اخبار داغ

بررسی معضل واحدهای تولیدی خراسان جنوبی؛

ضرورت رفع مشکلات سوخت واحدهای معدنی با قید فوریت/ از مسئولان وعده بی‌عمل زیاد شنیده‌ایم

ضرورت رفع مشکلات سوخت واحدهای معدنی با قید فوریت/ از مسئولان وعده بی‌عمل زیاد شنیده‌ایم
طی چند سال اخیر بسیاری از مسئولان کشوری و استانی از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی بازدید داشته و وعده خوبی برای حمایت از تولید و اشتغال استان داشته اند که بخشی زیادی از وعده ها عملی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در سال جاری با توجه به نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی نامگذاری شده خواسته تولیدکنندگان و معدنکاران و کارآفرینان این است که مسئولان همت مضاعفی نسبت به شعار سال و حمایت از تولید داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رضایی یکی از کار آفرینان استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید که در استانداری برگزار شده، عنوان کرد و گفت: بدون شک استفاده از راهکارهای تولید کننده گان که برگرفته از تجربیات و از متن کار است با همراهی مسئولان می تواند منجر به رفع موانع تولید و اشتغال شود.

,

رضایی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بسیاری از مسئولان کشوری و استانی از واحدهای تولیدی بزرگ خراسان جنوبی بازدید داشته و وعده خوبی برای حمایت از تولید و اشتغال استان داشته اند که بخشی از وعده ها عملی نشده، اظهار کرد:بروکراسی ادارای، نبود نقدینگی، مشکلات بانکی، بیمه و مالیات و عدم زیر ساخت مورد نیاز استان از عمده مشکلات واحد های تولیدی خراسان جنوبی است.

,

به گفته وی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی در خراسان جنوبی بحث نقدینگی و موضوع سرمایه در گردش است که با نگاه های بسته برخی مسئولان استانی شاهد کَند شدن چرخه تولید یا توقف تولید اشتغال در استان هستیم.

,

رضایی با اشاره به برگزاری جلسات رفع موانع تولید و ستاد تسهیل یا اورژانس کسب و کار عنوان کرد: در این جلسات مصوبات خوبی روی کاغذ نوشته و در رسانه ها بیان می شود اما خبری از اجرا نیست و خواهش ما این است که استاندار از مسئولان زمکان بخواهند تا در مدت مشخص بدون کم وکاستی مصوبات را اجرا کنند.

,

وی ضمن اظهار امیدواری از دولت سیزدهم عنوان کرد یکی حربه های رفع تحریم ها بها دادن به تولید و اشتغال داخل است که انتظار همه مردم این است که در دولت آقای رئیسی شاهد این موضوع مهم باشیم.

,

بهمدی یکی از فعالان معدن نیز به خبرنگار ما گفت:صحبت از ظرفیت معادن استان زیره به کرمان بردن است اما بودن این ظرفیت ها سوال این است که چرا از این ظرفیت استفاده نمی شود.

,

وی با اشاره به وعده های مسئولان کشوری و استانی افزود:طی 8 سال گذشته شعار و وعده شنیده ایم اما برای استفاده از ظرفیت اقدام عملیاتی صورت نگرفته و واگذاری معادن استان نیز ابهاماتی وجود دارد. بارها در رسانه‌ها از ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف معدن، کشاورزی و صادرات گفته شده اما در عمل توسعه چندانی در استان با این همه ظرفیت‌ها مشاهده نکرده‌ایم.

,

بهمدی با بیان اینکه خواست ما از دولت سیزدهم این است که نامگذاری‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب بر چند سال اخیر تنها تبدیل به شعار و پوستر نشود، افزود: رفع موانع تولید ،برخورد با مفاسد،استفاده از ظرفیت مدیران توانمند اقتصادی برای استان  در اجرای برنامه‌ها نظرات و طرح‌های بخش خصوصی مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از واحدهای تولیدی  و معادن خراسان جنوبی  با ظرفیت کمی کار می‌کنند که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود و این تدابیر فقط رفع مشکلات موجود در سیستم های مدیریتی امنکان پذیر است.

,

رفع مشکلات سوخت واحدهای معدنی با قید فوریت 

, رفع مشکلات سوخت واحدهای معدنی با قید فوریت ,

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد: ستاد تسهیل تولید برای این تشکیل شده است که اگر در جریان تولید مانعی باشد، رفع کنیم، شرایط حاکم بر کشور باعث شده است تا این ستادها و کارگروه ها شکل بگیرد لذا چنانچه قرار بود براساس شرایط عادی اقتصاد کشور اداره شود که نیازی به برگزاری این ستادها نبود.

,

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی مسئولان برای رفع موانع پیش روی تولید کنندگان در استان، گفت: ستاد رفع موانع تولید در شرایط جنگ اقتصادی کشور و برای کمک به تولید راه اندازی شده لذا از هیچ تلاشی برای کمک به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دریغ نخواهد شد.

,

استاندار خراسان جنوبی در خصوص مشکلات شرکت «سامان کاوش» طبس هم با تاکید بر لزوم حل این مشکلات در عین رعایت فرایندهای قانونی موضوع، گفت: معاونت اقتصادی استانداری مستندات و مدارک و خواسته های این شرکت و طرف های مقابل آن را طبق مستندات دستگاههای نظارتی، شرکت سرمایه گذار و سایر شرکت های مربوط با این پرونده بررسی و بعد در جلسات بعدی برای آن تصمیم گیری خواهد شد.

,

ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش معدن ظرفیت های خوبی را برای شکوفایی اقتصاد دارد، گفت: زمینه فعالیت در معدن سامان کاوش طبس وجود دارد که باید از آنها حمایت شود تا فعالیت آنها قوت گیرد.

,

وی همچنین در خصوص مشکلات برخی حوزه گاز در واحدهای صنعتی استان هم گفت: از این به بعد هر واحد صنعتی که راه اندازی کامل شد، با نامه و تایید سازمان صمت به شرکت گاز استان مراجعه و گاز آنها باید وصل شود.

,

طبق تاکید استاندار خراسان جنوبی همچنین شرکت گاز استان موظف است تا علمک گاز واحدهای تولیدی و صنعتی را پس از دریافت استعلامات و مجوزها، در کمتر از 48 ساعت نصب کند.

,

ملانوری از رپیس سازمان صنعت و معدن استان خواست تا بررسی کند چنانچه واحد تولیدی، استعلامات و مجوزهای مد نظر شرکت گاز را داشته باشد، علمک آنها در کمتر از 48 ساعت همه یکجا نصب شود.

,

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده و پیش روی واحدهای معدنی استان، مشکلات مربوطه به تامین سوخت معادن بود که به گفته استاندار خراسان جنوبی درخواست دریافت سوخت من بعد به جای هر ماه، هر سه ماه یکبار صورت خواهد گرفت، با این بند که واحدهای معدنی باید هر ماه صورت خود را دریافت نمایند و این سوخت قابل واریز به ماه بعد نخواهد بود.

,

ملانوری از شرکت نفت خواست تا در خصوص تسریع در روند حمل و نقل سوخت به واحدهای معدنی که به گفته معدنکاران گاها ممکن است تا یک هفته هم به طول انجامد، مساعدت و همکاری بیشتری صورت گیرد تا معادن دچار مشکلات و خسارت نشوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه