اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان خبر داد؛

حضور ۸۰۰ ناجی غریق در نوار ساحلی مازندران/ اجرای طرح‌های دریا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی

حضور ۸۰۰ ناجی غریق در نوار ساحلی مازندران/ اجرای طرح‌های دریا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی
علی رجبی از حضور ۸۰۰ ناجی غریق در طول نوار ساحلی مازندران خبر داد و گفت: امیدواریم طی هفته آینده همه شرایط برای حضور شهروندان براساس پروتکل‌های بهداشتی در طرح‌های دریای فراهم شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رجبی در گفت و گو با بلاغ، با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های دریا باتوجه به حضور مردم در طول نوار ساحلی مازندران، اظهار کرد: امکان اجرای طرح در بیشتر شهرهای استان وجود دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های دریا در شهرهای بابلسر و رویان، افزود: در سایر شهرهای استان نیز طرح‌های دریا تا ۱۵ تیر ماه امسال اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اعلام اینکه شنا کردن در دریا به توجه شیوع کرونا همچنان ممنوع است،  تصریح کرد: باتوجه به حضور مردم و مسافران در طول نوار ساحلی مازندران، اجرای طرح‌های دریا باتوجه به تابستان و فصل گرم سلامت شهروندان را افزایش می‌دهد.

این مسئول به حضور ۸۰۰ ناجی غریق در طول نوار ساحلی مازندران، افزود: امیدواریم طی هفته آینده همه شرایط برای حضور شهروندان براساس پروتکل‌های بهداشتی در طرح‌های دریای فراهم شوند.

رجبی خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است باتوجه به عقب‌نشینی دریا، نقاط حادثه‌خیز دریا افزایش یافته و  کماکان توصیه ما به افراد این است کماکان برای شنا وارد دریا نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,

اجرای طرح‌های دریا طی سال‌های گذشته باتوجه به جلوگیری از غرق شدن افراد در دستور کار قرار گرفت و حضور ناحیان غریق و در کنار آن سایر دستگاه‌های امدادی توانست به کاهش غریق کمک کند.

اما نکته مهم این بوده شیوع ویروس کرونا همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده م مطمئنا طرح‌های دریا نیز از این مساله مستثنا نبودند.

اجرای طرح‌های دریا در سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا تنها به ماه خرداد خلاصه شد به‌طوری که شروع موج دوم کرونا طرح‌های دریای مازندران را تعطیل کرد غیر از موارد اندک شهروندان نیز سعی می‌کردند به توصیه‌ها توجه کنند و کمتر در ساحل مازندران حضور می‌یافتند اما امسال از اردیبهشت ماه شاهد حضور مسافران در طول نوار ساحلی مازندران هستیم که بدون توجه وارد آب شده و شنا می‌کنند و آمار ۱۸ روزه از ۱۳ خرداد تا پایان این ماه مبنی بر نجات ۱۸۰ نفر از غرق شدن و غرق شدن ۱۰ نفر دلیل محکمی بر این ادعا است.

از طرفی براساس اعلام محیط زیست نیز کرونا هم نتوانسته به کاهش آلودگی دریای مازندرام کمک کند و از نظر بهداشتی نیز حضور مردم و مسافران بدون رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری سلامت آنان را نشانه می‌گیرد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه