولید و مصرف فرهنگی انقلاب اسلامی در استان زنجان خیلی بروز نداشته باشد، گفت: با این وجود در استان زنجان نیز کارهایی در خصوص مصرف محصولات فرهنگی شروع شده و آنچه در نظر داریم، تولید و توزیع محصولات فرهنگی ایرانی- اسلامی جهت ترویج فرهنگ انقلاب است.

,

وی با بیان اینکه 25 برنامه در ذیل محورهای فوق، طراحی شده است، اظهار داشت: مهمترین و اولین برنامه، تحول اجتماعی مسجدمحور است که کارکرد اصلی مسجد به دورانی مانند اوایل انقلاب و صدر اسلام برگردد.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه بالغ بر 1300 مسجد در سطح استان داریم، خاطرنشان کرد: هدف این است که علاوه بر برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های شاخص فرهنگی دیگری نیز با محوریت امام جماعت مسجد داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه این کار را برای مساجد روستایی از طریق روحانی مستقر آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: هم‌اکنون در 50 روستای بزرک استان، روحانی مستقر با خانواده داریم.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه تا سال گذشته 7 پایگاه اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر داشتیم، گفت: امسال برنامه این است که پایگاه‌ها را به 14 مورد برسانیم که این پایگاه‌ها در مناطق شهری اما در مناطقی مانند کوی وحدت، کوی فاطمیه، کوی فلسطین و دیزج‌آباد که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، قرار دارند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: ایجاد جریان فعالیت قرآنی، زمینه‌سازی نهضت تبلیغ زنان ایرانی و ارتباط موثر با دانشگاهیان و حلقه ارتباط حوزه و دانشگاه نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه