اخبار داغ

دو نمونه مشکوک در میان المپیکی‌ها

شوک به کاروان المپیکی ایران/ تست دوپینگ دو رزمی‌کار مثبت شد

شوک به کاروان المپیکی ایران/ تست دوپینگ دو رزمی‌کار مثبت شد
درحالی که فرصت کمی به شروع المپیک توکیو مانده، تست دوپینگ دو رزمی‌کار مثبت اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز المپیک توکیو زمان باقیمانده، شوک بزرگی به کاروان المپیکی ایران وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ظاهرا خبرهایی در خصوص دوپینگ دو رزمی‌کار شنیده می شود. گویا تست اولیه از ۲ ورزشکار مثبت بوده و هنوز پاسخ تست دوم اعلام نشده است.
,
نخستین تست دوپینگ مثبت متعلق به تیم ملی کاراته است. نمونه تست دوپینگ یکی از ورزشکاران رشته‌ کاراته و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال کشورمان مثبت اعلام شده است.
,
این در حالی است که ورزشکار مدنظر مدت‌ها پیش سهمیه المپیک خود را قطعی کرده بود. وی چندی پیش بدون مشورت با پزشکان تیم اقدام به مصرف برخی داروها کرد.
,
این ورزشکار پس از مصرف دارو در یکی از مسابقات برون‌مرزی شرکت کرد و تست دوپینگش مثبت اعلام شد. این اتفاق مدت‌ها پس از کسب سهمیه توسط این کاراته‌کا رقم خورد. در واقع تنها دلیل مثبت شدن تست دوپینگ وی، مصرف برخی داروها بدون هماهنگی و مدت‌ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه بود.
,
در صورت احراز این دوپینگ و قطعی شدن آن، سهمیه کاراته ایران از دست می‌رود و ورزشکار دیگری جانشین نخواهد شد. چرا که سهمیه دز کاراته به شخص تعلق می‌گیرد.
,
پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از کاراته‌کاهای المپیکی کشورمان، نمونه اولیه تست دوپینگ یکی از دختران تکواندو ایران نیز مثبت شده است.
,
این ورزشکار خانم قرار بود در مسابقات المپیک 2020 توکیو در ترکیب مسابقات تیمی برای تیم کشورمان به میدان برود.
,
مسابقات تیمی تکواندو برای اولین بار و به صورت آزمایشی در المپیک 2020 توکیو برگزار می‌شود و هر تیم از دو ورزشکار پسر و دو ورزشکار دختر تشکیل خواهد شد.
,
با این اتفاق و با توجه به اینکه این ورزشکار در میان نفرات رسمی المپیک ایران نیست، ورزشکار دیگری جایگزین او خواهد شد.
,
المپیک 2020 توکیو اول مرداد 1400 آغاز می‌شود.
,
فدراسیون پزشکی - ورزشی، فدراسیون‌های مربوطه دو رزمی‌کار، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هنوز در این خصوص واکنش نداشته‌اند. 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه