اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

حفظ عزت ملی مهمترین دستاورد انتخابات بود/ دولت انقلابی مدلی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی

حفظ عزت ملی مهمترین دستاورد انتخابات بود/ دولت انقلابی مدلی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی
محمد نوری بابیان اینکه در راستای رسیدن به تمدن اسلامی، باید ابتدا خود سازی و سپس جامعه پردازی صورت گیرد، گفت: انتخاب یک فرد انقلابی و ادامه اداره کشور بر اساس نگاه اسلامی و قرآنی باعث خواهد شد تا مدلی دولت اسلامی به دنیا معرفی گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نوری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت در تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: در این بیانه مقام معظم رهبری هدف غایی و نهایی را رسیدن به تمدن اسلامی بیان کردند و راه رسیدن به این تمدن اسلامی، جامعه سازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرآت,

وی در ادامه افزود: براساس مدلی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند و در راستای رسیدن به تمدن اسلامی، باید ابتدا خود سازی و سپس جامعه پردازی صورت گیرد که در نهایت به تمدن سازی منجر شود و این انتخابات و مشارکت گسترده مردم در رسیدن به این هدف متعالی، کشور و نظام اسلامی را یاری کرد. 

,

نوری همچنین تصریح کرد: انتخاب یک فرد انقلابی و  ادامه اداره کشور بر اساس نگاه اسلامی و قرآنی باعث خواهد شد تا مدلی دولت اسلامی به دنیا معرفی گردد، تا از این طریق دیگر کشورهای اسلامی و آزادی خواه دنیا به ایجاد تمدن اسلامی راغب شوند.

,

وی با بیان اینکه در این انتخابات یک شرایط ویژه و دو قطبی مشارکت و عدم مشارکت را شاهد بودیم، افزود: با وجود تلاش رسانه های معاند و همچنین دشمنان داخلی و خارجی خوشبختانه این انتخابات با مشارکت حداکثری شکل گرفت و موجب تجدید عهد و پیمان  مردم با نظام اسلامی و رهبری شد.

,

 این کارشناس سیاسی مشارکت حداکثری مردم را ورای آنکه چه کسی روی کار آمده است، مهمترین دستاورد برای کشور دانست و افزود: انتخابات و انسجام و اتحاد ملت ایران موجب خلق قدرت نرم کشور در منطقه خواهد شد و به موجب آن کشور از موضع قدرت در منطقه و نظام بین الملل حرکت خواهد کرد.

,

نوری انعکاس واگرایی یا همگرایی ملی را عامل مهمی در تعرض و یا عدم تعرض نظام سلطه به یک کشور دانست و خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات و سایر برنامه های ملی و مذهبی، پالس مثبتی را به دنیا مخابره می کند، که بین مردم و نظام انسجام واتحاد وجود دارد و دشمن نمی تواند دوگانگی و دودستگی در کشور ایجاد کند.

,

وی ولایت پذیری را نکته حائز اهمیت دیگری در این انتخابات برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از افراد با وجود آنکه از شرایط اقتصادی و اجتماعی و سومدیریت ها در کشور ناراضی بودند، اما آنچنان که در گزارشات و مصاحبه ها مشخص شد، تنها به خاطر رهبری و گوش به دادن به فرمان ولی جامعه در انتخابات شرکت کردند.

,

این کارشناس سیاسی تغییر نگاه مردم و اقبال به تغییر رویکرد کشور را نکته حائز اهمیت دیگری دانست و افزود: مردم نشان دادن به دنبال حل مشکلات کشور از طریق گره زدن به مذاکرات و گفتگو با استکبار جهانی نیستند و طبعا به دنبال استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و اتکا به قدرت داخلی کشور هستند 

,

نوری تولید واکسن داخلی کرونا را یکی از دستاورد های اتکا به توانمندی های جوانان در داخل کشور دانست و توضیح داد: بسیاری از کشورهای سازنده واکسن بسیار سخت به کشور واکسن می دادند، اما اعتماد و باور به توانمندی جوانان موجب شد، کشور ما جزء 6 کشور برتر تولید کننده واکسن در دنیا شود.

,

وی همچنین در خصوص علت افزایش تعداد آراء باطله توضیح داد: بسیاری از افراد با وجود ناراضیتی ها تا پای صندوق رای امدند اما به شخص خاصی رای ندادند و از طرف دیگر به دلیل تعدد و تنوع صندوق های اخذ رای در برخی استان ها و شهرستان ها؛ انتخابات شوراها، میان دوره ای مجلس خبرگان، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تعدادی از افراد آراء را جابجا در صندوق ها ریختند که این موارد، از سوی عوامل اجرایی انتخابات، رای باطله محسوب شد. 

,

نوری در نهایت خاطر نشان کرد: با وجود انکه بسیاری از افراد انتخابات را تحریم کردند و معاندان داخلی و خارجی به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم بودند اما خوشبختانه مشارکت حداکثری مردم و تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان موجبات اقتدار  کشور و نظام اسلامی را فراهم کرد و زبان یاوه گویان را نسبت به این کشور و ملت بزرگ  کوتاه نمود.

,

انتهای یپام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه