اخبار داغ

آسیب‌های نگاه تک قطبی دولت‌ها به گیلان؛

مطالبات اجتماعی گیلانی ها از رئیس جمهور منتخب/ ضرورت توجه ویژه دولت آینده به پیرترین استان کشور

مطالبات اجتماعی گیلانی ها از رئیس جمهور منتخب/ ضرورت توجه ویژه دولت آینده به پیرترین استان کشور
بیراه نیست اگر بگوییم برجسته‌ترین و نگران کننده ترین مسئله فعلی استان گیلان، معضل پیری جمعیت است و پیری جمعیت یعنی کاهش نیروی کار و توان تولید و این یعنی آنکه اگر برای بحران ملی سالمندی جمعیت فکر و برنامه جدی اتخاذ نشود و دولت آینده از خانواده‌ها برای فرزندآوری حمایت نکند، اوضاع کشور در هیچ عرصه‌ای رو به بهبودی نخواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، گیلان استانی برخوردار از مواهب طبیعی سرشار است که در سال‌های نه چندان دور علاوه بر کشاورزی در صنعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت اما این ظرفیت‌ها طی سالیان اخیر به دلیل ضعف‌های مدیریتی و بی برنامگی و نبود مدیران دلسوز و بومی رو به نابودی رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
ضرورت توجه ویژه دولت سیزدهم به پیرترین استان کشور
, ضرورت توجه ویژه دولت سیزدهم به پیرترین استان کشور, ضرورت توجه ویژه دولت سیزدهم به پیرترین استان کشور,
 
,
بیراه نیست اگر بگوییم برجسته‌ترین و نگران کننده ترین مسئله فعلی استان گیلان، معضل پیری جمعیت است و طبق گفته نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان، گیلان با شاخص سالمندی بیش از ۷۴ درصد، پیرترین استان کشور است.
,
 
,
پیری جمعیت یعنی کاهش نیروی کار و توان تولید و این یعنی آنکه اگر برای بحران ملی سالمندی جمعیت فکر و برنامه جدی اتخاذ نشود و دولت آینده از خانواده‌ها برای فرزندآوری حمایت نکند، اوضاع کشور در هیچ عرصه‌ای رو به بهبودی نخواهد رفت.
,
 
,
بیمه نبودن کشاورزان و صیادان گیلانی
, بیمه نبودن کشاورزان و صیادان گیلانی, بیمه نبودن کشاورزان و صیادان گیلانی,
 
,
بسیاری از مردم گیلان به کشاورزی و صیادی مشغول هستند اما این دو شغل مهم در استان مورد بی مهری جدی تامین اجتماعی قرار گرفته به طوریکه کشاورزان استان با وجود فعالیت‌های سخت و فرسایشی که پس از چند سال آنها را مبتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها می‌کند، هنوز تحت پوشش بیمه نیستند و صیادان گیلانی نیز چون ۶ ماه در سال به فعالیت مشغولند، در صورت پرداخت حق بیمه بعد از گذشت ۶۰ سال از مستمری برخوردار می‌شوند.
,
 
,
مرتضی رضایی صوفی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: بخش مهمی از مشکلات کشور به دلیل نگاه به بیرون و بی توجهی به داشته‌های داخلی است و چشم دوختن به رفع تحریم‌ها شرایط اقتصادی بدی را برای مردم به ارمغان آورده است.
,
 
,
دولت‌ها در تحقق سیاست‌های کلی نظام ناموفق بوده‌اند
, دولت‌ها در تحقق سیاست‌های کلی نظام ناموفق بوده‌اند, دولت‌ها در تحقق سیاست‌های کلی نظام ناموفق بوده‌اند,
 
,
وی با بیان اینکه تاکنون سیاست‌های کلی نظام در اسناد بالادستی و برنامه های شش گانه توسعه تحقق نیافته است تصریح کرد: یک دولت قوی و کارآمد زمینه تحقق توسعه و سیاست‌های نظام را فراهم‌ می‌کند.
,
 
,
وی افزود: رییس جمهور باید تیم قوی و نگاه استراتژیک داشته باشد زیرا دولت‌های ما تاکنون از نگاه راهبردی غفلت کرده‌اند و این موجب بروز مشکلات در عرصه‌های مختلف شده است.
,
 
,
این استاد دانشگاه با ابراز تاسف از اینکه نیروی جوان و مستعد کشور از دست رفته و به سمت پیری جمعیت رفته‌ایم خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و نظام سلامت و در نتیجه رشد جمعیت کشور گام بردارد.
,
 
,
آسیب‌های نگاه تک قطبی دولت‌ها به استان گیلان
, آسیب‌های نگاه تک قطبی دولت‌ها به استان گیلان, آسیب‌های نگاه تک قطبی دولت‌ها به استان گیلان,
 
,
وی با بیان اینکه دولت‌ها در این سال‌ها نگاه تک قطبی به گیلان داشته‌اند افزود: البته نگاه به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان نیز به طور کامل محقق نشده و نتیجه نیز فروش زمین‌های کشاورزی به غیربومی‌ها و ویلاسازی و تغییر کاربری‌های گسترده شده است.
,
 
,
توسعه گیلان نیازمند روی کار آمدن کسانی است که با مسیر ریل گذاری اقتصاد کشور آشنا باشند
, توسعه گیلان نیازمند روی کار آمدن کسانی است که با مسیر ریل گذاری اقتصاد کشور آشنا باشند, توسعه گیلان نیازمند روی کار آمدن کسانی است که با مسیر ریل گذاری اقتصاد کشور آشنا باشند,
 
,
رضایی با بیان اینکه دولت آینده باید با کنار گذاشتن ضعف‌های مدیریتی، نگاه ناپخته و حزبی که بی توجه به راهبردهای نظام است در جهت توسعه گیلان گام بردارد گفت: توسعه استان نیازمند روی کار آمدن کسانی است که با مسیر ریل گذاری اقتصاد کشور آشنا باشند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: دولت آینده باید از رویکرد کشاورزی محض در گیلان خارج شود و به طور جدی با تغییر کاربری و ویلاسازی در اراضی کشاورزی مبارزه کند زیرا تنها در این صورت می‌توان به یک استان و کشور مولد تبدیل شد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه